Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ruud1960
#303412
Wij geven onze pup sinds een week nu energique pup
En zo af en toe een kippennek. Nu heeft ie sind gisteren ineens diaree en dan echt spuit dus niet echt prettig
Kan dit nu komen door de energique of toch door de kippennek.
Want het lijkt me als je overstapt op een kvv dat ie dan gelijk last krijgt en niet een week er na toch
En wat kunnen we hier het beste aan doen nu?

Groet,
Ruud
Door Lizzy
#303448
Spuitpoep kan ook veroorzaakt worden door een virusje. Als hij al een week Energique heeft gegeten, zonder problemen, dan verwacht ik zeker niet dat het daar aan ligt. Ik denk een virus of inderdaad de nek (misschien net teveel geweest). Hoe oud is jullie pup ook alweer? En wat at hij hiervoor? Ik zou zelf probiotica geven (ook wel acidophilus genoemd) en okugest van VSM (homeopathisch - gewoon bij de drogist te koop). En in de gaten houden natuurlijk, want een pup droogt snel uit.....
Door Ruud1960
#303449
hij is vandaag precies 11 weken jong
Bedankt in iedergeval weer hoor en we houden hem zeker heel goed in de gaten hoor

Groet,
Ruud
Door Ruud1960
#303457
[quote="Lupa"]
af en toe kan het gebeuren dat een pup aan de diaree gaat, het hoeft niet van het eten te zijn
[/quote]
Ja dat klopt maar de andere hond van 18 mnd. had het ook en ook die zit sinds een week op de KVV, maar die is inmiddels weer hersteld.
Door Lizzy
#303459
[quote="Cindy_Ruud"]
Ja dat klopt maar de andere hond van 18 mnd. had het ook en ook die zit sinds een week op de KVV, maar die is inmiddels weer hersteld.
[/quote]

Mmm, als de andere hond het ook had, dan denk ik dat het een virusje is. Probiotica en Okugest kan daar ook wonderlijk goed bij helpen!
Door Ruud1960
#303462
ja dat zal je denken he, of toch de nekken dan, dat, dat toch iets teveel van het goede is geweest?

(vreemde zin weer Ruud) ;D
Door Lizzy
#303471
;D, ach, ik heb ze gekker gezien hoor!

Dat kan natuurlijk ook, de nekken, hoewel die in de regel weinig problemen veroorzaken. Zelfs bij honden die nog maar net op versvlees staan. Tenzij je honden hebt met een gevoelige spijsvertering...
Door Ruud1960
#303477
Bedankt in iedergeval en ik zal zeker die Probiotica en Okugest gaan halen. Want we gaan toch altijd wel vrij snel naar de DA en dan krijg je een ab kuur en speciaal voer. en je bent gelijk een 50 euro lichter.
Trouwens hoeveel moet een pup daar dan van hebben?

Bedankt weer hoor
Groet,
Ruud

En hup weer een bericht dichter bij de ster ;D ;D
Door Lizzy
#303485
[quote="Cindy_Ruud"]
Bedankt in iedergeval en ik zal zeker die Probiotica en Okugest gaan halen. Want we gaan toch altijd wel vrij snel naar de DA en dan krijg je een ab kuur en speciaal voer. en je bent gelijk een 50 euro lichter.
Trouwens hoeveel moet een pup daar dan van hebben?

Bedankt weer hoor
Groet,
Ruud

En hup weer een bericht dichter bij de ster ;D ;D
[/quote]

Het ligt er een beetje aan welk merk probiotica je koopt. Nogmaals, het heet meestal acidophilus. Die van Akropharma vind ik goed en daar zou ik 1 capsule van per dag geven. Solgar is ook wel goed, erg duur, maar daar zou ik eerder weer een halve capsule van geven. En zo hangt het dus af van het merk en welke dosering je aan mensen moet geven...

Okugest kun je wel 6 tabletjes verspreid over de dag geven. En dan bij voorkeur een half tabletje per keer.

Soms is AB noodzakelijk, maar ik moet zeggen dat het dat meestal niet is... en de pest met AB is dat het de darmflora alleen maar NOG verder om zeep helpt....

Overigens, je kunt ook heel goed een halve dag vasten.

Nou, nog 26 te gaan, dan krijg je er weer een ster bij ;D
Door Ruud1960
#303496
dus het komt er op neer dat je dezelfde dosering als bij mensen kunt aan houden?
En bij pups b.v. de kinder dosering?
Door Lizzy
#303706
[quote="Cindy_Ruud"]
dus het komt er op neer dat je dezelfde dosering als bij mensen kunt aan houden?
En bij pups b.v. de kinder dosering?

[/quote]

Nou, bij de meeste natuurlijke middelen kun je dat wel als richtlijn gebruiken, hoewel er ook wel weer zijn waarbij ik aan pups de helft van de kinderdosering zou geven.
Door Ruud1960
#304673
Nou Aran is weer helemaal gezond hoor. nu weet ik alleen niet of het komt door de pillen.
Maar dat maakt ook niet uit het belangrijkste is dat het weer helemaal goed is

Groet,
Ruud
Door Lizzy
#305687
[quote="Cindy_Ruud"]
Nou Aran is weer helemaal gezond hoor. nu weet ik alleen niet of het komt door de pillen.
Maar dat maakt ook niet uit het belangrijkste is dat het weer helemaal goed is

Groet,
Ruud
[/quote]

Fijn dat hij weer OK is. Heb je beide (probiotica en okugest) gegeven? Beide zijn natuurlijke middelen en zetten het lichaam aan tot zelfgenezing, dus.....
Door Ruud1960
#306202
Yep, dus helemaal mooi he
Trouwens foto is mooi klein zo he ;D

Groet,
Ruud
Door Lizzy
#306215
[quote="Cindy_Ruud"]
Yep, dus helemaal mooi he
Trouwens foto is mooi klein zo he ;D

Groet,
Ruud
[/quote]

Super! Goed om te horen!

Enne, prachtige kleine foto ;D. Beetje te klein zelfs ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door