Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chelsey
#3034467
Scoop reageert niet goed op Frontline/Advantage enz (krijgt meer jeuk en is nerveuzer) dus wil het nu anders aanpakken. Naar't schijnt is Neem-olie daar goed voor, maar hoe doe ik dit dan? In combinatie van andere oliën of enkel Neem en dan verdunnen of niet?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Waar kopen jullie Neem olie? (en bvb lavendelolie?)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3036110
Ik gebruik in het hoogseizoen neem-olie vermengd met geranium, tea tree, citronella en lavendel, aangelengd met water in een plantenspuit tegen de teken. Meestal online maar ook bij de Tuinen verkrijgbaar.

Voor en na de wandeling over de hond en jezelf vernevelen, het werkte hier heel aardig, maar desondanks hadden we toch nog teken bij Flow. :-\ De teken waren erg hardnekkig dit jaar.
Door chelsey
#3037567
Waarom geranium? Tea tree en lavendel heb ik ook al in huis. Maar in welke verhoudingen dan?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3037572
Geranium is ontstekingsremmend, antibacterieel, schimmeldodend, pijnverdovend, krampstillend, samentrekkend, wondhelend. Huidparasieten hebben hier een hekel aan.

Ongeveer volgens dit recept:

Twee kopjes water
15 druppels tea tree olie
3 a 4 druppels lavendel
3 a 4 druppels geranium olie
3 a 4 druppels citronella
(zuivere etherische olieen!)

In een oude schone sprayfles gieten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door