Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3033981
Wicky, mijn boomertje, is vorige week dinsdag laparoscopisch gesteriliseerd en het ging verder goed (op wat buikspierpijn na). Sinds twee dagen probeerde ze aan een van de twee wondjes te likken, maar ze heeft een Medical Pet Shirt aan dus dat lukt haar niet. Ik heb het wondje bekeken en het lijkt wat ontstoken, dikke randjes en wat pussig wondvocht erop en in de haren er omheen. Ik heb geprobeerd honingzalf erop te doen, maar dat gaat natuurlijk meteen aan het shirt zitten. Toen met witte pleister geprobeerd om het te bedekken, maar het plakt gewoon niet goed genoeg.
Bruine pleister vind ik niet zo'n goed idee, omdat dat erg zeer gaat doen als het eraf moet.

Iemand een idee om dit 'aan te pakken'?
#3034014
Om aan te nemen dat er van binnen ook een ontsteking gaande is vind ik wel wat ver gaan. En om er gelijk AB in te gooien al helemaal. Je kunt natuurlijk prima even contact opnemen met de dierenarts. Even in overleg met de DA wat tea tree zalf erop smeren. Dat werkt goed tegen ontstekingen en honden vinden het goor dus likken er in de regel niet aan.
#3034025
Dat is al tien dagen geleden? Zaten er hechtingen in dat je weet? zo ja, dan moeten die eruit. Zo nee, dan zitten die wondjes wel dicht en is het enkel wat irritatie aan de buitenkant en zou ik het met wat lauw water schoonmaken en er wat honingzalf opdoen. Dat shirt kan wel uit, dat werkt nu alleen maar infecties in de hand met dat gebroei. Waarom zit daar nog haar?
#3034029
Hechtingen zitten er nog in, mogen er morgen in principe uit. Als het shirt uit gedaan wordt begint ze meteen fanatiek te likken dus vandaar dat ze het shirt ook nog aan heeft.
Wicky is een langharig boomerhondje dus die zou ik bijkans kort moeten knippen voordat er geen haren meer bij kunnen komen. Haar buik is helemaal kaal geschoren maar het zijn de haren van de zijkant. ;-)
#3034046
Annett schreef: Hechtingen zitten er nog in, mogen er morgen in principe uit. Als het shirt uit gedaan wordt begint ze meteen fanatiek te likken dus vandaar dat ze het shirt ook nog aan heeft.
Wicky is een langharig boomerhondje dus die zou ik bijkans kort moeten knippen voordat er geen haren meer bij kunnen komen. Haar buik is helemaal kaal geschoren maar het zijn de haren van de zijkant. ;-)
Ach so, ik las het alsof er nog haar rond het wondje zat. Maar dat haar kan dus bij die wondjes komen door dat shirt. Denk dat die hechtingen gewoon irriteren, die wond wil helen en het lichaam werkt die hechtingen er nu zelf uit. Ik zou dus eerst die hechtingen eruit halen.
#3037251
Bij kaine hetzelfde gehad met de hechtingen. Castratie wond zag er heel mooi uit en geneesde ook mooi. Tot een week later. Toen kreeg hij een ontsteking door de hechtingen, zijn lijf kwam in opstand tegen de hechtingen.

Naar de dierenarts geweest om de hechtingen te verwijderen. Toen ze er allemaal uit waren was de wond binnen een paar dagen genezen.
#3037309
Nou, het gaat hier eindelijk de goede kant op. Ik heb foto's gemaakt van de wond en naar de dierenarts gemaild. Inderdaad besloten om de hechtingen eruit te halen en dat hielp, alleen wilde Wicky meteen gaan likken en uiteindelijk is dat haar gelukt ondanks het shirt. Nu heeft ze teatree-zalf erop met een steriel gaasje en een verband daar omheen. En daar haar shirt weer overheen. Elke dag verbandwissel en nu is het wondje bijna dicht.

Bedankt voor alle advies!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door