Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Barfy
#3033973
Op een ander forum volg ik de berichten van een jonge man die stage loopt in een asiel en helemaal is gevallen voor een asielhond met een moeilijk verleden en daardoor soms ongewenst gedrag. De hond was al 2x geplaatst en door bijtincidenten weer teruggebracht naar het asiel. De man heeft echter een heel goede band met de hond opgebouwd, zijn vertrouwen gewonnen en is helemaal gek op de hond geworden. Omdat hij nog met zijn opleiding bezig was en geen eigen woonruimte had kon hij de hond nog niet adopteren. En nu hij bijna alles geregeld had kreeg hij te horen dat de hond door het asiel onplaatsbaar is verklaard en naar Dierenthuis in Almere zal gaan, vanwaar hij niet meer geadopteerd kan worden. Het asiel is onvermurwbaar in hun oordeel en ik vind dat zo ruk voor de man en de hond.
Er is vast niets meer aan te doen, maar is er hier misschien nog iemand die van onplaatsbaar verklaren verstand heeft, advocaat is, het oordeel van het asiel kan aanvechten of op één of andere manier kan helpen?
Ik vind het zo onverteerbaar dat ze de hond zijn laatste kans op een goede baas ontzeggen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3034050
jee dat is zielig,kan je niet iets van 144 bellen,verhaal uitleggen,of hart van nederland,kan jou het schelen ,niet geschoten is altijd mis,of juridische loket bellen om info vragen,kan ook per mail
hoop dat het lukt  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3034065
Het is ruk voor die man, maar die hond is dus 2x teruggekomen wegens bijtincidenten. Aangezien je als asiel ook verantwoordelijk kan worden gesteld ga ik ervan uit dat ze in deze hun verantwoording nemen, ze van mening zijn dat de hond buiten de maatschappij geplaatst moet worden en dan kunnen ze  kiezen tussen euthansie of het Dierenthuis. Dan denk ik dat die 2de niet eens zo'n slechte is als je in acht neemt dat die hond tegen zichzelf beschermd moet worden.
Dat er een goede band is tussen die twee, is nog geen garantie dat de hond geen gevaar meer is voor zijn omgeving en blijkbaar is het asiel niet overtuigt dat deze man daar 200% garantie op kan geven dat er geen bijtincidenten meer zullen voorvallen.
Door keetje
#3034083
Daarbij komt dat Dierenthuis in Almere echt alleen honden aanneemt die aannemelijk niet herplaatsbaar zijn. Dus het zal echt wel de beste oplossing zijn. Als het straks bij die man toch ook weer fout gaat? Het is dus al eerder 2 keer fout gegaan he?. Dan is leiden in last. Dan is de roze spuit een feit. Dus ik denk dat het voor de hond EN de man beter is als de hond gewoon naar Dierenthuis gaat.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3034137
[quote="keetje"]
Daarbij komt dat Dierenthuis in Almere echt alleen honden aanneemt die aannemelijk niet herplaatsbaar zijn. Dus het zal echt wel de beste oplossing zijn. Als het straks bij die man toch ook weer fout gaat? Het is dus al eerder 2 keer fout gegaan he?. Dan is leiden in last. Dan is de roze spuit een feit. Dus ik denk dat het voor de hond EN de man beter is als de hond gewoon naar Dierenthuis gaat.
[/quote]

+1. Daarbij is het voor de hond fijner om nu naar een vaste plek te gaan dan straks weer terug te moeten omdat het toch niet blijkt te gaan.
Door Ruisje
#3034165
[quote="keetje"]
Daarbij komt dat Dierenthuis in Almere echt alleen honden aanneemt die aannemelijk niet herplaatsbaar zijn. Dus het zal echt wel de beste oplossing zijn. Als het straks bij die man toch ook weer fout gaat? Het is dus al eerder 2 keer fout gegaan he?. Dan is leiden in last. Dan is de roze spuit een feit. Dus ik denk dat het voor de hond EN de man beter is als de hond gewoon naar Dierenthuis gaat.
[/quote]
Helemaal mee eens!

De man kan natuurlijk wel de hond bezoeken bij Dierenthuis! :)
Door Borke
#3034173
keetje schreef: Daarbij komt dat Dierenthuis in Almere echt alleen honden aanneemt die aannemelijk niet herplaatsbaar zijn. Dus het zal echt wel de beste oplossing zijn. Als het straks bij die man toch ook weer fout gaat? Het is dus al eerder 2 keer fout gegaan he?. Dan is leiden in last. Dan is de roze spuit een feit. Dus ik denk dat het voor de hond EN de man beter is als de hond gewoon naar Dierenthuis gaat.
+!

Straks is die hond bij de man, de man kan hem goed beschermen, maar wordt verliefd, vriendin zwanger en dan...?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3034196
Borke schreef: +!

Straks is die hond bij de man, de man kan hem goed beschermen, maar wordt verliefd, vriendin zwanger en dan...?
Als als als...misschien is die wel homo. Staat nergens dat die specifiek zwangere vrouwen en kinderen eet toch.
Door Lil
#3034231
Net zoals zoveel is het heel erg moeilijk om hier iets over te zeggen op basis van deze info.
Zielig kan ik het wel vinden voor die jongen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het asiel hele goede redenen heeft. Ik kan mij niet voorstellen dat ze zo iets doen terwijl die jongen die hond wil hebben en verantwoord kan houden.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3034250
Borke schreef: Dat asiel kent die jongen toch?
Ik mag aannemen dat ze een weloverwogen beslissing genomen hebben?
Of is dat naief?
Ik denk het niet. Ik denk dat de jongen naïef is.

Een asiel heeft, in mijn ogen tenminste, nog steeds het beste voor met een dier wat opgevangen wordt. Als een hond al twee keer is teruggekomen in verband met bijtincidenten, dan is er gewoon iets niet goed. En dan wil je zo'n hond niet in een omgeving hebben waar makkelijk iets mis kan gaan.

Hoe hard het ook lijkt, ik denk dat dit de beste oplossing is. En ja, een mening gevormd op eenzijdige informatie kan natuurlijk eigenlijk niet...
#3034361
Theevelien schreef: Op een ander forum volg ik de berichten van een jonge man die stage loopt in een asiel en helemaal is gevallen voor een asielhond met een moeilijk verleden en daardoor soms ongewenst gedrag. De hond was al 2x geplaatst en door bijtincidenten weer teruggebracht naar het asiel. De man heeft echter een heel goede band met de hond opgebouwd, zijn vertrouwen gewonnen en is helemaal gek op de hond geworden. Omdat hij nog met zijn opleiding bezig was en geen eigen woonruimte had kon hij de hond nog niet adopteren. En nu hij bijna alles geregeld had kreeg hij te horen dat de hond door het asiel onplaatsbaar is verklaard en naar Dierenthuis in Almere zal gaan, vanwaar hij niet meer geadopteerd kan worden. Het asiel is onvermurwbaar in hun oordeel en ik vind dat zo ruk voor de man en de hond.
Er is vast niets meer aan te doen, maar is er hier misschien nog iemand die van onplaatsbaar verklaren verstand heeft, advocaat is, het oordeel van het asiel kan aanvechten of op één of andere manier kan helpen?
Ik vind het zo onverteerbaar dat ze de hond zijn laatste kans op een goede baas ontzeggen.
Ik vind het moeilijk om vanuit je luie stoel hier een mening over te geven...
Belangrijk is dat zo'n hond een vaste plek gaat krijgen en niet van hot naar haar gaat,tenslotte is het asiel die hier verantwoordelijk voor is en vaak is het zo dat er in een thuis situatie ander gedrag te voorschijn komt dan in een asiel.
Dierenthuis vind ik een prima oplossing,eigenlijk niets mee...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door