Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3033745
Ik zie net dat Scott aan 1 kant van z'n balzak een kleine ietwat rode zwelling heeft, aan de andere kant is de huid rood geïrriteerd.  Ik vermoed een ontsteking. Morgen gaan we naar de da, maar is er iets wat ik nu vast kan doen?

hij is verder niet ziek ofzo. Ik denk zelf om traumeel te geven en in te smeren met vetramil?
wat me wel is opgevallen,  is dat hij de laatste dagen alerter en blafferig is
Laatst gewijzigd door pluk op za 06 dec 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#3033824
Waren bij schoonouders op bezoek toen ik het zag, helaas geen coldpack bij de hand. Maar een koud washandje heeft ook wel wat geholpen volgens mij.
Zojuist even ontsmet met teatree-water mengsel en lekker dik vetramil erop gedaan. Comfy cone om en meneer ligt nu te slapen. Althans dat probeert ie, maar hij heeft zn draai nog niet gevonden met die kap op.
Ik heb overal even gevoeld en het leek geen pijn te doen, zwelling leek ook minder. Al met al valt het wel mee denk ik.
#3034869
Ben je nog niet bij de DA geweest dan?

Verder kun je hele sterke zwarte thee maken ( geen smaakje) door in een kopje heet water 2 tot 3 theezakjes in te laten trekken. Daar los je een paar paracetamols in op.
Af laten koelen en met een dot watten als een soort compress 10 minuten op zijn balzak houden, meerdere keren per dag. Dait wil ook wel eens helpen. Verder zou ik toch niet te lang wachten met naar de DA te gaan.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 06 dec 2014, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#3035123
Gisterenmiddag naar de da geweest.
Ontsteking bleek gelukkig niet in de ballen zelf te zitten, maar vooral uitwendig te zijn.
Gewoon lekker dik vetramil erop smeren en klaar.

Verder bleek er een oortje geïrriteerd, waarschijnlijk door recente plukbeurt. Schijnt vaker voor te komen. Heb ik puur oor voor meegekregen.

Scott vind vetramil heel lekker, dus moet helaas wel z'n comfy cone op. De komende week heb ik dus weer afgedaan bij 'm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door