Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3033518
Zit ik vanmiddag lekker naar de vogels in de tuin te kijken, zie ik in 1x een bruine rat achter het tuinhuis vandaan komen. Waar hij vandaan komt weet ik niet. Onder het tuinhuisje kan niet want die staat op een verharde ondergrond. Het vogelvoer heb ik nu weggehaald want ik heb geen zin in nog meer van de krengen. De buren aan 2 kanten hebben konijnen dus het kan goed zijn dat ze daar zitten.

Weet iemand wat ik kan doen aan rattenbestrijding? Gif strooien gaat niet vanwege de jongens die ook in de tuin lopen.
Door Martine-Tom
#3033549
Voor bruine ratten bel ik hier naar de gemeente die ze gratis komen verdelgen. Gelukkig nog maar 1 keer voorgekomen, toen zaten ze in mijn konijnenren.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3033597
Martine-Tom schreef: Voor bruine ratten bel ik hier naar de gemeente die ze gratis komen verdelgen. Gelukkig nog maar 1 keer voorgekomen, toen zaten ze in mijn konijnenren.
Haha,hebben wij ook gedaan! Gemeente kwam keurig met gif en 2 x per week controleren! Tijdens controle zag die man een rat die lekker aan het zonnen was in onze tuin,maar niets van het gif gegeten!
Wij hebben er toen 14 met een klem zelf gevangen en nu weer een stuk of 5!!
Door Martine-Tom
#3033601
Radja schreef: Haha,hebben wij ook gedaan! Gemeente kwam keurig met gif en 2 x per week controleren! Tijdens controle zag die man een rat die lekker aan het zonnen was in onze tuin,maar niets van het gif gegeten!
Wij hebben er toen 14 met een klem zelf gevangen en nu weer een stuk of 5!!
Hier lag de rat binnen een paar dagen op apegapen, maar hij ging maar niet dood, heb toen die verdelger gebeld dat ik het zo zielig vond en dat ie hem maar een doodklap moest komen geven  :-[
Kwam ie ook braaf doen, al was het medeleven van zijn kant beduidend minder dan dat van mijn kant  ;D
Gebruikersavatar
Door Radja
#3033642
Wij hebben die houten klemmen,die werken het beste! Van kippengaas een soort van kooi omheen gemaakt,zodat de musjes en andere vogeltjes niet de klos worden :'( en/of katten uit de buurt.
Pindakaas als lokmiddel.
Martine-Tom schreef: Hier lag de rat binnen een paar dagen op apegapen, maar hij ging maar niet dood, heb toen die verdelger gebeld dat ik het zo zielig vond en dat ie hem maar een doodklap moest komen geven  :-[
Kwam ie ook braaf doen, al was het medeleven van zijn kant beduidend minder dan dat van mijn kant  ;D
Dat is het nadeel van gif,is idd vreselijk zielig om die laatste klap uit te delen! Kan ook gevaarlijk zijn,zo'n rat kan je dan nog flink aanvallen en erg hoog springen brrr
Door ellenned
#3033675
Wij wonen aan aan sloot en hebben iedere zomer last er van. Nadat ik er zelf 7 had gevangen toch gemeente gebeld en die stuurde de verdelger langs. Binnen de kortste keren waren ze uitgeroeid. Nu ieder voorjaar als ik gaten in mn tuin zie bel ik hem gelijk. Hij zei zelf dat het bijna geen doen is om t zelf te doen omdat ze zich zo snel vermeerderen.Ik dacht ook dat gemeente verplicht was een verdelger er op af te sturen, zou ik eens navragen.
Door Lida. S
#3033688
ratten bestrijden is bijna onbegonnen werk.
Het enige wat je kan doen is zorgen dat er niets aantrekkelijks voor ze in de buurt is. Dus geen voer en geen plaats om een nest te maken. Maar als ze dat bij de buren wel krijgen, zal je altijd ratten houden, of je nu in een stad woont of op het platte land. Ze vermeerderen zich sneller dan dat jij ze kan vangen/doden.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3033696
ellenned schreef: Wij wonen aan aan sloot en hebben iedere zomer last er van. Nadat ik er zelf 7 had gevangen toch gemeente gebeld en die stuurde de verdelger langs. Binnen de kortste keren waren ze uitgeroeid. Nu ieder voorjaar als ik gaten in mn tuin zie bel ik hem gelijk. Hij zei zelf dat het bijna geen doen is om t zelf te doen omdat ze zich zo snel vermeerderen.Ik dacht ook dat gemeente verplicht was een verdelger er op af te sturen, zou ik eens navragen.
Wij wonen ook naast een spoorsloot! Daardoor ook die ratten! Ook in cominatie met kippen in de tuin en meerdere buren hebben kippies! Maar bij ons aten ze echt niets van het gif van de verdelger! Hij adviseerde wel om de holen dlink door te spoelen met grote hoeveelheden water,de babies kunnen nog niet zwemmen :'(! Ook dat hielp erg goed!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door