Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3033605
Volgens mij is het alleen verplicht als je de grens over wilt. Als je nooit naar het buitenland gaat met je huisdier, is chippen vooral een voorzorgsmaatregel, voor het geval je hond of kat wegloopt; dan kan hij makkelijker worden teruggebracht naar de eigenaar.
Zo is het althans in Duitsland. Geloof ik.

Kortom, aan mij heb je niets. ;D
Door Suzanne
#3033606
Voor zover ik weet geldt wel dat alle pups na datum X gechipt moeten zijn maar dit geldt niet 'met terugwerkende kracht'.
Laat onverlet dat ik het wel aanraad...als je hond ooit wegloopt.. heb je iets 'm "te traceren".
Of beter.. jou te traceren als hij gevonden wordt

Suzanne
Door Aprilsnow
#3033610
Sinds 1 april 2013 is in Nederland een chip- en registratieverplichting voor honden ingevoerd. Elke hond die er vanaf die datum in Nederland bijkomt, moet een chip hebben en geregistreerd worden bij een van de daarvoor aangewezen databanken. Bovendien is de eigenaar verplicht de registratie up-to-date te houden.

Dus als jouw hond uit NL komt is het niet verplicht (als hij van voor 1 april 2013 is).
Gebruikersavatar
Door kyradiesel
#3033616
Vanaf april 2013 is het verplicht alle pups te enten. De honden van daarvoor zjn het niet verplicht.
Wel kan ik het je aanraden om ze te laten chippen, hebben we hier ook gedaan aangezien ze dan altijd kunnen zien van wie de hond is als hij gevonden word oid??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door