Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Tamara
#3032547
Ik zou graag willen weten, hebben mijn honden teveel vaccinaties gehad?

Senna

allemaal van nobivac

6-2-13 Puppy DP
27-2-13 kc, parvo/c/lepto
20-3-13 lepto/dhp
27-9-2014 L4
18-10-2014 L4 boost?

Ik moest terugkomen voor de L4 op okt 2015.



Misty

2-12 en 15-12-2010 Dolpac
5-11-2010 R (rabisin)
11-12-2010 puppy dp (nobivac)
30-11-2010 bd/pl2(pneumodog), da2pi (vanguard), cpv (vanguard)
4-7-2011 da2pi (vanguard), Cpv-lepto (vanguard)
de rest is van nobivac
28-9-2011 Dhppi
1-9-2012 Lepto
19-9-2012 Pi
1-9-2013 Lepto
18-9-2013 Lepto
1-9-2014 Pi
27-9-2014 L4
27-10-2014 Dhp
18-10-2014 L4

Ik moest terug komen voor de L4 op okt 2015.

Waarom zegt iets me dat ik VEEEEEEEEELS te veel gevaccineerd heb? ??? (vooral bij misty :'( )
Ik wil gaan titeren, wanneer raden jullie me aan om dit te doen?
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 03 dec 2014, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3032554
Zo allemaal opgesomd ziet het er wel indrukwekkend uit! :o

Ik zou volgend jaar ergens een keer je honden laten titeren. Maar dat kan niet ? voor alle vaccinaties. Lepto 4 hebben wij niet laten enten en gaan we ook niet doen. Rabiës ook niet zolang ze niet de grens over moeten. Voor de andere vaccinaties zijn onze honden afgelopen augustus getiterd (anderhalf jaar na de laatste enting) en ze hebben zeker tot 2020 genoeg antistoffen. :)

Eerlijk... ik zou stoppen met die zooi! Ze hebben genoeg gehad.
#3032555
Ruisje schreef: Zo allemaal opgesomd ziet het er wel indrukwekkend uit! :o

Ik zou volgend jaar ergens een keer je honden laten titeren. Maar dat kan niet ? voor alle vaccinaties. Lepto 4 hebben wij niet laten enten en gaan we ook niet doen. Rabiës ook niet zolang ze niet de grens over moeten. Voor de andere vaccinaties zijn onze honden afgelopen augustus getiterd (anderhalf jaar na de laatste enting) en ze hebben zeker tot 2020 genoeg antistoffen. :)

Eerlijk... ik zou stoppen met die zooi! Ze hebben genoeg gehad.


dat dacht ik dus ook al en nu weet ik het zeker :biggrin2:
#3032610
Tamara schreef: Ik zou graag willen weten, hebben mijn honden teveel vaccinaties gehad?

Senna

allemaal van nobivac

6-2-13 Puppy DP
27-2-13 kc, parvo/c/lepto
20-3-13 lepto/dhp
27-9-2014 L4
18-10-2014 L4 boost?

Ik moest terugkomen voor de L4 op okt 2015.
Ja, dit is natuurlijk al niet misselijk, een pup zo jong vaccineren met KC en Lept. Maar goed, ja, dit is redelijk gebruikelijk. En ja, volgend jaar zou je dan weer Lepto moeten geven.
Misty

2-12 en 15-12-2010 Dolpac
Dit is volgens mij ontworming.
5-11-2010 R (rabisin)
Hoe oud was Misty nou precies, toen ze deze Rabies enting kreeg? Rabies mag pas vanaf 12 weken gevaccineerd worden. Moest ze naar het buitenland ofzo?
11-12-2010 puppy dp (nobivac)
30-11-2010 bd/pl2(pneumodog), da2pi (vanguard), cpv (vanguard)
Dit zijn de normale puppy entingen. Ja, je wordt er natuurlijk helemaal niet vrolijk van, daar niet van, maar dit is nog redelijk normaal. Twee keer hondenziekte, twee keer parvo, 1 keer para influenza en 1 keer kennelhoest.
4-7-2011 da2pi (vanguard), Cpv-lepto (vanguard)
de rest is van nobivac
28-9-2011 Dhppi
Wat is dit voor iets raars? Je hond is hier in 1 jaar twee keer gevaccineerd tegen Parvo, Hondenziekte, en HCC?!?! Dit is dus 1 keer teveel.
1-9-2012 Lepto
19-9-2012 Pi
1-9-2013 Lepto
18-9-2013 Lepto
Je hond is hier 1 keer teveel gevaccineerd tegen Lepto.
1-9-2014 Pi
27-9-2014 L4
27-10-2014 Dhp
18-10-2014 L4
Ja, blij wordt je hier niet van maar dit is dan weer volgens de regels.

Ik zou denken dat Misty echt veel te vaak en zinloos is gevaccineerd ja.
Ik moest terug komen voor de L4 op okt 2015.

Waarom zegt iets me dat ik VEEEEEEEEELS te veel gevaccineerd heb? ??? (vooral bij misty :'( )
Ik wil gaan titeren, wanneer raden jullie me aan om dit te doen?
Ja, Lepto 'moet' ieder jaar geboosterd worden.
Titeren? Niet. Nooit. Wat wil je weten van het titeren?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 03 dec 2014, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3032882
Ach ja, voel je vooral niet schuldig. Dit is namelijk gewoon het standaard pakket dat je krijgt. Hier ging deze lijst er zes jaar lang elk jaar in bij onze hond.

Wat ik nu zou doen? Niets.
Ontgiften met groene leem of kurkuma, maar dat had ik in een ander topic ook al gezegd.
Titeren is leuk en op zich ook heel goed hoor, maar jou honden zijn voorlopig wel beschermd  ::)
#3032967
Lizzy schreef: Ja, dit is natuurlijk al niet misselijk, een pup zo jong vaccineren met KC en Lept. Maar goed, ja, dit is redelijk gebruikelijk. En ja, volgend jaar zou je dan weer Lepto moeten geven.
Dit is volgens mij ontworming.
Hoe oud was Misty nou precies, toen ze deze Rabies enting kreeg? Rabies mag pas vanaf 12 weken gevaccineerd worden. Moest ze naar het buitenland ofzo?
Dit zijn de normale puppy entingen. Ja, je wordt er natuurlijk helemaal niet vrolijk van, daar niet van, maar dit is nog redelijk normaal. Twee keer hondenziekte, twee keer parvo, 1 keer para influenza en 1 keer kennelhoest.
Wat is dit voor iets raars? Je hond is hier in 1 jaar twee keer gevaccineerd tegen Parvo, Hondenziekte, en HCC?!?! Dit is dus 1 keer teveel.
Je hond is hier 1 keer teveel gevaccineerd tegen Lepto.
Ja, blij wordt je hier niet van maar dit is dan weer volgens de regels.

Ik zou denken dat Misty echt veel te vaak en zinloos is gevaccineerd ja.
Ja, Lepto 'moet' ieder jaar geboosterd worden.
Titeren? Niet. Nooit. Wat wil je weten van het titeren?



Ik zou willen weten over hoeveel jaar ik nog zou moeten kijken/titeren wat ze nog nodig hebben of dat ik nooit meer hoef te enten?
De rabiës enting was volgens mij dat ze nog een paar maanden was. (ze is nu bijna 4) Ze komt als het goed is uit oekraine, d'r paspoort is in die taal zei de dierenarts assistente.
Ik denk dat ze daarom tegen rabiës geënt is? ???
#3032970
Hope schreef: Ach ja, voel je vooral niet schuldig. Dit is namelijk gewoon het standaard pakket dat je krijgt. Hier ging deze lijst er zes jaar lang elk jaar in bij onze hond.

Wat ik nu zou doen? Niets.
Ontgiften met groene leem of kurkuma, maar dat had ik in een ander topic ook al gezegd.
Titeren is leuk en op zich ook heel goed hoor, maar jou honden zijn voorlopig wel beschermd ::)


Misty in ieder geval zeker :biggrin2: :'(
#3033002
Er is een groot verschil tussen wat ik zou doen en wat ik vind dat jij moet doen. Als Misty mijn hond was, zou ik haar nooit meer laten vaccineren en ook niet laten titeren. Omdat ik geloof dat ze inmiddels wel voor d'r leven geïmmuniseerd is. Als je al zou willen titeren om te kijken of ze nog genoeg antistoffen heeft tegen Parvo, Hondenziekte en HCC (en ik geloof in geheugencellen, dus), dan zou je dat in 2017 kunnen doen.

Ik zou niet meer tegen para influenza en kennelhoest laten enten. En Lepto moet wel ieder jaar. Of je dat wel of niet moet doen is geheel jouw keuze.
#3033075
Ok dan ga ik in 2017 haar nog ff laten nakijken, als ze dan nog genoeg heeft laat ik het voor wat het is.
Senna kan ik dan ook pas doen of moet zij eerder?

Ik zal over de lepto nog ff wat informatie opzoeken, bedankt!


Moeten de honden wel tegen de ziekte van weil geënt worden? ik heb namelijk hier 7 ratten in mijn kamer staan waar Senna zeker ook 8 uur per dag doorbrengt..
ik heb hier nooit naar gekeken trouwens, het zijn wel allemaal tamme ratten, anders had ik het ook allang gehad toch? Ben vroeger vaak over me heen gepist door ze :plas:

Maarja omdat ze afstammen van de bruine rat, ik denk ik vraag het toch maar even :biggrin2:

heb al gekeken maar kan er op internet niet veel over vinden :-\
#3033090
Tamme ratten dragen geen weil (ik heb er ook zeven). Anders zouden wij ze ook niet kunnen houden. Wilde ratten wel en die kunnen t ook overbrengen op onze tamme vriendjes. Die van mij zeiken me trouwens nog steeds onder hoor  :biggrin2:
#3033153
Ik laat ze niet meer op me de laatste jaren, ik kus ze alleen nog maar half dood :-* :D
Ik laat ze lopen op de cavia kooi (140 cm bij 60 cm) en ik buig eigenlijk meer over hun heen dus of aai ze, til ze op maar nooit echt meer op mijn schouders, terwijl ze vroeger op mijn bed liepen :o .

Senna heeft het is een keer voor elkaar gekregen bij ze op de kooi te komen. Ben blij dat ie niet brak :2funny:
Ze is ook al is in d'r neus gebeten, mijn hele pyjama en bed lag onder het bloed :-\ nooit meer eruit gekregen.
Ze heeft hier niks van gekregen gelukkig (rattenbeetziekte?) en sindsdien is ze iets voorzichtiger met ze. Alhoewel de meeste ratjes totaal niet bang zijn voor haar, of mij ::)

Mooi, daar hoef ik me dus niet zorgen over te maken en niet te geven want de 2 mevrouwtjes mogen alleen nog maar in zeewater en zwembad.
Of moet ik ze alsnog inenten omdat we heel vaak in de Veluwse bossen lopen? Zullen wel genoeg ratten lopen denk ik.
#3033166
Het zal toch je eigen keuze moeten zijn of je nog wel of niet wil laten vaccineren.  Lepto en Ziekte van Weil is trouwens hetzelfde ;).
Mijn hond van nu ruim 2 jaar oud heeft nog nooit een Lepto vaccinatie gehad, en dat is mijn keuze.
#3033169
Ik durf echt niet te zeggen of en hoeveel risico je dan loopt. Ik ent ook zelden maar lopen hier ook genoeg wilde ratten..

Ze komen er bij mij niet vaak uit (ze hebben een royal suite met 5 en jenny met 2 ruimte zat en er hangt genoeg te spelen in) en  mijn honden hebben ze nooit gebeten gelukkig.  Ze likken elkaar :o. Maar op mij piesen lukt ze toch geregeld ::). Zoenen vind ik ieuw, ze piesen elkaar ook onder  :biggrin2:. Maar ze zijn wel om te  :-*
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door