Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3032745
ik heb 2 Cavaliers King Charles en heb voor allebei een Hurtta winterjas. Nu ben ik benieuwd wanneer jullie de jasjes bij de hond aan doen? Al met deze snijdende oostenwind of pas echt als er sneeuw ligt? Ook zou ik graag willen weten wie er ervaring heeft met hondenschoentjes (vooral bij de Cavalier). Ben benieuwd......
Laatst gewijzigd door helmi6669 op wo 03 dec 2014, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3032786
helmi6669 schreef: ik heb 2 Cavaliers King Charles en heb voor allebei een Hurtta winterjas. Nu ben ik benieuwd wanneer jullie de jasjes bij de hond aan doen? Al met deze snijdende oostenwind of pas echt als er sneeuw ligt? Ook zou ik graag willen weten wie er ervaring heeft met hondenschoentjes (vooral bij de Cavalier). Ben benieuwd......
Waarom zou je schoenen willen gebruiken?

Jas heb ik hier ook, gaat pas aan als hij echt staat te rillen van de kou, voordien vind ik het niet nodig..daar heeft ie een vacht voor.
#3032794
Martine-Tom schreef: Waarom zou je schoenen willen gebruiken?

Jas heb ik hier ook, gaat pas aan als hij echt staat te rillen van de kou, voordien vind ik het niet nodig..daar heeft ie een vacht voor.
als er sneeuw ligt zit het binnen 5 minuten tussen de tenen en staat ze stokstijf en wil geen meter meer verder. Zit dan ook helemaal vast tussen haar tenen, vandaar de interesse voor schoentjes
Door Martine-Tom
#3032797
helmi6669 schreef: als er sneeuw ligt zit het binnen 5 minuten tussen de tenen en staat ze stokstijf en wil geen meter meer verder. Zit dan ook helemaal vast tussen haar tenen, vandaar de interesse voor schoentjes
AH zo, ik neem een grove kam mee als we in de sneeuw lopen en de ballen sneeuw die hij tussen zijn tenen verzameld kam ik tussendoor even weg. Voetjes smeer ik in met vaseline of iets ander vets en dat scheelt ook wel. Met schoenen vind ie dat ie zwar gehandicapt is dus al zou ik willen...dat gaat hier niet vliegen :biggrin2:
Door Lil
#3032844
Als het vriest of als het max 3 graden is en het regent. Ofwel vandaag wordt fleece vervangen door winter.

fleecejas met temperaturen onder de 6 graden en met temperaturen onder de 10 graden en druilerig en/of winderig (schijnt de zon dan niet) de regenjas.

Ik heb hier een heel gevoelige meneer en ik moet voorkomen dat hij kreupel wordt door weersinvloeden. Daarom ook drie jassen: dunne regenjas, fleecejas en winterjas.
#3032890
En ook dat is iets waarvan ik nooit had gedacht dat dat hier aan de orde zou komen. Een jas..... hoe kom je erbij!!! Maar helaas pindakaas, Joep vond het nodig om een hernia te krijgen en nog niet zover te zijn dat hij lange afstanden zelfstandig lopen kan op dit moment, dus bestaat er zo maar de kans dat hij toch een jasje aan zal moeten. Ik heb er nog niet één, ik houd Joep goed in de gaten, maar hij mag het uiteraard niet koud krijgen nu hij niet voldoende bewegen kan.
#3032895
Flow hoeft geen jas aan, die heeft van moeder natuur een prachtige jas gekregen.  :)
Maar mijn oude labrador had wel degelijk een jas aan zn laatste jaren. Hij had weinig buikvacht en daardoor snel diarree en blaasproblemen. Een jas met buikflap voorkwam dat. Hij kreeg hem aan als het onder de 5 graden werd en zeker met sneeuw en ijs.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door