Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mona
#3032573
hoi allemaal,

dit is de eerste keer dat ik mijn pups vers afspeen, en hoewel ik ervan overtuigd ben dat het beter is komen langzaam twijfels op.
ze eten nu al meer dan een week kvv en de ontlasting wordt maar niet beter,
het blijft heel dun net geen diaree maar wel veel dunner dan ik tot nu toe heb gehad.

wat kan ik hieraan doen.??
want ik heb juist bij de eigenaren zitten opscheppen dat je met vers betere ontlasting hebt dan met brok, maar de pups geven nu een ander beeld.

als ik zou barven zou ik het botaandeel omhoog gooien, maar hoe doe ik dat met kvv?

graag hulp. alvast bedankt
Mona
Door Jantina
#3032618
O wat jammer!
Welke KVV geef je en hoeveel eten ze en hoeveel drinken ze nog? Groeien ze goed, ogen ze niet ziek? Hoe heb je ontwormt en waarmee? Hoe is de ontlasting van moeder? Hoe was de ontlasting voor ze vaste voeding kregen?

Ik had er in mijn nestje 1 tussen zitten met dunnere ontlasting op KVV, verder geen ziektebeeld, maar het bleef maar aanhouden. Hij bleek het meeste te eten en ook nog het meeste te drinken bij zijn moeder. Het was gewoon te veel voor de darmen nog. De KVV weer even goed minder gegeven en dat was bij ons de truc. Vandaar even mijn vragenstorm  ;). Het zou bijvoorbeeld ook een best vette KVV kunnen zijn die je geeft.
Door mona
#3032652
ik geef natuur en dier en de kennelijn iron dog.
ze drinken niet meer bij mams en zijn een week geleden ontwormd.
ze groeien als kool en zien er blakend gezond uit.
ik intworm altijd met drontal pup want daarmee krijg ik meestal geen diarree.
de ontlasting is heel wisselend maar nooit echt heel vast zoals met barf.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3032660
Hoger bot percentage KVV zou ik doen, en misschien een kip nekje desnoods plat slaan
En ontwormen zou ik doen met diameeraarde is natuur product en pakt ook gelijk evt giardia aan, nou weet ik niet of 5 weken oude pups dat mogen , even Google op de baroen
Verder veel sterkte en succes
Door Jantina
#3032662
Beide ken ik niet... Gelukkig dat de pups het wel goed doen. Ik zag dat het in de fokkershoek ook stond en je daar van Lizzy nog tips had. Dat ze niet meer bij moeder drinken he, is dat vorige keer in 1x gebeurt, omschakeling van melk naar KVV? Ik vind het wel vroeg dat ze niets meer drinken. Misschien heeft dat er nog mee te maken, dat de omschakeling te snel gegaan is?
Door tessa
#3032665
Ik speen mijn pups altijd af op kvv. Nog nooit slappe poep gehad. Ik zou eens een ander merk proberen.
Ik gebruik zelf voor de eerste twee weken na het spenen carnibest puppy.  Daarna ga ik over op carnifarm.
Door Martine-Tom
#3032783
[quote="mona"]
ik geef natuur en dier en de kennelijn iron dog.
ze drinken niet meer bij mams en zijn een week geleden ontwormd.
ze groeien als kool en zien er blakend gezond uit.
ik intworm altijd met drontal pup want daarmee krijg ik meestal geen diarree.
de ontlasting is heel wisselend maar nooit echt heel vast zoals met barf.
[/quote]Ik heb even gekeken maar kan maar weinig info vinden, ik zou het gewoon eens proberen met een kvv waar de % en analyses van bekend zijn zodat je beter weet wat je voert, zou zomaar kunnen dat deze te vet zijn oid  :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3033241
[quote="mona"]
waar haal je die diameeerarde??
[/quote]

Bij de baroen kan je het bestellen, zou de grootste pot nemen is veel goedkoper en je kan het voor de grote honden/ evt kippen ook gebruiken , ook tegen vlooien/ luis
Waar je er ook veel over kan lezen is de : wolfcreekranch
Door Hanny
#3033379
Ik zou de pupjes echt geen diatom aarde geven, gewoon omdat er toch weinig over bekend is.
Voor volwassen honden is er al weinig over informatie over.
Dus nee, ik zou het absoluut niet geven aan onze pupjes.

Hanny
Door mona
#3033852
nee hanny had ook al gelezen dat het niet goed is voor pups. en ga het dus ook absoluut niet geven. heb een wormkuur besteld die ook eventueel giarda aanpakt, maar mix van botwerk en kvv lijkt te werken..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door