Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nero
#3031593
Hallo allemaal,

Ik heb even een kort vraagje.

Mijn hond krijgt nu regelmatig hertenvlees en vind dit erg lekker.
Nu heb ik laatst reeribben besteld maar deze wil hij absoluut niet eten.
Is het nu kort door de bocht om te denken dat ik dan ook reevlees niet hoef te proberen?
En wellicht hertenribben dan wel?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3031613
Er was laatst een topic waarin stond dat ree en hert echt twee verschillende soorten zijn.
Ik zou het reevlees gewoon even laten voor wat het is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3031639
Het zijn twee verschillende diersoorten. Maar wat je kan doen om te kijken of het het vlees is of misschien het bot: Snij wat vlees van je ribben af en kijk of ze dat wel willen eten.
Ik heb een hond die eet geen wilde gans lust als er bot in zit, maar het vlees en orgaan los dat lust hij wel. Het is dus wel mogelijk dat het door het bot komt.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3031649
Dat was inderdaad een beetje de vraag, zou het door het bot kunnen komen.
Hij krijgt nu wel lamsribben maar deze zijn overdwars gezaagd, hij heeft nog nooit ribben aan een stuk gegeten. (hij barft ook pas 3 maanden, zou het nog wennen kunnen zijn?)
Morgen staan ze toevallig weer op het menu (was al geportioneerd), ga het gelijk eens proberen.
Goede tip, dank je!
Gebruikersavatar
Door pike
#3031660
Ben benieuwd! Hier lusten ze alle ribben, of ze nou van lam, geit, hert of ree zijn. Altijd een hit!
Als hij het vlees wel eet kan je later, als hij aan de smaak gewend is, altijd nog eens proberen of hij de ribben ook wil eten.
Door Lida. S
#3031694
ik heb hier ook zo'n gestoorde hond. Eet wel zalmlijf, geen zalmkop, eet wel fazantenkarkas, geen fazantenpoten, eet wel ganskarkas, geen gansvlees, eet wel konijnenkoppen, geen konijnenbout. Eén van mijn andere honden weigert iedere vorm van fazant, maar als het gemalen is eet ze het (inclusief darm met inhoud) gretig op
Ik weet niet waar het aan ligt. Maar ik blijf het ze voorzetten en uiteindelijk komt de bak wel leeg
Door spikkel
#3031785
Raar, zo 1 heb ik er ook, geen patrijs kvv maar wel alles los, geen fazant maar wel de poten. Alles wat gemalen is daar griezelt ze van, alles los is prima.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3032269
Ik heb vanmorgen eerst gewoon weer geprobeerd de ribben in zijn geheel te geven.
Ik heb ze dan met wat hertenvlees laten ontdooien, maar daar trapte hij niet in.
Vervolgens bak weggehaald en niks gegeven, vanavond weer hetzelfde geprobeerd maar dat lukte weer niet.

Heb toen het vlees tussen de ribben weggehaald. (na 10 minuten martelen met een mes kwam ik tot de ontdekking dat een schaar een beter succes was  :-[)
Geprobeerd het vlees los te geven maar ook dit at hij niet op.
Toen heb ik het hertenvlees er doorheen geroerd en ja hoor bak schoon leeg..

Maar toch denk ik dat hij de smaak niet lekker vind.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3032277
Het lijkt er wel op dat hij de smaak van ree toch heel anders vind dan van hert.
Kan zijn dat hij het nog leert eten, kan ook zijn dat hij het om 1 of andere reden niet wil....
Gebruikersavatar
Door pike
#3032328
En als hij het echt niet lust dat rest er maar een ding; niet meer kopen  ::)

Gelukkig eten die van mij bijna alles. Het enige wat ik niet hoef te kopen is wilde eend, dat lust niemand. Verder zijn fazantennekken niet zo populair (terwijl karkas van fazant echt njammie is) en patrijsjes zijn ook maar zozo. Van houtduif (ooit een heel van de veren ontdaan exemplaar geprobeerd) werden alleen de boutjes afgegeten en de rest (dus ook het mooie stukje spiervlees van de borst) was 3x niks. Dus het zijn wel altijd vogels die niet of deels niet in de smaak vallen. Schaap, geit, konijn, haas, ree, hert, rendier,  of het nou wild of gekweekt is, dat is altijd goed hier en het maakt niet uit welk onderdeel  8)
Door smulpaap
#3032347
Ik heb het met wilde eend gehad . Twee jaar met smaak gegeten , toen werd het vergif . Een jaar of twee daarna weer eens een poging gewaagd . Het ging niet bepaald van harte , de billetjes wilden ze nog weleens eten . Maar nu blieven ze ook geen eendenbillen meer .

Patrijs vonden ze niet te nassen , ze vinden het nu een waar feestmaal .

Fazant vinden ze lekker , maar er moet geen orgaan inzitten . Dat moet er vooraf uit anders laten ze het liggen
Gans idem , stel dat je daar nog een maag in vind , die moet er dus ook uit , maag spoelen werkt ook niet

Duif daar kijken ze niet eens naar

Overig wild vinden ze heerlijk
Gebruikersavatar
Door Nero
#3032353
Ik hoop dat ik over een half jaar toch ongeveer ook wel een redelijk vast menu heb met wat extra dingetjes ter afwisseling.
Ik zit nog echt in de probeerfase. Hij kan tegen een heleboel niet  en nu komen daar natuurlijk ook nog de dingen bij die hij niet lust.
Dat moet in de loop der tijd echt blijken.

Ik had op zich een kloppend menu maar de kalkoennekken moesten eruit daar probeerde ik vervanging voor te zoeken.
Eerst viel de fazant en patrijs al af. En daar komen dan nu de reeribben bij.
Ook orgaan is een hele opgave, het haasorgaan is er al uit. De rest gaat inmiddels redelijk maar nier blijft lastig. Ook gedroogd of gebakken eet hij het niet. (ga nu maar eens kleine stukjes door spiervlees snipperen ofzo)
Ik had vorige week ook hazenkoppen besteld maar hij weet niet zo goed wat hij daarmee moet heb ik het idee. Die ga ik de volgende keer maar eens doorknippen/hakken.

Maar goed alle begin is moeilijk, ik blijf gewoon proberen het komt vanzelf goed.

Bedankt voor de tips over het hert/ree verhaal. Ik denk dat ik ree maar gewoon moet laten voor wat het is.
(de hertenribben ga ik denk ik wel nog proberen  ;))
Laatst gewijzigd door Nero op di 02 dec 2014, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3032355
Ik vind het wel ´fijn´ om te lezen dat het overal een beetje ´rare´ gevallen zijn  ;D.
Ik dacht alweer dat ik een geval apart had, maar dat valt dan nog best mee  ;)
Gewoon blijven proberen dus...
Gebruikersavatar
Door pike
#3032386
Nero schreef: Ik vind het wel ´fijn´ om te lezen dat het overal een beetje ´rare´ gevallen zijn  ;D.
Ik dacht alweer dat ik een geval apart had, maar dat valt dan nog best mee  ;)
Gewoon blijven proberen dus...
;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door