Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#3032158
Hope heeft de nyla-bone ontdekt en amuseert zich hier goed mee.  Nu worden schoenen en zo met rust gelaten . Maar  hoe goed of slecht is het  bijten op deze bones? Het gaat hier om een formaat dat niet doorgeslikt kan worden, en mocht hij ooit  goed  ingekort zijn, dan krijgt de bone een eervolle begrafenis in de kliko. :biggrin2:
Door fransbulletje
#3032169
Hier kluiven de bullen al jaren op nylabones en nooit problemen gehad.
Het zijn de enige kluiven die ze leuk blijven vinden alle andere kluiven gaat de lol vanaf en wordt niet meer naar omgekeken.
Door smulpaap
#3032172
Ik heb ze ook gehad voor mijn (toen nog ) viertal
Drie vonden er niks aan , nummer vier heeft de nylabone toch weten te vermoorden ( Amber dus )
Door Jantina
#3032176
Hier vreten ze zo'n ding op. En dat lijkt me toch niet gezond. Nooit meer gegeven dus.
Door Laura2004
#3032218
Hier heeft een paar minuten kauwen op de nylabone geresulteerd in een kapotte kies bij Tequila.  Dus die heb ik toen gelijk opgeborgen.  Ziggy heeft er nooit problemen mee gehad,  die schraapte er een beetje met de tanden over, maar echt fijn vond ik dat ook niet want ze schraapte er wel kleine stukjes af en het is toch gewoon plastic.

Ik denk dus dat het van de zelfcontrole van de hond afhangt of het slecht is of niet, maar het blijft gewoon een keihard stuk plastic.
Door Greece
#3032231
Van de nyla bone krijgt Boy er ook stukjes af. En dat al binnen 1 dag!
Dus na 3 dagen al behoorlijk aangevreten. Ik terug met dat bot want voor die prijs had ik dat niet verwacht. Was normaal zeiden ze  >:(
En.......hij jeukt erop. Ik ben aan het elimineren en ik heb al het vermoeden dat hij niet tegen kip kan. Laat ik nou net de bone met kip smaak hebben. En wat zit hier in.......chicken flavour!!!!
Dus degene wiens hond een overgevoeligheid heeft voor kip...hou hier rekening mee.
Gebruikersavatar
Door nova
#3032251
Rosalie schreef: Van de nyla bone krijgt Boy er ook stukjes af. En dat al binnen 1 dag!
Dus na 3 dagen al behoorlijk aangevreten. Ik terug met dat bot want voor die prijs had ik dat niet verwacht. Was normaal zeiden ze  >:(
En.......hij jeukt erop. Ik ben aan het elimineren en ik heb al het vermoeden dat hij niet tegen kip kan. Laat ik nou net de bone met kip smaak hebben. En wat zit hier in.......chicken flavour!!!!
Dus degene wiens hond een overgevoeligheid heeft voor kip...hou hier rekening mee.
wist niet eens dat daar een  smaakstof  aan toegevoegd was  :-\
Door Greece
#3032254
nova schreef: wist niet eens dat daar een  smaakstof  aan toegevoegd was  :-\
Jij dacht dat ze het "gewoon" lekker vinden om op een hard stuk plastic te kauwen :biggrin2:
Je hebt ze ook nog in de smaak bacon, vanille en ik meen zelfs een nieuwe variant...pindakaas.
Gebruikersavatar
Door nova
#3032256
Rosalie schreef: Jij dacht dat ze het "gewoon" lekker vinden om op een hard stuk plastic te kauwen :biggrin2:
Je hebt ze ook nog in de smaak bacon, vanille en ik meen zelfs een nieuwe variant...pindakaas.
Nouhououououwwwwwwww....  ::)  ik heb had een telefoon zonder toegevoegde smaakstof... Was toch echt  een product  met veel knunststof
Door Greece
#3032258
nova schreef: Nouhououououwwwwwwww....  ::)  ik heb had een telefoon zonder toegevoegde smaakstof... Was toch echt  een product  met veel knunststof
;D
Door fransbulletje
#3032270
Er komen inderdaad hele kleine stukjes plastic af maar hier vreten de heren dat niet op.
De pindakaas is hier favoriet op het moment.

Hertengeweien, die houtbotten even vinden ze het leuk en dan wordt er niet meer naar omgekeken.
Buffelhuid krijgen ze niet want daar stikken ze in en dan blijft er niet heel veel meer over.
Door Lil
#3032279
ik twijfel ook al jaren hieraan. kan je helaas niet helpen. lijkt mij wel gezonder dan je huisraad. hertengewei gaat hier prima. lijkt mij natuurlijker, maar ook daar hoor ik goede en slechte dingen van. gewoon je gevoel volgen en goed kijken wat er gebeurd.
Door fransbulletje
#3032287
Laura2004 schreef: Ik denk dat het niet te voorkomen is dat ze kleine stukjes plastic binnenkrijgen.
Het zijn stukjes zo groot als een halve rijskorrel die ik af en toe vind. Als ik zie hoeveel ze erop kluiven en wat er afkomt is dat hier echt heel weinig. Botten gaan jaren mee.
Ik vond de houtsplinters van de houtbotten veel minder fijn, kwamen echt scherpe stukjes af.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3032320
Nylabones is het enige wat ze te kluiven krijgen naast hun eten ( en gedroogde snackjes) mochten ze er kleine stukjes afknagen en binnen krijgen komt het er aan de achterkant gewoon weer uit .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door