Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3031699
Het gaat om mijn moeder, eind 50.
Ze heeft zware copd, heeft een bacterie in haar hart, lever heeft een verminderde werking, schildklier werkt veel te snel. Osteoporose in heftige mate, oftewel: haar organen willen niet doen wat ze moeten doen.

Zes weken geleden kreeg ze een stootkuur prednison, voor de 7e keer dit jaar. Twee dagen na de start kreeg ze diarree.
Ondertussen heeft ze al zes weken onafgebroken waterdunne diarree. Zodra ze iets eet of drinkt komt het er als water uit. Maag-lever-darmarts schrijft diarreeremmers voor maar deze doen totaal niets. Ze krijgt vocht bij als ze dreigd uit te drogen maar daarna sturen ze haar weer naar huis.
Maag- darmonderzoek gaf geen diagnose. Het vermoeden is nu dat het aan de hoge dosis ab en prednison ligt.
Ze slikt probiotica maar ook dit doet niets.

Ze is 8 kg afgevallen, en dat betekend dat ze nu lijdt aan extreem ondergeicht. Ze is duizelig, heeft een temperatuur van gemiddeld 35,4 en een hele lage bloeddruk.

Iemand nog een idee wat de darmen kan ondersteunen? Ontgiften durft ze niet aan omdat de longarts zegt dat dit een negatief effect kan hebben op de medicatie.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3031735
Heftig zeg!
Wat mij ooit heeft geholpen (tijdens een vakantie in Mexico) is: gewone cola drinken en zoute chips eten. En het werkte!!!
Ze zou ook nog niet rijpe bananen kunnen proberen, dat werkt vaak stoppend.
Geen diarreeremmers nemen; die zorgen er alleen maar voor dat je de bacterie langer in je lijf houdt.
Sterkte voor je moeder!
Gebruikersavatar
Door cath
#3031825
Ik had een jaar lang last van erge diarree, zowat 4 aanvallen zoals ik dat noem per dag, Schrik om buiten te komen.
Probiotica hielp écht niet hoor. Immodium wel, maar is zo slecht!
Kwam mijn zus onlangs met  IMUTIS sticks aan.
Wel, dit is voor mij een wondermiddel, ik dacht eerst weer zoiets dat veel geld kost en niet zal helpen, maar in tegendeel, ik ben er zo goed mee geholpen!
Echt het proberen waard voor je moeder!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3031982
Ik heb ook heel lang diarree gehad. Lang niet zo erg als je moeder, maar toch.
Mij heeft toen dr. A van den Bos uit Zeist heel goed geholpen. Misschien dat ze daar eens heen kan gaan?
Beterschap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door