Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Maaik
#301072
HOi,
sinds 3 weken geef ik mijn hond carnibest, omdat ik hoopte dat ie veel last had van darm- en huidproblemen. Het bevalt heel goed, diarree heeft ie al een tijdje niet meer gehad. Alleen de bultjes zijn erger geworden, ze zitten nu ook op de zijkant (soort onderhuidse bultjes) en ze jeuken gigantisch, hij krabt de bultjes kapot. Ik hoop dat het bij de ontgifting hoort, maar weet iemand hoe lang deze periode kan duren? Hoe lang moet ik nog geduld hebben voor ik iets anders zal ondernemen.. wil liever niet meteen naar de DA, want die is dol op ID brokken. En is er een manier om de jeuk te minderen (visolie geven??)?
Groetjes Maaike
Door Irm-Joh
#301076
Heb je ooit laten onderzoeken wat in die bultjes zit? Het zou kunnen dat het een staphylokokken-infectie is wat hij heeft. Dat is niks engs hoor, staphylokokken, dat is een bacterie die overal rondzwerft, je kunt ze niet vermijden. Maar er zijn honden (en mensen) die er gevoelig voor zijn. Het kan dan dat ze via kleine wondjes of scheurtjes binnendringen en zich uitbreiden
Je DA kan dat zo uitzoeken en je de juiste medicatie geven (meestal een antibiotikum).
Dit is maar een idee...
Groetjes,
Irm
Door Ine
#301079
[quote="Maaik"]
HOi,
sinds 3 weken geef ik mijn hond carnibest, omdat ik hoopte dat ie veel last had van darm- en huidproblemen. Het bevalt heel goed, diarree heeft ie al een tijdje niet meer gehad. Alleen de bultjes zijn erger geworden, ze zitten nu ook op de zijkant (soort onderhuidse bultjes) en ze jeuken gigantisch, hij krabt de bultjes kapot. Ik hoop dat het bij de ontgifting hoort, maar weet iemand hoe lang deze periode kan duren? Hoe lang moet ik nog geduld hebben voor ik iets anders zal ondernemen.. wil liever niet meteen naar de DA, want die is dol op ID brokken. En is er een manier om de jeuk te minderen (visolie geven??)?
Groetjes Maaike
[/quote]

Bel of mail gewoon even naar Corine van Carnibest, zij kan veel vragen beantwoorden.
Door danielle1980
#301189
bij mijn hond met huidproblemen duurde het 3 maanden voordat ze er helemaal goed uitzag en goed ontgiftigt was.
eerst was t bij haar ook zo veel erger door het vlees, maar nu is ze echt helemaal opgeknapt.
mooier dan ooit. ;)
Door Beau
#302571
Mijn Beau zit nu ook enkele weken op kvv, maar ik zie geen ontgiftigingsverschijnselen. Nu had ie voor ie op kvv overging ook geen problemen (behalve dat het zo'n slechte brokkeneter was en volgens mij gaf ie toen 's ochtends (lege maag) ook vaker over en dat is nu nog incidenteel en hij eet nu ook met veel meer plezier (wat de baas weer veel plezier doet hihi ;D) ).

In de links die je hierboven geeft, vindt ontgiftiging vooral via de huid plaats. Zijn er ook andere manieren waarop de ontgiftiging plaats heeft, en gebeurt het ook dat je er gewoon niets van merkt?

Groeten,

Barbara
Door Spanielgek
#303167
Mijn engelse cocker spaniel was 11 jaar ,toen ik haar van de ene op de andere dag heb overgezet van brok naar Carnibest,nergens geen last van gehad.
Maar de ene hond is de andere niet!
Door Truus
#303175
Mijn honden hebben ook geen last van ontgiftingsverschijnselen gehad en zijn van de ene op de andere dag overgezet.
Wel zag ik vrij snel resultaat .
Door Nelly
#303330
Mijn Ashley was 9 jaar ( en ziek) toen ik hem van de ene op de andere dag overzette op kvv, het enige waar hij last van heeft gehad waren vieze ogen. Hij is nu bijna 12 en weliswaar een oude heer, maar gezond. :) Angel was ruim 4 jaar en heeft nergens last van gehad. Andor heeft vanaf de dag dat hij hier binnenstapte kvv en barf gekregen en dat zie je! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door