Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3031217
Dussss...
Je loopt in het bos, niet in een losloopgebied, met een aangelijnde hond.
Komt er uit het niets een grote hond grommend op je afgevlogen  :-X

Nelson helemaal over de rooie, ik net zo goed. De hond zag er niet bepaald vriendelijk uit, hij ging liggen fixeren naar Nelson. Ik had werkelijk waar geen idee wat ik moest doen, er was geen eigenaar te bekennen en ik liep verder helemaal alleen.
Hond komt op ons afgestormd en voor ik het wist had ik een kluwe vechtende honden aan een lijntje. Nelson gilde maar ik durfde niet te helpen  :'(
Ik wilde het einde van de riem om de hals van die hond zien te krijgen maar dat lukte niet. Beest had geen halsband om en nog altijd geen eigenaar in de buurt.

Nelson was het beu en heeft de reu vol gegrepen. Die jammerde het uit en vloog kreupel de bosjes in. Nelson is fysiek oke maar heeft de hele weg naar de auto zwaar lopen hijgen. Hij trok aan de riem, was hyperactief en wilde niet meer luisteren.

Ooh wat baal ik hier van! Ook omdat die hond (type waakhond van het industrieterrein) geen eigenaar in de buurt had, hij kreupel de bosjes is ingevlogen en ik hem niet meer gezien heb. Ik heb de dierenambulance gebeld maar die kunnen niets doen omdat er geen locatie bekend is.

Wat moet je nou eigenlijk doen als je zoiets gebeurd? Heeft Nelson goed gereageerd door zo fel terug te doen, of moet ik hier iets mee? Hij is altijd heel sociaal  :'(
Je durft toch bijna het bos niet meer in hé? Er zijn voortaan behoorlijk wat asociale honden(eigenaren) die los (laten) lopen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3031222
Nelson goed controleren, ook morgen nog.. Korstjes komen vaak pas na langere tijd..
Neem zelf ook even de tijd, laatste keer leek bij mij de schade enorm, maar emotionele schade bij mij was toch ff iets erger dan de lichamelijke..  :cry2:
3 dagen GEEN ENKEL contact met andere honden, hij heeft door deze aanval hormonen aangemaakt en hij moet deze eerst weer uit zijn systeem krijgen.. Gewoon een andere kant oplopen als je een hond tegen komt..
Daarna kun je starten met BAT-training, hond zien *click* snoepje erin. Vertrouw geen enkele hond, kijk goed naar Nelson en vertrouw op ZIJN oordeel. Hij kan andere honden gewoon veel beter lezen dan jij ooit zult kunnen.

Ik ben er tegenwoordig klaar mee en verdedig mijn hond, ook al kost mij dat lichamelijk leed. Mijn gedragstherapeut was iets vriendelijker en adviseerde om een handvol snoepjes naar de hond te gooien...  ::)

Wat ontzettend @@@@@ voor jullie, was zijn jeuk eindelijk even weg, nu dit..  :'( :'(
Ik zou zo kwaad zijn dat ik ook aangifte zou doen, je kan de hond beschrijven, helaas geen eigenaar..
Wil jou en Nelson heel veel sterkte wensen  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Lizzy
#3031232
Nelson heeft gedaan wat ie heeft gedaan. Ja, wat moet ie dan? Je kunt hier verder weinig mee ben ik bang. Dit is gewoon heel ruk om mee te maken :'(. Als dit je vaker gebeurd met waakhonden, is het misschien een idee om met een Pet Corrector te gaan lopen?

Dikke knuffel voor jou en Nelson! Je schrikt je de blaren gewoon :-X
Door Ike
#3031238
Jeetje wat ruk dit  :(
Arme jullie....je hebt gedaan wat je moest doen denk ik....zelfs nog de dieren ambulance gebeld......
en Nelson ook...ook het hijgen en trekken op de terugweg, logische reactie gezien de adrenaline ook door zijn lijf gierde :-\
Ik hoop dat er geen verborgen wonden te voorschijn komen en hij er niets aan overhoudt,
misschien allebei even aan de rescue?
Sterkte  :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3031241
Er zijn volgens mij geen handleidingen hoe te handelen in zo'n situatie. Het vege lijf van jou en je hond redden is wat op dat moment voorop staat. Ben je daarin (grotendeels) geslaagd, dan mag je van geluk spreken en concluderen dat je prima gehandeld hebt.

Sterkte met Nelson, hopelijk blijft het bij een beetje spierpijn.  :-*
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3031274
Wat een nare ervaring!  :'( Volgens mij heb je gedaan wat je kon doen.
De eerste paar dagen zou ik even andere honden ontlopen. En daarna een ontmoeting regelen met een andere hond die 100% zeker een positieve ervaring wordt voor Hope Nelson. En ik sluit me aan bij: rescue remedie van Bach.
Sterkte voor jou en voor Hope Nelson  :-*
Laatst gewijzigd door luka en kira op ma 01 dec 2014, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3031320
Ach , ook dat nog !

Naast de tips die je hebt gekregen zou ik dat bos dus voorlopig ook even overslaan
En Nelson eerst maar weer eens op de rails krijgen

Sterkte voor jouw en Nelson  :-*
Door Anne in Zweden
#3031327
*kort woord* zoiets. Wat je tijdens het gevecht zou kunnen doen, is iets op de honden gooien, je jas of zo, of iets anders groots. Ik heb bv. een keer een lege vuilcontainer gebruikt in zo'n situatie (maar dat waren mijn drie honden tegen één andere hond, die ons was komen lastigvallen). Door de onverwachtheid heb je kans dat ze uit hun vechttrance komen en dat je de honden snel kunt scheiden.

Hopelijk houdt Nelson er niets aan over.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3031335
Ik zou in zo een situatie een keiharde brul geven iets van NEEEEEEEE oprotten jij ofzo.
En ik denk dat er toevallig van mij ook wel een voet zou uitschieten. Ja sorry maar dan ben ik ff niet diervriendelijk ;)
Wat Nelson gedaan heb is gewoon goed en voel je daar zeker niet schuldig over.
Hij heeft zijn eigen lijf gewoon beschermt :) En idd ff honden vermijden en dan weer gewoon zijn sociale contacten laten leggen.
Ik denk niet dat hij nu na 1 x alle honden zal aanvallen, wel mss dat ras ;)
Door smulpaap
#3031379
smulpaap schreef: Ach , ook dat nog !

Naast de tips die je hebt gekregen zou ik dat bos dus voorlopig ook even overslaan
En Nelson eerst maar weer eens op de rails krijgen

Sterkte voor jouw en Nelson  :-*


Ik werd even onderbroken

Het is Tessa van mij dus ook eens overkomen
Het leek daarna wel weer goed te gaan . Maar ik had blijkbaar toch iets over het hoofd gezien , en legde ook niet direct de link
Tessa heeft nooit diarree . En telkens als we naar de bewuste plek gingen was /werd het bingo
Ik wil je dit toch even meegeven ten aanzien van de klachten die Nelson nu al heeft
Gebruikersavatar
Door Hope
#3031403
Vanmiddag maar even een rondje polder gedaan, hij oogde ontspannen.
Bedankt voor de tips iedereen, en ik ga zeker kijken naar zo'n ding wat Lizzy zei.
In de tien jaar dat ik honden heb is het me nog nooit overkomen maar jee wat sta je machteloos.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3031437
Oh bah wat naar!

Kom beiden tot rust en controleer hem goed op gaatjes. Het is logisch dat hij op het moment zelf fel is geworden, hij heeft zich verdedigt. Zoek over een paar dagen positief hondencontact. Liefst met bekenden, zodat je weet dat het goed zal gaan. Dit haalt het scherpe randje er af en geeft Nelson weer even de bevestiging dat de normale hondentaal gewoon werkt.

Mocht je nou merken dat hij er wel schade aan overhoudt qua gedrag, doe er dan iets mee. BAT is een uitstekende. Hond zien= click koekje erin is Look At That en dat kan ook prima werken. En zo zijn er meer manieren die hem snel weer de positieve kant op kunnen krijgen. Een stabiele hond hersteld meestal snel en goed van een incident, maar wees er voor jezelf gerust op dat er genoeg tools zijn om er mee om te gaan als hij wel schade heeft opgelopen.

Voor nu een hele dikke  :bigarmhug: voor jou en Nelson, wees maar extra lief voor elkaar vandaag!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door