Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3031021
Kees is inmiddels een trotse moeder van de 8 J's.
Ze wil niet graag eten. Gaat het liever begraven.
En wat ze dan wel met lange tanden wil eten is Smuldier kip.
De puppen groeien prima maar ik ben bang dat Kees iets te kort gaat komen.

Wat gaven jullie zoal aan een zogende teef?
En wat zou ik verder nog kunnen proberen on haar meer te laten eten ?

Heb het topic van Jantina al gelezen maar mss zijn er meer tips?
Door Lizzy
#3031024
Gefeliciteerd met de geboorte van de pups. Is alles goed gegaan?

Vervelend, dat ze niet wil eten... Wat is haar temperatuur? Heeft ze het misschien te warm in de werpkist? Heb je al geprobeerd om haar rauwe geitenmelk met een rauwe eierdooier en rauwe honing te geven, om te kijken of ze dat wel lust?

Geeft ze veel melk? Toeschieten van melk schijnt (ik heb er zelf geen ervaring mee :biggrin2:) behoorlijk pijnlijk/vervelend te zijn.

Heeft ze veel nageboortes gegeten?

Ik gaf Biscuit haar gewone normale eten. Vleesbot, vlees, orgaanvlees, groenten. Vleesbot sloeg ik wel plat. En rauwe geitenmelk met ei en honing. Dat vond ze misschien nog wel het lekkerst. Dat is natuurlijk geen eten maar tijdens het zogen is vocht zooo belangrijk.
Door Lizzy
#3031030
Ik wil graag ook weten of ze veel melk geeft omdat fenegriek bijv. de eetlust doet toenemen, maar dat kun je weer niet geven als Kees al echt voldoende melk geeft. Gember doet de eetlust ook toenemen. Een beetje verse gember door het eten of wat gemberthee door de melk werkt ook goed. Gember werkt wel weer verwarmend dus als ze al met het stoom uit haar oren in de werpkist ligt, is dat ook weer niet fijn. Dan kun je dat ook beter geven als je haar hebt uitgelaten. Als ze misselijk is, is gember wel weer fijn. Wandelen is ook eetlustbevorderend dus misschien net iets langer wandelen dan dat je tot nu toe hebt gedaan.

Nou ja, verder is het handig om haar niet iets van geitenmelk te geven voor de maaltijd, omdat ze dan al vol zit met de melk.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3031055
Dank je wel voor het lange antwoord!
De bevalling is super gegaan. Helaas 1 dode pup geboren maar 4 gezonde reuen en 4 gezonde teven en een gezonde teef dus helemaal super!
Haar temp is telkens rond de 38,5, prima dus.
Tot nu toe wilde ze niet verder dan de achtertuin maar ik zal haar straks eens mee slepen voor een stukje verder.
Geitenmelk vind ze normaal gesproken heerlijk, nu drinkt ze dat wel maar dan maar de helft van wat ik geef ofzo. Ik geef het altijd met honing idd.
Gember heb ik niet in huis maar zal ik straks ook gaan halen.
Door Lizzy
#3031094
**Marjolijn** schreef: Dank je wel voor het lange antwoord!
De bevalling is super gegaan. Helaas 1 dode pup geboren maar 4 gezonde reuen en 4 gezonde teven en een gezonde teef dus helemaal super!
Haar temp is telkens rond de 38,5, prima dus.
Tot nu toe wilde ze niet verder dan de achtertuin maar ik zal haar straks eens mee slepen voor een stukje verder.
Geitenmelk vind ze normaal gesproken heerlijk, nu drinkt ze dat wel maar dan maar de helft van wat ik geef ofzo. Ik geef het altijd met honing idd.
Gember heb ik niet in huis maar zal ik straks ook gaan halen.
Fijn dat alles goed gegaan is! Naar he, een dode pup... Wij hadden ook een dode pup, een prachtig volmaakt reutje, Number Ten. Hij ligt onder de kerstboom.... Maar ja, het leven gaat door. Acht gezonde pups is geweldig!

Temperatuur is zeker heel netjes. Ze is verder ook relaxed?

Ja, ik zou wat verder gaan lopen (tenzij je haar moet sleuren, dat geeft weer stress en stress verminderd eetlust in veel gevallen bij zogende teven).

Ze heeft duidelijk allemaal niet zo'n trek... Heeft ze veel nageboortes opgegeten? Wanneer heeft ze eigenlijk haar pups ter wereld gebracht?
Door miik
#3031410
Gefeliciteerd met de pupjes. Bij Abby was de truc om lekker te gaan lopen.
Op advies van de dierenarts heb ik haar toen meegenomen, Abby twijfelde eerst, maar vond het daarna heerlijk. Bij thuiskomst ging ze beter eten en beter zorgen.... voor mij was dat de beste tip !
Door **Jillaroo**
#3032599
miik schreef: Gefeliciteerd met de pupjes. Bij Abby was de truc om lekker te gaan lopen.
Op advies van de dierenarts heb ik haar toen meegenomen, Abby twijfelde eerst, maar vond het daarna heerlijk. Bij thuiskomst ging ze beter eten en beter zorgen.... voor mij was dat de beste tip !
Bij mijn teven ook, gewoon gezellig even hond zijn ipv moeder :biggrin2: Ook hadden ze meteen minder last van naweeen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door