Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door DhornDuncan
#3030698
Hallo Allemaal,
Ik ben een beginnend versvoer gever. Mijn Oudduitse herder pup was dit gewent vanuit de fokker dus heb ik dit over genomen.  Ben begonnen met Lotgering maar geef nu Herby's.
Ik heb een vraag over cranberry's kun je deze geven bij de verse groenten "prutjes" die ik maak voor mijn hond en daarna invries. Ik kan dit namelijk niet vinden bij de rubriek fruit en groenten. ( kan ook zijn dat ik er overheen heb gelezen want er is hier zo veel info te lezen)

en nog een vraag wie is er bekend met barf en toevoeging van ultra spoor. Ik heb dit altijd gegeven aan mijn andere honden bij hun brokken.

Ik zou heel blij zijn als jullie me in elk geval hiermee al op weg kunnen helpen, in elk geval vast heel erg bedankt

Groetjes Ria
Door bloemetje
#3030744
Je mag ze in de mix doen maar ik raad dat je af. Ik denk dat ze het niet te vreten vinden  :biggrin2:. Bovendien moet je een volle bak besjes geven om tot werkzaamheid te komen las ik  ::). Capsules voor mensen kun je ook geven en dan de helft van de mensendosering voor een grote hond. Maar waarom wil je dat standaard geven? Ik geef ze alleen bij blaasontstekingen.
Dan vraag 2... Nooit van gehoord ultra spoor??? Wat is dat?
Door DhornDuncan
#3031245
Dank je wel voor je reactie, ik gebruik zelf meestal groenten van het seizoen voor ons zelf en vandaar dat ik dacht aan cranberry's toevoegen aan het groenten prutje voor de hond.

Dit is Ultra Spür (Ultra spoor)
DOGREFORM Ultra-Spur. De optimale gewrichts- en skeletontwikkeling verdient in de groeifase de grootste aandacht. De enkele toevoeging van kalk en fosfor is lang niet voldoende, zoals de Deense dierenarts Jens Arnbjerg in een groots opgezet onderzoek bewezen heeft.
173 honden heeft hij enkele maanden lang het Ultra-Spur-concentraat van sporenelementen gegeven, dat 45 mineralen en sporenelementen bevat. De overige voeding bleef hetzelfde. Verder heeft de studie van dierenarts Arnbjerg aangetoond, dat een optimaal bottenstelsel zich allen kan ontwikkelen, als het lichaam de gehele bandbreedte van de in de natuur voorkomende sporenelementen krijgt.
Het door dierenarts Jens Arnbjerg gebruikte concentraat van sporenelementen 'Ultra-Spur', wordt gewonnen uit 250 miljoenen jaar oude kolen. 'Ultra-Spur' bevat in totaal 45 mineralen, waarvan 30 zogenaamde ultra-sporenelementen, die in de normale voeding nauwelijks of niet in voldoende mate voorkomen.
Opmerking: bij het regelmatig toedienen van ultra-sporenelementen kunnen kalkadditieven achterwege blijven.

Dosering:
Ultra-Spur-additie: uitgegroeide honden geeft men per dag 1 gram ultra-sporenelementen per 5 kg lichaamsgewicht. Pups en drachtige en zogende teven geeft men per dag 1 gram ultra-sporenelementen per 4 kg lichaamsgewicht.
Herstellend van een ziekte:
honden met heupdysplasie (HD) en/of jicht geeft men per dag 2 gram ultra-sporenelementen per 5 kg lichaamsgewicht gedurende 3-6 maanden. Vervolgens geeft men per dag 1 1/2 gram ultra-sporenelementen per 5 kg lichaamsgewicht. De maatlepel bevat: half gevuld 2 g, afgestreken 6 g en extra vol 10 g.

Groetjes Ria
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3031300
[quote="bloemetje"]
Ik kan geen duidelijke ingrediënten lijst vinden en zolang jii die ook niet vinden kan raad ik t je sterk af. Ik hou niet van vage middeltjes.
[/quote]

+1
In principe is een goed samengesteld barfmenu compleet en bevat alles wat onze honden nodig hebben.
Geef jij kvv of stel je zelf samen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door