Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3031226
Mijn excuses voor het niet voorstellen aan de andere leden, dit is mijn eerste forum en ik begrijp er nog niet alles van, mijn excuses voor eventuele misverstanden.
Ik ben Ria Dupont, ik ben 48 jaar heb in het verleden 3 bastaardjes van pup af aan opgevoed, een noorse eland hond en een oudduitse herder van pup af aan opgevoed en ik heb een herplaatsingshondje gehad van 9 jaar tot haar 14de en dat was een Basset Fauve de bretagne en een herplaatsings hond tijdelijk in huis gehad voor een aantal maanden en dat was een tervurense herder. Mijn laatste hond was een bouvier die deze dame was de hond van mijn huidige man en ik heb nog 5 jaar plezier met haar gehad. Ik heb een aantal jaar op de dierenambulance gewerkt in de regio woerden. En ik heb 15 jaar geleden de pupbemiddeling van de oudduitse herdervereniging en herplaatsing daarvan opgezet en een aantal jaar gedaan. Ik heb nu een Oudduitse herder van bijna 4 maanden en ben een nieuwe KVVer/barfer. Mijn Pup is dit gewent vanuit de fokker en ik heb besloten om er mee door te gaan. In de zomer maanden staan mijn man en ik op middeleeuse en Fantasy evenementen met onze Middeleeuwse vereniging 't Ambachts Ghylde en beoefenen allen een middeleeuws ambacht en leven een aantal dagen op zijn middeleeuws. Ook mijn hond gaat daar mee naar toe.

Dan nu mijn vragen. Kan ik cranberry's bij het groente prutje mengen (rauw en vers) wat ik voor mijn hond maak om in te vriezen. Ik heb deze vruchten niet kunnen vinden bij de categorie groenten en Fruit.

Wie heeft er ervaring met het toevoegen van Ultraspür aan barfvoeding. Ik heb het mijn andere honden altijd bij de brokken gegeven en zeker mijn elandhond heeft daar veel baat bij gehad want die bleek later van zijn geboorte af al HD te hebben maar door de Ultraspür is hij zonder scelet klachten 15 jaar geworden en heeft tot de laatste weken goed bewogen zonder pijn en klachten. Mijn dierenarts vond het niet nodig maar die was zo iezo geen fan van Barf.

Alvast bedankt en ik hoop veel van jullie te mogen leren en opsteken op het gebied van Barf voeding voor mijn hond.
#3031249
Hihi nee Nealy, dat is niet nodig die is gewoon hond, alleen slaapt hij dan op een schapenvel en onze oude hond sliep ook onder een schapenvel als het 's nachts koud was. Voor Duncan mijn huidige Pup is het nog een heel nieuw avontuur want we hebben hem na het evenementen seizoen pas mogen verwelkomen in ons huis. Al heeft hij thuis ook te maken met schapen vellen.
#3031363
Welkom hier! Wat leuk inderdaad, ik vind die middeleeuwse markten altijd enig!

En nee, je hoeft geen Ultraspür oid toe te voegen als je hond verder geen klachten heeft. Ik denk dat het zelfs beter is om zulke supplementen te bewaren voor als ze het wel nodig hebben, anders heeft het dan misschien geen effect meer.

Oud-Duitse herders zijn prachtig! Dus kom maar op met een batterij foto's! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door