Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door daigo
#298602
Hallo,

Ik ben erg geinteresseerd in natuurlijke en homeopathische middelen en wil graag meer weten ivm teken en vlooien, maar heeft iemand écht zelf ervaring met zelfgemaakte sprays voor teken enz.????

En welke middelen zijn dat dan??? ;D

groetjes linda
Laatst gewijzigd door daigo op do 07 apr 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#298606
Op de 2e pagina hier, vindt je een topic Natuurlijke Afweermiddelen zelf maken.

Daar vind je receptjes. Ik heb het zelf ook geprobeerd met etherische olieen enzo, maar het hielp bij mijn honden helaas niet. De teken bleven komen, maar ik loop dan ook altijd met ze in het bos. Goede tekentang en in het buitenland Frontline is helaas de enige remedie (voor mijn honden).... >:(
Door oebaya
#298636
Ik zeg niet dat mijn honden nooit een teek hebben, maar meer dan 1 is het niet als hij er al zit. Ik gebruik de anti-vlo/anti-teekspray van de silverlinde. Met een kat in huis iets minder effectief tegen vlooien, maar dan spray ik tussendoor een keer met een chemisch middel en behandel de katten en dan kan ik gewoon weer met die natuurlijke spray aan de gang.
gr.
Nicolette
Door Eef+Stippels
#303102
daigo schreef: Hallo,

Ik ben erg geinteresseerd in natuurlijke en homeopathische middelen en wil graag meer weten ivm teken en vlooien, maar heeft iemand écht zelf ervaring met zelfgemaakte sprays voor teken enz.????

En welke middelen zijn dat dan??? ;D

groetjes linda
Ik heb geen ervaring met zelfgemaakte middelen, maar wel met petvital verminex. Dit zijn biologische druppels tegen vlooien, teken en andere parasieten. Ze werken bij mijn honden goed, ben nog niets tegengekomen. Een nadeeltje: het is niet " waterproof", dus na een duik moet er opnieuw gedruppeld worden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door