Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pippie
#302879
Onze pippie heeft chronische erlichia opgelopen in Spanje dankzij haar zwerversbestaan daar. Een van de kenmerken van erlichia is dat ze enorm veel en vaak moeten plassen, ze kunnen het gewoon niet ophouden.
We hebben haar nu alweer zeven maanden waarvan ze er zes chronisch in huis geplast heeft, dit komt niet omdat ze niet zindelijk is want ze plaste net zo hard buiten.
Sinds we barfen zien we het plasgedrag in huis totaal veranderen, ze plast dus totaal niets meer in huis, hoef niet te zeggen dat we daar dus vreselijk blij mee zijn. Ik heb besloten om haar te laten hertesten om te kijken of de erlichia toch teruggedrongen is nu
Door Truus
#303076
Waarschijnlijk zal ze ook minder drinken nu ze versvlees krijgt ;).
Door pippie
#303078
Truus schreef: Waarschijnlijk zal ze ook minder drinken nu ze versvlees krijgt ;).
Ze drinkt inderdaad aanzienlijk minder ;)
Door Truus
#303081
pippie schreef: Ze drinkt inderdaad aanzienlijk minder ;)
Dat zal natuurlijk ook schelen ;). Fijn dat het zoveel beter gaat. Deze aandoening is toch de oorzaak van een besmette teek?
Door pippie
#303096
Truus schreef: Dat zal natuurlijk ook schelen ;). Fijn dat het zoveel beter gaat. Deze aandoening is toch de oorzaak van een besmette teek?
Ja, het is een tekenziekte en indien niet op tijd behandeld ontwikkeld het zich tot een chronische ziekte en dat is bij Pippie het geval maar ik zie haar nu zo enorm opknappen, ik denk dat de voeding daar heel erg aan bijdraagt.
Addy
Door Truus
#303101
pippie schreef: Ja, het is een tekenziekte en indien niet op tijd behandeld ontwikkeld het zich tot een chronische ziekte en dat is bij Pippie het geval maar ik zie haar nu zo enorm opknappen, ik denk dat de voeding daar heel erg aan bijdraagt.
Addy
Dat zal er zeer zeker aan bijdragen. Het afweermechanisme zal een stuk beter zijn nu.
Het virus moet ook min of meer vanzelf uitwoeden ,daar zijn geen medicijnen tegen heb ik begrepen.
Super toch? Dankzij jouw goede verzorging ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door