Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kiara
#3030220
Ik zit te denken om micky iets van ondersteuning voor zijn nieren te geven,omdat hij in twee tijd 6 keer onder narcose is geweest,en over 3 weken weer moet,nou ben ik bang dat de nieren daar een flinke opdonder door hebben gekregen,ook heeft hij al 2 weken ab,en daar komt nog 20 dagen bij,
Zou combi berkenblad/paardenbloem wat zijn?
En evt probiotica? ik heb van solgar staan maar geen idee of een kat dat mag hebben,en of dat mag in combi met ab? en ook hoeveel hij dan moet hebben en hoelang :-\
Wat is verstandig om te doen,ik weet het nu even niet meer :-[
Door kakocavi
#3030247
Ik hoor positieve dingen over Solidago (guldenroede). Je zou dat kunnen geven. Ik zou ook wat exra water door zijn voer mengen, genoeg vocht is belangrijk voor een goede nierfunctie en katten drinken van nature weinig. Over probiotica kun je misschien het beste bij je dierenarts informeren.
Door kakocavi
#3030275
kiara schreef: Water over zijn voer krijgt hij al, ik ga even Google erop
Dank je
Geen probleem. Fijn voor jou en je lieve katje dat het eindelijk beter gaat :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3030368
Klopt het dat het een thee is? Kan er nl niet iets anders van vinden, wel van wat ik zei, ik wil zo graag de nieren iets goeds geven vanwege de vele narcose, of weet je een site?
Zag ook iets van chineese kruiden bij de huisdieren dokter.
Hij krijgt nu nog de AD van de da vanwege zijn gebitje, durf nog geen KVV te geven
Gebruikersavatar
Door kiara
#3030399
Ik heb wat anders gevonden wat mij zeer goed spul lijkt: kidni biotic bij de huisdieren dokter
Dit reinigt oa de urine wegen, en nier functie, is ook voor honden, paarden cavia's.
Dit spreekt mij wel aan, kan ook langdurig gebruikt worden, dus ook preventief.
Is ook wat voor de Berner van mij, wat ik begrijp in combi met vit c hoge dosering
Die ga ik maar is bestellen.
Misschien zowiezo wel goed voor katten omdat je zo vaak hoort van nier problemen.

Ik vraag mij af of er ook mensen zijn hier op bp die katten van kleins af aan op KVV of barf hebben staan of die ook nier problemen ontwikkelen????
Ik weet dat brokjes zowiezo niet goed zijn oa voor de nieren
En hoe oud zijn dan die katten??
Lijkt mij erg interessant om dat in de gate te houden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3030706
Er zijn maar heeel weinig mensen die al meer dan 10 jaar vers geven.
Dus dat zijn zaken die moeilijk kunnen voorkomen.
Wel kunnen ook katten op vers natuurlijk aanleg hebben of nierbelastende operatie's of medicatie krijgen.  Ze kunnen ook tandproblemen krijgen, en daar komen vaak nierproblemen van...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#3030914
paardenbloem is een leverkruid en bovendien reinigend en als er heel wat aan de hand is, wat ik zo tussen de regels door lees, is het niet verstandig om een reinigend kruid te gebruiken maar kan je beter een opbouwend kruid geven (als er veel aan de hand is, wil dat zeggen dat er veel afvalstoffen zijn en als je dan gaat reinigen kan dat te veel zijn voor het lichaam, te veel afvalstoffen die vrijkomen. Opbouwend wil zeggen dat het orgaan beter zijn werk gaat doen en in geval van lever en nieren dus beter afvalstoffen uitscheidt... waarna je dan evt kan overgaan op een reinigend kruid als het lijf dat weer aankan)

Opbouwend nierkruid is varkensgras bijvoorbeeld. Misschien een goede kruidenvakvrouw vinden die er veel verstand van heeft en wat specifieker kan doorvragen en adviseren!!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3031002
pearlsofpassion schreef: Er zijn maar heeel weinig mensen die al meer dan 10 jaar vers geven.
Dus dat zijn zaken die moeilijk kunnen voorkomen.
Wel kunnen ook katten op vers natuurlijk aanleg hebben of nierbelastende operatie's of medicatie krijgen.  Ze kunnen ook tandproblemen krijgen, en daar komen vaak nierproblemen van...
Ik dacht omdat er al zoveel ervaring is met honden, zou het kunnen dat er ook bv fokkers die al langere tijd op vers zitten bij katten dat misschien weten  :-\
Ik doe altijd al extra water erop, en heb goud vissen kom waar ze graag uit drinken alle drie, want zo'n fontijn geloof ik ook niet in
Tandenpoetsen ben ik ook mee begonnen, bij die zwarte Brit is het een drama is net een panter, de Noor appel eitje, mick durf ik nu nog niet, ik heb zo'n vinger hoedje en speciale bacterie dodende tandpasta ( geloof dentadex uit mijn hoofd van da)
Dus ja wat kan je nog meer doen  :-\
Gebruikersavatar
Door kiara
#3031007
EllenL schreef: paardenbloem is een leverkruid en bovendien reinigend en als er heel wat aan de hand is, wat ik zo tussen de regels door lees, is het niet verstandig om een reinigend kruid te gebruiken maar kan je beter een opbouwend kruid geven (als er veel aan de hand is, wil dat zeggen dat er veel afvalstoffen zijn en als je dan gaat reinigen kan dat te veel zijn voor het lichaam, te veel afvalstoffen die vrijkomen. Opbouwend wil zeggen dat het orgaan beter zijn werk gaat doen en in geval van lever en nieren dus beter afvalstoffen uitscheidt... waarna je dan evt kan overgaan op een reinigend kruid als het lijf dat weer aankan)

Opbouwend nierkruid is varkensgras bijvoorbeeld. Misschien een goede kruidenvakvrouw vinden die er veel verstand van heeft en wat specifieker kan doorvragen en adviseren!!
Ja daar zit wat in, alleen waar vind ik een goede kruidenvrouw ??
Mijn vertrouwen is behoorlijk naar de knoppen
Ken jij de kidni biotic?
Dit product bestaat uit: verse kruiden extracten Usnea Lichen UvA Ursi bladeren, Pipsissewa, en de wortels , bloemen en zaden van de echinenacea angustifolia en purpurea.
Heel wat kruiden dus, verder staat erbij: Dit product geeft goede ondersteuning voor een optimale functie van blaas en nieren . Veilig bij lange termijn gebruik en ondersteunend bij acute gevallen.
Kan veilig worden gebruikt met reguliere AB wanneer dit noodzakelijk mocht zijn

Daarnaast erbij Azmira super C
OA urine word aangezuurd en verminderd de kans op urineweg infecties, en helpt de weerstand opbouwen

Dus ja ik dacht dat lijkt mij wel wat of niet?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3031026
Heb ook even gegoogled op varkensgras maar daar staat bij geschikt OA voor de luchtwegen en ondersteunend bij luchtweg infecties en wat ik vond is de thee, nou mick lust een hoop maar thee kan ik vergeten, staat niks over de nieren  :-\
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3031119
Ik heb geen ervaring met kruiden, maar het lijkt me wel verstandig om een bloedonderzoek voor de narcose te doen. Mocht daaruit blijken dat de nierfunctie niet meer optimaal is, dan kunnen ze tijdens de narcose door middel van een infuus vocht toedienen. zodat het minder belastend is voor de nieren.

Mijn katten drinken uit de honden waterbak en vissenkom, maar de drinkfonteinen zijn ook zeker favoriet ;)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#3031174
Ingrid Kropf heeft een goede kruidenopleiding, dus mensen die daar de opleiding hebben gedaan hebben er wel verstand van en voor een deel komen dieren volgens mij ook wel aan bod. Als je zeker wilt weten dat je een goede kruidenvakvrouw hebt die ook met dieren kan is Desiree Docter een goede, woont alleen (gelukkig voor mij:) in Enschede, ik ben al aan het zeuren dat ze ook de opleiding gaat geven, want die zou ik dan erg graag volgen :)

Volgens mij (en ik heb me er niet heel erg in verdiept hoor moet ik eerlijk zeggen) zitten er wel vrij heftige kruiden in de kidni biotic, begint al met beredruif.. ik zou er voorzichtig mee zijn! Kruiden geef ik bij mijn katten altijd in tinctuur vorm, ze hebben relatief heel weinig nodig, dus een paar druppels over hun voer gaat prima! Als je bezorgd bent vanwege de (meestal 35%) alcohol kan je een beetje kokend water over de druppels gieten en dan pas wat eten erbij doen, is de alcohol verdampt!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3031334
EllenL schreef: Ingrid Kropf heeft een goede kruidenopleiding, dus mensen die daar de opleiding hebben gedaan hebben er wel verstand van en voor een deel komen dieren volgens mij ook wel aan bod. Als je zeker wilt weten dat je een goede kruidenvakvrouw hebt die ook met dieren kan is Desiree Docter een goede, woont alleen (gelukkig voor mij:) in Enschede, ik ben al aan het zeuren dat ze ook de opleiding gaat geven, want die zou ik dan erg graag volgen :)

Volgens mij (en ik heb me er niet heel erg in verdiept hoor moet ik eerlijk zeggen) zitten er wel vrij heftige kruiden in de kidni biotic, begint al met beredruif.. ik zou er voorzichtig mee zijn! Kruiden geef ik bij mijn katten altijd in tinctuur vorm, ze hebben relatief heel weinig nodig, dus een paar druppels over hun voer gaat prima! Als je bezorgd bent vanwege de (meestal 35%) alcohol kan je een beetje kokend water over de druppels gieten en dan pas wat eten erbij doen, is de alcohol verdampt!
ik geef ook klein  beetje, en beredruif  :-\ dacht niet dat dat erin zat of ik moet het over het hoofd zien. en er gaat ook heet water over heen ruimschoots
En Enschede is wel enorm ver voor mij
Gebruikersavatar
Door EllenL
#3031374
snap ik... Ingrid woont zelf tegenwoordig in Groningen volgens mij... en er zijn vast nog wel meer studentn van haar die ook met dieren werken ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door