Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther4
#3030771
Hoi, deze maand heb ik te horen gekregen dat de groeipijnen van Shelby toch een ed  blijkt te zijn :'(. Vrijdag wordt ze geopereerd. Nu lees ik dat er mensen zijn die hun hond  kurkuma geven met een snufje zwarte peper en wat olie.  Shelby kreeg visolie van Haaks Barf maar ik ben even gestopt omdat ik gelezen heb dat het bloedverdunnend is en dat je voor een operatie beter even geen visolie kan geven  Sinds kort krijgt ze ook groenlipmossel van Aniforte. Na de operatie krijgt ze traumeel  probiotica en crab apple .  Is het verstandig om haar ook kurkuma te geven of hier nog een tijdje mee te wachten.  Doe ik dit goed of krijgt ze veel te veel?  groetjes Esther
Door Lizzy
#3030774
Ah gatver, wat erg :'(
Ik zou zeker kurkuma geven, 2 weken na de operatie. Met een snufje gemalen zwarte peper en extra vergine olijf of bio kokosolie. Meer info in de bieb.

En heel veel sterkte :-*. Echt ruk dit :-\
Door Elvira
#3030809
de golden van vrienden van me heeft artrose in zijn tenen en heeft veel baat bij groenlipmossel, dus dat zou ik zeker geven.
Door Esther4
#3030844
ik ben er ook echt van van slag. Shelby liep met 4,5 maand al onregelmatig en ik heb toen gelijk foto's laten maken. Het was toen zeker geen ed maar groeipijn. Heb toen haar voer aangepast en op jullie advies visolie bij gegeven maar ik bleef een onbehaaglijk gevoel houden. Toch regelmatig weer kreupel op dezelfde manier, net of ze zich snel "verstapte". Had ik maar naar mezelf geluisterd en gelijk naar een andere da gegaan. Nu heeft ze ed met een lpc en ernstig artrose en moet ze nog 11 maanden worden :-[. Mag ik nog vragen hoe jullie dat doen met de kurkuma? Een klein beetje olie of maak je de kurkuma een beetje "vloeibaar" en mag het straks ook met de visolie?
Door Ruisje
#3030864
Och, wat een vreselijk nieuws! :( En Shelby is nog zo jong...

Er wordt een kurkuma-papje gemaakt. Hoe en hoeveel van alles staat in het grote kurkuma topic in de bieb.

Heel veel sterkte!!!
Gebruikersavatar
Door nova
#3031342
wat een tegenvaller..., en dan nog maar zo jong  :'(

Hier een oude hond , 12,5 jr, die  veel, veeeeeellll beter is gaan lopen sinds  ze kurkuma  krijgt.
Ik zou het zeker  gaan geven
Door Lizzy
#3031347
Ik doe 1 theelepel kurkuma in een bekertje. Daar doe ik wat vers gemalen peper bij. Dan giet ik daar extra vergine olijfolie bij, totdat er een papje ontstaat. En dat gooi ik over het voer. Ik denk dat jij er misschien goed aan doet om 2 keer per dag kurkuma te geven. Ik weet niet hoe zwaar je hond weegt maar in de bieb staat hoeveel je moet doseren. Ik zou voor de maximale dosis gaan. Maar, dat moet je wel langzaam opbouwen, dus bijv. met 1/2 theelepel per dag beginnen. En dan langzaam ophogen tot je maximale dosering.

Daarnaast kun je inderdaad ook goed visolie geven. En glucosamine/Chondroitine misschien. Dat moet je dan na de operatie geven. Dat geldt trouwens ook voor kurkuma hoor, dat werkt ook iets bloedverdunnend. Oh, ik zie net dat ik dat al op had geschreven. Ja, 1,5 week a 2 weken na de operatie beginnen met de kurkuma. En ook met de visolie/groenlipmossel.
Door Greece
#3031510
Ach jee wat sneu.
Hier heb ik ook een hond, bijna 8 maanden, met lpc en hd. 2 weken geleden geopereerd. Direct met traumeel en pro biotica beginnen. Als je je hondje mag ophalen geef je de eerste uren ieder uur 1 traumeel. Daarna 3 x daags 1 (allemaal van tannetje meegekregen hoor). Nu heb ik groenlipmossel erbij gegeven, met de kurkuma wacht ik nog even omdat mijn  hond nog ab heeft en kurkuma ook ontgiftend werkt. Verder gaat hij Corta RX krijgen.
En hou je aan de voorgeschreven rust!!
Ik wens je heel veel stertke en een voorspoedige genezing voor Shelby
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door