Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3029945
Ik heb van de islamitische slager weer wat gekregen , hij zei dat het hertenrug was
mag ik mijn golden retriever van 5,5 maanden dit al geven?
hij krijgt normaal elke dag volledig barf

alvast bedankt voor jullie reactie
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op za 29 nov 2014, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3030030
Lijkt me loeihard! Ik vind reerug vaak al te hard om te voeren. Maar je zou het natuurlijk even met snoeischaar kunnen proberen door te knippen. Een hond van 5,5 maand zou ik dit sowieso nooit geven.
Wat je wel kunt doen is er een lekkere zoutloze bouillon van trekken en daar ijsjes van maken. Heerlijk voor warme zomers!
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3030309
gelukkig dat ik het dan vraag
ik kook er bouillon van en pluk het gekookte vlees er vanaf voor de hond
thanks voor jullie reactie
Door Lizzy
#3030356
Ik zou die uitstekende ribben er af hebben geknipt en dan even hebben gekeken of het bot vooral merg is. En zo ja, zou ik het wel even gegeven hebben om te kijken wat ze er mee doen. Maar ik heb dan ook geen vreetmonsters. Ze proberen hier alles rustig aan uit. Vaak is het rug veel merg en dat is zacht. Maar ik kan dat op de foto hier niet goed zien.
Door Lizzy
#3030357
(een hond van 5,5 maand moet je zoiets niet te vaak geven, teveel calcium. En als jouw hond een schrokker is: bouillon maken en dan kliko open, bot erin, kliko dicht).
Door miik
#3030566
Lizzy schreef: Ik zou die uitstekende ribben er af hebben geknipt en dan even hebben gekeken of het bot vooral merg is. En zo ja, zou ik het wel even gegeven hebben om te kijken wat ze er mee doen. Maar ik heb dan ook geen vreetmonsters. Ze proberen hier alles rustig aan uit. Vaak is het rug veel merg en dat is zacht. Maar ik kan dat op de foto hier niet goed zien.
Dat zou ik ook doen. Maar ik heb dan volwassen honden...
Wel hak ik hem even in 2 delen, anders is het teveel, en evt een stukje spiervlees of pens erbij.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3031005
Lizzy en Miik
ik heb nu dus de ribben er met een bijl afgeslagen en bouillon van gemaakt
de rug heb ik deze keer voor hem vast gehouden en dus maar even samen gedaan
hij ging het heel voorzichtig proberen , maar het was erg hard , tot mijn verbazing probeerde hij 1 keer op het bot te bijten maar toen dat te hard was ,ging hij op zijn gemakkie het vlees er tussenuit trekken met zijn voortanden,
van de zijkanten kreeg hij wel wat vlees af maar na een tijdje onder begeleiding gepeuzeld te hebben , is het weg gedaan, omdat ik hem niet te veel wilde geven

shadow was als klein puppy een erge schrokker en als ik nu los vlees geef eet hij het nog vrij snel
maar alles waar bot in zit eet hij nu redelijk rustig op en kauwt hij op , het moet niet super klein zijn zoals kippennek dat is 1 keer bijten en hap slok weg , maar grotere botten neemt hij gelukkig nu de tijd voor
heb wel gemerkt als ik bv een karkas niet in stukken hak gaat het prima dan gaat hij er rustig bij liggen om op te kauwen, dus nu doen we dat op die manier

dank jullie wel voor je reactie
Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op ma 01 dec 2014, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door