Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3029652
Hadden we het deze week nog over onschuldige 'vetjes', dit is geen vetje! :'(

Een dag na hondentuigjes passen twee weken geleden zat er een klein bloedblaartje in Lily's oor. Tenminste dat dacht ik, omdat bij het afdoen van een te klein tuigje dat oortje knel kwam te zitten...

Toen ik vanmiddag keek was het zo groot als een flinke teek. :o Meteen de DA gebeld en gelukkig konden we eind van de middag terecht. Het was dus geen bloedblaar, maar een gezwel dat op een goedaardige histiocytoom lijkt. Hij vertelde er gelijk bij dat dat voornamelijk bij jonge honden voorkomt en als het een histiocytoom is, het in de meeste gevallen vanzelf zal weggaan.
Maar Lily is 7 jaar, dus ik ben nu heel erg bang dat het dus iets kwaadaardigs is! :'(
Er is een biopt genomen en dinsdag verwachten we de uitslag.

Wat ben ik toch een stommerd geweest door te denken dat het een bloedblaartje was... :-[ :'(
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 01 dec 2014, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rosmin
#3029854
Ruisje schreef: Hadden we het deze week nog over onschuldige 'vetjes', dit is geen vetje! :'(

Een dag na hondentuigjes passen twee weken geleden zat er een klein bloedblaartje in Lily's oor. Tenminste dat dacht ik, omdat bij het afdoen van een te klein tuigje dat oortje knel kwam te zitten...

Toen ik vanmiddag keek was het zo groot als een flinke teek. :o Meteen de DA gebeld en gelukkig konden we eind van de middag terecht. Het was dus geen bloedblaar, maar een gezwel dat op een goedaardige histiocytoom lijkt. Hij vertelde er gelijk bij dat dat voornamelijk bij jonge honden voorkomt en als het een histiocytoom is, het in de meeste gevallen vanzelf zal weggaan.
Maar Lily is 7 jaar, dus ik ben nu heel erg bang dat het dus iets kwaadaardigs is! :'(
Er is een biopt genomen en dinsdag verwachten we de uitslag.

Wat ben ik toch een stommerd geweest door te denken dat het een bloedblaartje was... :-[ :'(
jezelf niets verwijten, het had toch ook een bloedblaartje kunnen zijn...
duimen staan aan  :-*
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029886
Dat had micky ook( voor zijn kaakbreuk) boven zijn oogje, dacht ook eerst he gatsie teek, later dacht ik bloedblaar, wel weg laten halen
Sterkte hoor  :-*
Door Lizzy
#3029897
Ruisje schreef: Hadden we het deze week nog over onschuldige 'vetjes', dit is geen vetje! :'(

Een dag na hondentuigjes passen twee weken geleden zat er een klein bloedblaartje in Lily's oor. Tenminste dat dacht ik, omdat bij het afdoen van een te klein tuigje dat oortje knel kwam te zitten...

Toen ik vanmiddag keek was het zo groot als een flinke teek. :o Meteen de DA gebeld en gelukkig konden we eind van de middag terecht. Het was dus geen bloedblaar, maar een gezwel dat op een goedaardige histiocytoom lijkt. Hij vertelde er gelijk bij dat dat voornamelijk bij jonge honden voorkomt en als het een histiocytoom is, het in de meeste gevallen vanzelf zal weggaan.
Maar Lily is 7 jaar, dus ik ben nu heel erg bang dat het dus iets kwaadaardigs is! :'(
Er is een biopt genomen en dinsdag verwachten we de uitslag.

Wat ben ik toch een stommerd geweest door te denken dat het een bloedblaartje was... :-[ :'(
Je bent helemaal geen stommerd want zo is het hoe dat er uit ziet, een histiocytoom. En je denkt (en dat denken wij bijna allemaal) "oh, een bloedblaartje". En dan kijken we een dag of wat later, is het groter geworden en denken we "toch geen bloedblaartje". Dus, welkom bij de club :-*

Het klinkt misschien heel raar wat ik nu ga zeggen maar in dit geval is het gunstig dat het snel groter is geworden. Histiocytomen groeien snel. En mastceltumoren niet. Niet zo snel. In de regel he, in de regel.

Ik heb helaas heel wat ervaring met histiocytomen en al mijn honden die dit gehad hebben waren ouder dan 3 jaar. Allemaal, stuk voor stuk. Ik meen dat Brutus en Whoofer zelfs ook rond de leeftijd van 7 jaar waren. En ja, ze gingen allemaal uit zichzelf weg (en bij Biscuit was dat eerder dit jaar nog een compleet drama, zie haar topic daarvoor).

Zou je er een foto van kunnen maken?

We gaan dus heel hard met je meeduimen dat het goedaardig is!
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029898
Lizzy schreef: Je bent helemaal geen stommerd want zo is het hoe dat er uit ziet, een histiocytoom. En je denkt (en dat denken wij bijna allemaal) "oh, een bloedblaartje". En dan kijken we een dag of wat later, is het groter geworden en denken we "toch geen bloedblaartje". Dus, welkom bij de club :-*

Het klinkt misschien heel raar wat ik nu ga zeggen maar in dit geval is het gunstig dat het snel groter is geworden. Histiocytomen groeien snel. En mastceltumoren niet. Niet zo snel. In de regel he, in de regel.

Ik heb helaas heel wat ervaring met histiocytomen en al mijn honden die dit gehad hebben waren ouder dan 3 jaar. Allemaal, stuk voor stuk. Ik meen dat Brutus en Whoofer zelfs ook rond de leeftijd van 7 jaar waren. En ja, ze gingen allemaal uit zichzelf weg (en bij Biscuit was dat eerder dit jaar nog een compleet drama, zie haar topic daarvoor).

Zou je er een foto van kunnen maken?

We gaan dus heel hard met je meeduimen dat het goedaardig is!
Ja zo hete het bij mick ook, die is 5 dus kan ook bij katten, en inderdaad wat jij zegt zei mijn da toen ook, staat ook ergens in een topic foto van
Door Ruisje
#3029959
Dankjulliewel voor de duimen!! :-*
Ik denk misschien gelijk het ergste en ben er nog niet helemaal gerust op, maar het is zoals het is en we wachten maar gewoon op de uitslag. Gelukkig merken we aan Lily niets, die is nog even vrolijk als altijd! :)
Lizzy schreef: Je bent helemaal geen stommerd want zo is het hoe dat er uit ziet, een histiocytoom. En je denkt (en dat denken wij bijna allemaal) "oh, een bloedblaartje". En dan kijken we een dag of wat later, is het groter geworden en denken we "toch geen bloedblaartje". Dus, welkom bij de club :-*

Het klinkt misschien heel raar wat ik nu ga zeggen maar in dit geval is het gunstig dat het snel groter is geworden. Histiocytomen groeien snel. En mastceltumoren niet. Niet zo snel. In de regel he, in de regel.

Ik heb helaas heel wat ervaring met histiocytomen en al mijn honden die dit gehad hebben waren ouder dan 3 jaar. Allemaal, stuk voor stuk. Ik meen dat Brutus en Whoofer zelfs ook rond de leeftijd van 7 jaar waren. En ja, ze gingen allemaal uit zichzelf weg (en bij Biscuit was dat eerder dit jaar nog een compleet drama, zie haar topic daarvoor).

Zou je er een foto van kunnen maken?

We gaan dus heel hard met je meeduimen dat het goedaardig is!
Dat snel groeien een kenmerk is van hystiocytomen, zei de DA ook. Maar ook onder voorbehoud. Dat jouw honden ook allemaal ouder waren stelt me een beetje gerust en ik zal je topic van Biscuit vanmiddag even gaan lezen.

Ik moet zo naar Eindhoven vleesjes van een lijntje voor de limburgers gaan halen, maar vanmiddag zal ik proberen een foto te maken.
Door Anne in Zweden
#3030012
Scotch heeft ineens ook zo'n raar bloedblaarachtig plekje op z'n poot. Is helderrood en hard, het voelt echt alsof er iets in zit. Ik ga volgende week ook maar even met 'm naar de da, ben benieuwd. Met wat ik over histiocytoom lees hier en op internet, maak ik me eigenlijk niet zo heel erg zorgen. Hij is ook totaal niet anders dan anders (eerder nog opgewekter, wat waarschijnlijk aan het weer ligt; we zitten nu lekker onder het vriespunt :biggrin2:). Maar ik hoop dat jullie het bij Lily ook niets ernstigs is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door