Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door keetje
#3029578
.....gaan ze bij mijn dierenkliniek het licht zien. Net dit bericht op FB.

Vaccineren op maat!
Het is inmiddels wel bekend en bewezen dat er geen noodzaak is voor een jaarlijkse grote cocktail. Wij volgen dan ook al jaren een schema waarin we eens in de drie jaar een grote cocktail vaccineren en in de tussenliggende jaren alleen vaccineren tegen de ziekte van Weil, kennelhoest en indien de hond naar het buitenland gaat een vaccinatie tegen hondsdolheid (rabiës).
Een deel van de honden hebben zelfs langer dan 3 jaar antilichamen tegen de ‘ingrediënten’ van de grote cocktail (Parvo, hondenziekte en leverziekte).
Aan de buitenkant kunnen we natuurlijk niet zien welke hond dat wel heeft en welke niet.
Daarom is er nu de mogelijkheid om te vaccineren op maat, met behulp van de VacciCheck.
Voordat de hond gevaccineerd wordt, kan er aan de hand van een kleine hoeveelheid bloed bepaald worden of het dier nog voldoende antilichamen heeft en dus wel of niet de uitgebreide vaccinatie moet hebben. Zo maken we van een standaardprotocol, een op maat gemaakt vaccinatieschema!
De vaccinatie tegen de ziekte van Weil en kennelhoest blijft wel ieder jaar noodzakelijk, omdat deze vaccinatie maximaal 12 maanden bescherming biedt.


Nog niet helemaal naar (mijn) wens maar toch, het begin is er. :) Ik ben trots op ze!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3033789
Het is natuurlijk in voordeel van de hond, dat scheelt en houden we maar voor ogen. Maar een tijdje terug hoorde ik van iemand die jaarlijks moest langskomen voor de titertest......opdat er maar vooral geen inkomsten verloren gaan.
Door vagebond
#3036115
Ja wauw, maar ik heb ook allemaal rare interpretaties gelezen van die titertest, en ook idd dat je dan ieder jaar moet komen. Voor het titeren ga ik naar Tannetje, voor mij de one and onely.
Je denkt toch niet dat die da'sen die jaarlijkse enting zich door de neus laten boren, daar komen weer andere inkomsten voor in de plaats. Die van de titer o.a. Ik vertrouw ze gewoon niet, sorry.
Het feit alleen al dat die kennelhoest er nog steeds bij staat, bij mijn reguliere da hebben ze die eruit gehaald.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door