Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3029058
Mijn Berner zit sinds 3 dagen op de propalin , maar nou gekke vraag misschien , zou het kunnen dat door dit spul ze sterker ruikt bij der tut?
Mijn 2 andere honden zitten sinds vandaag regelmatig bij der tut te ruiken, ze is geholpen dus geen loopsheid.
Ook heeft ze last van diarree
Ik houd deze dosering aan: 2 x daags 120 ml stond op de verpakking en is al iets lager, ze weegt ongeveer 45 kilo.
Ze is ook wat lusteloos en minder trek in eten, weet iemand of dat hiermee te maken kan hebben? Heb al op de bijsluiter gekeken stond alleen bij overdosering evt diarree
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029096
Ik had het gedeeltelijk gelezen nu weer iets ervan gelezen, maar dit is denk ik iets anders, ze had het nooit alleen nu sinds de propalin althans of het moet toeval zijn
Ga toch proberen wat urine op te vangen en na laten kijken vind het vreemd
En geef morgen maar geen propalin denk ik
Zij is trouwens pas geholpen met bijna 3 dus niet heel jong
Wel erg vreemd verhaal ook dat topic
Door Ruisje
#3029194
kiara schreef: Mijn Berner zit sinds 3 dagen op de propalin , maar nou gekke vraag misschien , zou het kunnen dat door dit spul ze sterker ruikt bij der tut?
Mijn 2 andere honden zitten sinds vandaag regelmatig bij der tut te ruiken, ze is geholpen dus geen loopsheid.
Ook heeft ze last van diarree
Ik houd deze dosering aan: 2 x daags 120 ml stond op de verpakking en is al iets lager, ze weegt ongeveer 45 kilo.
Ze is ook wat lusteloos en minder trek in eten, weet iemand of dat hiermee te maken kan hebben? Heb al op de bijsluiter gekeken stond alleen bij overdosering evt diarree
2x 120 ml ??? Dat is hopelijk een tikfoutje. ;) Dit kwam ik zojuist tegen op internet: tweemaal daags 0,75 ml/25 kg lichaamsgewicht of driemaal daags 0,5 ml/25 kg lichaamsgewicht.

Maar het wordt gebruikt bij incontinentie, las ik ook. Heb je de incontinentiestop van de huisdierendokter al eens geprobeerd? Daar had ik goede resultate mee met onze vorige hond.
http://www.huisdierendokter.nl/incontinentie-hond.html
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029198
Nee was eerlijk gezegt geen tik foutje  :-[
Heb teveel gegeven stommerd dat ik ben, staat er in mijn ogen beetje rot verkeerd gelezen , nou ja door de stres hier, maar mijn dochter heb gekeken en zei dat ik 2 x daags 60 ml moet geven
Ik had gelukkig al iets minder gegeven , ik heb net wel bij de huisdieren dokter de vit c bestelt en voor blaasontsteking en ondersteuning de : kidni biotic
Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is, omdat ze lekker ruikt zowel bij mijn border reu als Sint teef
Heb al geprobeerd urine op te vangen maar dat ging de mist in
Morgen nog een poging
Gaat lekker hier  :-[
Ik kan maar 1 ding tegelijk en die is al heftig
En als ik ga Google op blaas ontsteking teef word ik er nou niet vrolijker op
Ze heeft geen koorts
Wat een gedoe hier
Gebruikersavatar
Door doranto
#3029211
Joh, adem in en adem uit... Ik zou even contact opnemen met een da en de situatie uitleggen...! Als ze inderdaad zoveel heeft binnen gekregen zou ik dat meteen doen.
Hoe gaat het nu met haar?
Laatst gewijzigd door doranto op vr 28 nov 2014, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029214
In de bij sluiter staat bij overdosering diarree meer niet , ach moet toch nog bellen en er heen , nog effe zet ik me bed daar neer  :(
Denk dat het wel meevalt dan en is ook maar 2 x geweest, en gelukkig al iets minder gegeven
Voel me wel schuldig  :-[
Gebruikersavatar
Door doranto
#3029217
Dit vond ik hierover:
In gezonde honden werden geen bijwerkingen aangetoond bij doses tot 5x de
aanbevolen dosis. Nochtans kan een overdosis fenylpropanolamine leiden tot
symptomen van excessieve prikkeling van het sympathisch zenuwstelsel.
De behandeling dient symptomatisch te zijn. Alfa-adrenerge blokkers kunnen gunstig
zijn in geval van ernstige overdosering. Nochtans kunnen er geen specifieke middelen
of doseringen aanbevolen worden.

Maar als ik het zo lees heeft zij wel 20x de toegestane dosis gekregen  en als ze 2x per dag 60ml. kreeg zelfs 40x :o
Ik zou denk ik geen risico nemen en toch maar even met een da overleggen.

ps. hoe lang is het geleden dat ze de laatste dosis kreeg? Ik lees net dat het spul een halfwaarde tijd van 4 uur zou hebben. Als het langer geleden is, zou nu het ergste dus achter de rug moeten zijn.
Laatst gewijzigd door doranto op vr 28 nov 2014, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3029223
Ik vraag me trouwens af of je echt zoveel gegeven hebt. Als je een flesje van 100 ml. had, dan had je na 1 dag het flesje al leeg moeten hebben....
Vergis je je niet, en heb je toch veel minder gegeven?
Door Lizzy
#3029225
Ik heb al jaren ervaring met propalin. En nee, hier zijn ze niet sterker/anders gaan ruiken.

Nou gebruik ik dat spul wel anders dan aangegeven staat op de gebruiksaanwijzing. Ik heb gezocht naar de dosering waarop Linga droog blijft. Dat is op 0,3 ml in totaal (ze weegt 30 kg) 1 maal per dag. En dit krijgt zij gewoon elke dag, dag in dag uit en ik stop er dus niet mee.

Mijn ervaring is namelijk dat als je dit spul een aantal weken in de hoge dosering geeft die op de verpakking staat, dat ze na een paar weken en soms zelfs een paar dagen toch weer lek zijn. Kun je weer overnieuw beginnen.

Linga krijgt het dus elke dag en een hele lage dosis en dat bevalt het beste. Deze lage dosering krijgt ze nu ruim 4 jaar en ik heb het nooit hoeven verhogen. Als ik het 1 dag vergeet, is ze de dag erop wel lek. Dus ik vergeet het gewoon niet.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029420
Doranto schreef: Dit vond ik hierover:
In gezonde honden werden geen bijwerkingen aangetoond bij doses tot 5x de
aanbevolen dosis. Nochtans kan een overdosis fenylpropanolamine leiden tot
symptomen van excessieve prikkeling van het sympathisch zenuwstelsel.
De behandeling dient symptomatisch te zijn. Alfa-adrenerge blokkers kunnen gunstig
zijn in geval van ernstige overdosering. Nochtans kunnen er geen specifieke middelen
of doseringen aanbevolen worden.

Maar als ik het zo lees heeft zij wel 20x de toegestane dosis gekregen  en als ze 2x per dag 60ml. kreeg zelfs 40x :o
Ik zou denk ik geen risico nemen en toch maar even met een da overleggen.

ps. hoe lang is het geleden dat ze de laatste dosis kreeg? Ik lees net dat het spul een halfwaarde tijd van 4 uur zou hebben. Als het langer geleden is, zou nu het ergste dus achter de rug moeten zijn.

Ze mankeert niks gelukkig,heeft vandaag niet gehad,maar heb het denk weer is verkeerd neer gezet  :-[ heb nu spuitje voor mijn neus,en ze heeft dus 4x 1,20,ml gehad
Maar ze mag maar 0,60 ml
Dus valt wel mee dan,alleen ik heb het verkeerd neer gezet/uitgelegd
Gebruikersavatar
Door kiara
#3029424
Lizzy schreef: Ik heb al jaren ervaring met propalin. En nee, hier zijn ze niet sterker/anders gaan ruiken.

Nou gebruik ik dat spul wel anders dan aangegeven staat op de gebruiksaanwijzing. Ik heb gezocht naar de dosering waarop Linga droog blijft. Dat is op 0,3 ml in totaal (ze weegt 30 kg) 1 maal per dag. En dit krijgt zij gewoon elke dag, dag in dag uit en ik stop er dus niet mee.

Mijn ervaring is namelijk dat als je dit spul een aantal weken in de hoge dosering geeft die op de verpakking staat, dat ze na een paar weken en soms zelfs een paar dagen toch weer lek zijn. Kun je weer overnieuw beginnen.

Linga krijgt het dus elke dag en een hele lage dosis en dat bevalt het beste. Deze lage dosering krijgt ze nu ruim 4 jaar en ik heb het nooit hoeven verhogen. Als ik het 1 dag vergeet, is ze de dag erop wel lek. Dus ik vergeet het gewoon niet.
Mijn oudste dochter geeft het ook al tijdje aan haar oude hondje (bijna 18) maar ook inderdaad lagere dosering als wat aangegeven word,wel moeilijk om te bepalen wat nou genoeg is
Ga even opletten of het nu nog is dat lekker ruiken,tot nog toe niet meer,misschien wel omdat ik teveel had gegeven :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3029460
kiara schreef:
Ze mankeert niks gelukkig,heeft vandaag niet gehad,maar heb het denk weer is verkeerd neer gezet  :-[ heb nu spuitje voor mijn neus,en ze heeft dus 4x 1,20,ml gehad
Maar ze mag maar 0,60 ml
Dus valt wel mee dan,alleen ik heb het verkeerd neer gezet/uitgelegd
Gelukkig maar!  ;)
Door Ruisje
#3029505
kiara schreef:
Ze mankeert niks gelukkig,heeft vandaag niet gehad,maar heb het denk weer is verkeerd neer gezet  :-[ heb nu spuitje voor mijn neus,en ze heeft dus 4x 1,20,ml gehad
Maar ze mag maar 0,60 ml
Dus valt wel mee dan,alleen ik heb het verkeerd neer gezet/uitgelegd
Gelukkig! Maar ik denk dat 2x 120ml of 2x 60ml ook niet gelukt was. Dat past niet in een spuit en al had je het in een koftiekopje gegoten, was het flesje ook al leeg geweest of niet toereikend. ;)

Dus toch een beetje een typfoutje. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 28 nov 2014, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door