Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarkK
#3029264
Naast het inslaan van vlees moet er ook een hapje groente geserveerd worden :) we hebben inmiddels een blender weten te bemachtigen, maar wat moet erin :P ik heb het artikel op de site doorgenomen en de opmerkingen daarbij zijn duidelijk. Maar wat voor groentemix maken jullie voor de trouwe viervoeter? Misschien zijn bepaalde groenten gecombineerd wel gewoon niet te vreten? :P ben zeer benieuwd naar jullie creaties in ieder geval :)
#3029280
De volgende standaardmix wordt hier met smaak gegeten (gepureerd): wortel, zoete aardappel, tuinboontjes, erwtjes, spinazie, puntpaprika (klein beetje), taugé, courgette, broccoli, knoflook, gemberwortel, chlorellapoeder.

Soms probeer ik wel eens iets nieuws er bij te doen. Als ze dat niet lust dan pureer ik er ook wat noten doorheen, dan lust ze het altijd. Laatst bijvoorbeeld een klein gekookt bietje er bij gedaan, dat vond ze duidelijk minder lekker.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3029609
Ik maak voor een maand een groentemix. Hier zit bij mij wortel, pompoen, taugé, komkommer, sperziebonen, ijsberg sla, knoflook (1 teentje), broccoli ( niet te veel), bloemkool ( klein beetje) en een halve appel in.
#3029787
hihi, veel ijsbergsla of niet? ;)

Ik moet er nog structuur in aanbrengen, tot nu toe geef ik hem een portie van onze groenten. Ik heb nu een zakje in de vriezer staan omdat ik van plan ben steeds een handje groenten van ons toe te voegen wanneer ik dit gesneden heb en elke zondag dit koken (eventueel aangevuld met wat we in huis hebben als het nog niet genoeg is) en de staafmixer erdoor. Dan invriezen. Dus bijvoorbeeld dat ik voor ons een courgette snijd om te roerbakken, dat ik dan een stukje van een paar centimeter in stukjes snijd en in het diepvrieszakje doe. Ik streef naar 3 soorten groenten voor onszelf elke avond en dan zo min mogelijk dubbel in de week, dus dat zou genoeg afwisseling moeten opleveren
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3030141
Ik ga 1x in de 2 maand op een zaterdag avond naar de winkel, vaak worden dan heel veel soorten groenten afgeprijsd (meeste zelfs 50%).
Dan koop ik heel veel verschillende, al heeft Kira wel voorkeuren.
Daarnaast gooi ik de overschotten van , ons zelf in een grote vriesbak.
Wanneer ik al die groeten samen gooi, kook ik deze kort (alleen geen bladgroenten en zachte groenten, deze gaan rauw door de blender).
Welke groenten is uiteraard zoals eerder aangegeven, afhankelijk van seizoen.
Meeste groeten die ik Kira geef is:

1kg Wortel
500gr Sla (verschillende soorten)
1kg bladspinazie
500gr tot 750gr chineese kool of bloemkool of andere koolsoort (altijd een beetje een nooit samen met elkaar.
500gr taugé
5stuks rode biet
handje vol verse kruiden, zoals bv. peterselie
1 bos selderij
500gr aardappel (wordt ook gekookt)
2 komkommer
2 tomaat (sommige tot de meeste honden zijn hier gevoelig voor, dus matig aanbieden)
1 paprika (meestal gele of rode) (sommige tot de meeste honden zijn hier gevoelig voor, dus matig aanbieden)
1 aubergine (sommige tot de meeste honden zijn hier gevoelig voor, dus matig aanbieden)
2 courgette
500gr sperziebonen
1-2 knoflook teentjes

Voor het mengen (blenden) gebruik ik wat kookvocht (500ml) van de harde groenten en biologische visolie of yoghurt of 2 eitjes, hierover zijn de meningen verdeelt, maar hier gaat het goed.

Alles door elkaar blenden en je hebt een lekker groenten prutje :D

Met al het bovenstaande, maak ik voor circa 2 maand een groentenmix ideaal :D

Veel succes!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door