Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sambabal
#302559
Hallo belangstellenden,
Ik vraag jullie advies over mijn allesie Mannix van inmiddels 16 maanden. Ik heb al een paar mensen aangeschreven en om het hele verhaal niet opnieuw te hoeven schrijven doe ik even knippen en plakken met een eerder verstuurde mail!
Ik heb Mannix zelf ter wereld geholpen onderweg naar de dierenarts toen de bevalling niet zo wilde vlotten. Hij hing er half uit en aan mij de eer om hem de wereld in te helpen, vruchtwaterzakje gescheurd en droog gewreven. Mijn moeder is al jaren fokker van dit ras, maar voor Mannix zijn mams Hifi was het de eerste keer.
Na 7 1/2 week is Mannix definitief bij mij ingetrokken en alles ging heel voorspoedig. Tussen 2 haakjes; Mannix is een verbastering van "ik mag niks". Inmiddels heeft hij daar een missie van gemaakt! Ik heb hem trouwens met brokjes opgevoed. (wel het betere voer hoor, voor zover dat in de ogen van barfers bestaat;-)
Na een paar maanden viel het mij op dat hij regelmatig heel oppervlakkig en snel ademde in rust. Toen hij een paar dagen wat gespuugt had smorgens ben ik naar de dierenarts gegaan. Het zag er naar uit dat hij behoorlijk last van zijn maag had. Tabletjes hier, een prikje daar en het zou snel beter worden. Maar dat gebeurde niet. Een dag of wat later stond hij bloed te spugen en ben ik in vliegende vaart naar de dierenarts gegaan. Fotoos en een echo gemaakt om alles uit te sluiten. Daar was duidelijk op te zien dat zijn maag behoorlijk geïrriteerd was. Mijn arme ventje! Vanaf dat moment heeft alles in het teken van voeding gestaan en dat doet het eigenlijk nog steeds. Ik had snachts de wekker staan om even met hem te bewegen en te eten. Hij heeft zuurneutralisators gekregen en speciale voeding. Dat was een soort pate met kip en rijst (CIW van Leo). Toen het weer wat beter ging per dag 2 geweekte brokjes(CID) van dezelfde soort er bij. Langzaam aan is hij toen weer opgeknapt. Van 10 porties eten per dag naar 2 porties per dag, en van nat voer naar droog voer. Alles bij elkaar heeft dit een maand of 4 in beslag genomen. Toen dacht ik zijn flora weer in optimale staat te brengen met een paar dagen pens en dan iedere week een keer pens. Naief als ik toen was wist ik niet dat dit zo'n zware klus voor hem zou zijn. Dat ging na tweede dag al mis. Misselijk en veel slapen. Inmiddels wist ik haarfijn de signalen op te vangen van misselijkheid en pijn en daar kon ik dan op reageren door zijn voer weer wat aan te passen. En af en toe gewoon wat proberen. Gedroogde visjes, een calciumbone, gekookt eitje enz. Vorig jaar zomer heb ik wat vrijwilligers werk gedaan in het plaatselijk asiel en ik ben bang dat hij wellicht mede door een vermindere weerstand het nodige heeft opgepikt. September heeft hij kennelkuch gehad. Dat is na een paar dagen over gegaan. Een maand later heeft hij hier een paar dagen lang alles onder gepoept (diaree) wat maar vloerbedekking had( is natuurlijk veel prettiger poepen als op de plavuizen ;-) Na een paar dagen toch maar naar de dierenarts en met een kuurtje was hij er snel weer bovenop.
Toen ik een maandje later op "de leukste hond van Noord Holland show" met hem was, die heb ik immers, zag ik een kennis die wat strotjes aan haar honden voerde en Mannix was daar natuurlijk als de kippen bij. Nou vooruit een klein stukje, je weet pas waar de grens ligt als je hem af en toe opzoekt. Helemaal fout natuurlijk! Hij is er goed misselijk van geweest en begon weer met spugen. Ik heb direct weer kuipjes speciaal voer gehaald maar zelfs dat kwam er in vliegende vaart weer uit. De dierenarts maar weer ($$$$) En ja de zuurneutralisators hadden het toen goed gedaan dus dat maar weer en voorlopig kuipjes van die pate. Ventje was inmiddels 15 kg dus 2 1/2 kuipje per dag is al snel 5 euro. Dat hou ik even vol, maar de reserves begonnen aardig te slinken kan ik je melden. Na een maand medicijnen weer zonder dat lukte maar de geweekte brokjes was vragen om problemen, daar was hij direct weer misselijk van. Dus niet veel verder gekomen als 5 brokjes per dag. Ik ben toen zelf gaan kokkerellen. Deze reu heeft voor elkaar gekregen wat geen man ooit gelukt is........ik kook iedere dag voor hem! Met als gouden tip van de dierenarts om wat brokjes mee te koken zodat hij daar alvast weer aan kan wennen. Maar met die brokjes is het iedere keer net wel of niet misselijk. Ik had trouwens de laatste maanden geen CID maar visbrokjes van purina.Ik kook voor hem koolvisfilet, rijst, sojamelk en een beetje Molenaar pap om te binden.( net zoiets als bambix maar dan zonder toegevoegde rotzooi). Na wat kleine aanpassingen krijgt hij nu per dag 200 gram vis, 200 gram rijst 1/4 blik (120 gram) sperciebonen, 250ml soyamelk en een paar eetlepels Molenaar + een capsule levertraan. Hij doet het er goed op, is erg levendig, goed aan zijn maat, goeie vacht en redelijk goeie ontlasting. Nadeel van dit voer is dat er voldoende vocht in zit zodat hij niet of nauwelijks meer drinkt en veel piest.
Maar de vraag of hij al dan niet alles binnen krijgt houd mij steeds meer bezig. Ook omdat ik mij best bewust ben dat tekorten juist op langere termijn merkbaar worden.
Daarnaast ben ik uiteraard nog steeds op zoek naar de ultieme oplossing, het antwoord, de verklaring! Heb ik een hond die van nature vegetarier is? Allergisch/ overgevoelig voor vlees? Af en toe wordt ik er moedeloos van, dat mag je best weten. Door mijn gezoek naar samnestelling van een knappe honden maaltijd ben ik bij Barfplaats gekomen, maar je begrijpt na dit verhaal dat vers vlees absoluut geen optie is. Daarbij zou het gezien mijn huisvesting ook geen aanrader zijn :-0
Heel veel achter internet gezeten dit weekend om alle nieuwe termen uit te pluizen en ben via eliminatiedieet op voedelsintolerantie gekomen. Voort bordurende daarop kunnen vaststellen dat het in dit geval logisch is dat hij klachten blijft houden als ik brokjes mee blijf koken(om langzaamaan weer te wennen aan normaal voer) Ook bij elkaar gepuzzeld dat Mannix zijn moeder veel problemen met haar vacht heeft en huid en dat Mannix zijn oma een slechte kakker ;-) was! First things first en ik wil nu eerst zeker weten hoe hij op een echt eliminatie dieet functioneerd. Dus sinds gisteren alleen vis en rijst met water en dat helemaal aan pap gekookt. Ik wil niet te hard juichen, maar het is heel opvallend dat hij een stuk rustiger is. Ik weet dat ik in een goeie periode een commerciele brok voor gevoelig maag/darm gestel heb geprobeerd en daar werd hij zo hyper van. (Hills dus) En ongemerkt is hij dat de laatste tijd ook weer geworden, ja sinds ik brokjes meekook. Geen moment rust in zijn kont, en ik kwam dat zelfde gegeven tegen bij de kenmerken van voedselintolerantie. Gisteren heeft hij zowaar midden op de dag een paar uurtjes in zijn mand gelegen, op zijn rug met de poten in hoera-stand. Ik herken er helemaal mijn Mannixje in, die ik heb leren kennen als een rustige lieve hond. Ik heb veel aan de hormonen toegeschreven en uiteraard deed ik hem tekort. Stom dat getwijfel aan jezelf en stom dat je als je ergens zo dicht op zit, zo slecht herkend.
Sinds een week staat hij nu op de rijst met vis(koolvisfilet) en tot nu toe zijn de resultaten bemoedigend. Hij is een stuk rustiger, heeft weinig en goeie ontlasting en belangrijkste...hij is nagenoeg niet meer misselijk!
Voorlopig wil ik hem hier nog even een paar weken op laten staan. Wel lijkt het of zijn ogen ineens erg aan het vloeien zijn....:-? Nu woon ik hier in de bollenstreek en heb begrepen dat het voor veel mensen pollentijd is dus waarom niet voor Mannix. Maar voor mijn gevoel zijn dit toch ook een beetje gebereksziekten. Ik ben natuurlijk ook al een tijdje aan het experimenteren met voer.
Weet iemand wat ik het beste toe kan voegen aan vitamines mineralen en of vetten zodat dit een relatief compleet prakkie wordt?
Voor de duidelijkheid even wat hij eet:
1 400 grams pak rijst
1 400 grams pak koolvisfilet
water erbij en koken tot alles ingedikt en gaar is
Hier geef ik hem 4 keer per dag eten van en hij doet er 2 dagen mee.
Nou het is alles bij elkaar een heel verhaal geworden en sommigen onder jullie kennen dit verhaal al, maar hoe meer zielen hoe meer kennis!
Alvast bedankt!
Door danielle1980
#302560
tja ik zou toch op vlees gaan en dan wel rauw vlees.
je kunt zelf samen stellen, maar dan dus echt rauw en niet gekookt of de komplete voeding nemen.
als je een eliminatie dieet wilt doen, van carnibest heb je daar een speciaal kompleet vlees, de eend versie.

je hond krijgt nu echt veel te kort met wat ie nu krijgt, dat kan niet gezond zijn.

je hebt probiotica wat je kunt geven om de darmflora te versterker.
daar zou ik zo en zo mee beginnen.
je kunt dat in bv een reformwinkel kopen of bij een dierenarts.
Door 202spots
#302561
Hi Sambabal,
Eerlijk gezegd kan ik er geen touw aan vastknopen...maar wat voor ras is Mannix??
Ik kook voor hem koolvisfilet, rijst, sojamelk en een beetje Molenaar pap om te binden.( net zoiets als bambix maar dan zonder toegevoegde rotzooi). Na wat kleine aanpassingen krijgt hij nu per dag 200 gram vis, 200 gram rijst 1/4 blik (120 gram) sperciebonen, 250ml soyamelk en een paar eetlepels Molenaar + een capsule levertraan.
Soya producten is moelijk verteerbaar voor honden,en veel honden zijn er allergies voor.
(en gekookte eieren zijn OOK moeilijk om te verteren)
Elke dag sperziebonen??
Door mijn gezoek naar samnestelling van een knappe honden maaltijd ben ik bij Barfplaats gekomen, maar je begrijpt na dit verhaal dat vers vlees absoluut geen optie is. Daarbij zou het gezien mijn huisvesting ook geen aanrader zijn :-0
Wanneer je nu al weet dat vervlees geen optie is,wat wil je dan van ons horen?
Huisvesting en toch rauw voeren is voor geen een eigenaar 'n probleem trouwens.

Dus sinds gisteren alleen vis en rijst met water en dat helemaal aan pap gekookt. Ik wil niet te hard juichen, maar het is heel opvallend dat hij een stuk rustiger is. Ik weet dat ik in een goeie periode een commerciele brok voor gevoelig maag/darm gestel heb geprobeerd en daar werd hij zo hyper van. (Hills dus) En ongemerkt is hij dat de laatste tijd ook weer geworden, ja sinds ik brokjes meekook.
Heb je er wel is aan gedacht dat alle troep die in Hills zit,ook wel is de reden kan zijn waarom Mannix
zulke problemen heeft?
(Hills is ongeveer de grootste rotzooi die er bestaat)
Sinds een week staat hij nu op de rijst met vis(koolvisfilet) en tot nu toe zijn de resultaten bemoedigend. Hij is een stuk rustiger, heeft weinig en goeie ontlasting en belangrijkste...hij is nagenoeg niet meer misselijk!
Voorlopig wil ik hem hier nog even een paar weken op laten staan.
'n paar weken lijkt me 'n goed idee...
Wel lijkt het of zijn ogen ineens erg aan het vloeien zijn....:-? Nu woon ik hier in de bollenstreek en heb begrepen dat het voor veel mensen pollentijd is dus waarom niet voor Mannix.
Ja dat is heel goed mogelijk.
Ik ben natuurlijk ook al een tijdje aan het experimenteren met voer.
Weet iemand wat ik het beste toe kan voegen aan vitamines mineralen en of vetten zodat dit een relatief compleet prakkie wordt?
Dus de eerste menu geef je nu niet meer dan?
Als je met 'n eliminatie diet bezig bent dan moet je zo min mogelijk verandering maken.
Ik zou dus eerst afwachten of dit voor 'n paar weken goed gaat,en dan kan je andere dingen gaan toevoegen.
Omdat je geen versvlees wil geven zou ik niet weten wat je ervoor in de plaats kan geven.
Ik hoop dat je misschien hier in de bieb het een en ander zal lezen waardoor je
van mening zal veranderen,of in ieder geval wil gaan nadenken en proberen of Mannix het beter zal gaan doen met ander eten dan wat je nu geeft.
Success.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 12 apr 2005, 03:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#302667
sambabal schreef: Weet iemand wat ik het beste toe kan voegen aan vitamines mineralen en of vetten zodat dit een relatief compleet prakkie wordt?
Voor de duidelijkheid even wat hij eet:
1 400 grams pak rijst
1 400 grams pak koolvisfilet
water erbij en koken tot alles ingedikt en gaar is
Hier geef ik hem 4 keer per dag eten van en hij doet er 2 dagen mee.
Jeetje, wat een verhaal! Ik heb me goed moeten concentreren om het te begrijpen en hier en daar vraag ik me af of ik het begrijp. Maar ik ga mijn best doen om wat van je vragen te beantwoorden!

Ehhh, ik denk dat je hier heel veel aan toe moet voegen wil het nog wat worden....

Om te beginnen zit er in dit dieet totaal geen calcium. En dat je heeft je hond wel nodig. Ik zou dus op zoek gaan naar een goed calciumsupplement. Ik denk dan aan eierschaalpoeder bijvoorbeeld.

Daarnaast is het natuurlijk verschrikkelijk eenzijdig. Misschien kun je derhalve proberen de vissoorten langzaam uit te breiden.

Ook zit hier eigenlijk geen enkele vitamine of mineraal in. Deze voedingsmiddelen bevatten van nature al heel weinig vitamines en mineralen, maar wat er dan in zit, dat is nu doodgekookt. Ik zou je daarom zeker aan willen raden om te gaan experimenteren met het toevoegen van groentes, het toevoegen van Chlorella, toevoegen van eieren (waarbij je het eiwit kookt en het eigeel rauw laat), andere vissoorten en het toevoegen van een goed vitamine preparaat. Ik denk dan aan de vitamine/mineralencomplex van De Groene Os. Ik denk zelf ook dat je de vis niet tot prut moet koken, maar het langzaam af moet bouwen tot vis dat even snel gaar gekookt is.

Vetzuren zitten hier natuurlijk ook niet in, in deze voeding. Je moet natuurlijk afwachten hoe je hond hierop reageert, maar ik zou zelf gaan proberen om wat borage en visolie toe te voegen.

Dat zijn ogen vloeien: persoonlijk denk ik dat dit eerder te wijten is aan een tekort aan allerlei voedingsstoffen. Want, het dieet dat je hiervoor hebt gegeten is ook erg voedingsstoffen-arm. Hij krijgt dus in feite al heel lang geen vitamines meer binnen. Want brokken koken: brokken bevatten doodgekookte ingredienten. Daaraan voegt men vitamines en mineralen toe. Deze kook jij nu weer dood. Met als gevolg dat jouw hond dus niks binnen heeft gekregen, alleen maar vulsel.

Als versvlees geen optie is (heb je ook al een hypoallergeen versvlees geprobeerd? Ik begrijp niet goed wat je bedoeld dat je huisvesting dat niet toe laat...?), als gekookt vlees geen optie is, als je alleen vis en rijst aan je hond moet blijven voeren dan..... (ik zeg het niet gauw of eigenlijk nooit), maar zou ik een een of andere hypo-allergene brok (met vis en tapioca-meel bijv.) gaan voeren. Want (ik vind het rot om te zeggen), maar op dit dieet kan je hondje echt niet blijven leven....

Is jouw hond echt definitief allergisch voor alle soorten vlees? Rauw en gekookt? Groentes, heb je die wel eens geprobeerd? Ei? Andere vissoorten? Zuivel?

Want alhoewel ik natuurlijk een groot voorstander ben van rauwe voeding, weet ik dat er wel eens een heel enkele keer een hond is die werkelijk nergens tegen kan (en zo te lezen heb jij helaas zo'n hondje....). Ik ken 1 zo'n hond. En deze eet nu brokjes van vis met tapioca en dat is echt het enige wat hij verdraagt. Heel langzaam heeft de eigenaar nu wel het e.e.a. toe kunnen voegen, maar het is minimaal. Ik ken ook 1 andere hond die echt totaal niet tegen rauwe voeding kan. Deze eigenaar kookt nu iedere dag een verstandig potje voer voor de hond en dat gaat goed. Dus, ik wil je zeker geen rauwe voeding opdringen en ik denk dat we ook zeker kunnen helpen om je een goed potje te laten koken voor de hond, maar nogmaals, als jouw hond alleen tegen rijst/vis kan, dan denk ik dat je met een super-hypoallergene brok misschien nog beter af bent.... (tenzij hij deze ook niet kan verdragen, maar dan wordt het echt wel erg moeilijk....).

Wat is er eigenlijk echt aan de hand met jouw hond? Ik bedoel, zijn er wel eens biopten van zijn maag en darmslijmvlies genomen? Lijd hij misschien aan een auto-immuunziekte?
Door sambabal
#302831
Dank allemaal voor de reacties en ik zal proberen wat dingen duidelijk te maken. Mannix is een petit basset griffon vendeen.
Jammer dat mijn verhaal onduidelijk is geworden, dat was uiteraard niet de bedoeling!
Ik ben opgegroeid met het idee dat als een hond brokken krijgt, hij alles binnen krijgt en dat je daar verder niet aan moet sleutelen. Toen mijn hond ziek werd ben ik gaan zoeken en rondvragen. De een komt met dit en de ander met dat en zo kom je tot iets wat naar wat later blijkt ook niet helemaal goed is. In het begin verdroeg hij niks en werd hij echt overal ziek van. Dan ga je terug naar het begin en geef je pap en soyamelk omdat gewone melk niet meer verdragen wordt(doen ze immers alleen als ze pup zijn) Spercibonen is een optie als je hond te dik is, hier zit volgens velen alles in wat hij nodig heeft, dus wilde ik dat er bij hebben. En zo leer je iedere keer wat bij en komt er dus wat bij of gaat er wat van af.
Als je gaat zoeken op internet naar het zelf samenstellen van voer kom je al snel bij barfers. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier niet welkom ben als ik geen vers vlees geef. We hebben het hier over een hond die drie dagen ziek is van een filterdun plakje vleeswaren.
Ik kom hier om informatie te winnen omdat ik niet tevreden ben over de maaltijd die hij nu krijgt. Mijn verhaal is een overzicht van maanden worstelen en zoeken en proberen.
Dat vele brokken niet bepaald gezond zijn ben ik achter gekomen door mezelf er in te gaan verdiepen. Een goede kennis is dierenarts assistente en voedingsdekundige en heeft adviezen gegeven. Ja zij krijgt haar info van de producent van de brokken, dus neemt dat aan en verteld het aan mij. Stom, daar ben ik nu achter. Ik wil het graag goed doen net als de dierenarts, zijn assistente en jullie.
Eliminatie dieet doet hij het goed op, maar ik wil hem niet de rest van zijn leven hier op laten staan Voorlopig echter wel om even alles tot rust te laten komen en ik wil graag dat dit op een verantwoorde manier gebeurt. Ik zie door de bomen het bos niet meer en zoek naar de juiste middelen.
En nee er is geen biopsie genomen. Tot het eliminatie dieet is er van uit gegaan dat Mannix zijn maagvlies ontstoken was en dat moest helen. Ik heb daar zelf steeds mijn twijfels over gehad en ben gaan zoeken naar info. Daar kwam bij dat ik de kosten van het prijzige dierenartsvoer niet meer kon dragen.
Dank je wel Lizzy voor de adviezen en ook de anderen voor de tijd die jullie toch genomen hebben om mijn verhaal door te worstelen!
Ik ga vanmiddag achter de groene os aan en had inmiddels ook bedacht dat ik er visolie aan toe moest voegen. Kan ik capsules bij bijvoorbeeld het kruitvat halen en die leeg knijpen? Eierschaalpoeder? haal ik dat bij hetzelfde adres als de Groene Os? Wat is Borage?
Brokjes of ander voer is denk ik iets voor een later stadium omdat eerst die maag tot rust moet komen. Ik ben wel heel nieuwschierig naar het merk van die brok. En trouwens ook naar het recept van het zelfgekookte prakkie waar je het over hebt Lizzy. Persoonlijk denk ik dat vers vlees misschien wel nooit een optie wordt, maar ik als het zover komt ga ik om en gooi de vlag uit! De vlag is hier al een beetje uit gegaan omdat Mannix sinds een week nagenoeg niet meer misselijk is en een compleet andere hond. Het is nooit in me opgekomen dat hij misschien wel eens ziek kon zijn van zijn brokken. Als alles rustig is kan ik uit gaan zoeken welke eiwitbronnen slecht door hem verdragen worden of dat het de chemische anti-oxydanten zijn. Wellicht laat ik het zo en borduur ik verder op wat goed gaat. Nu eerst wat voedingssuplementen aanschaffen! Bedankt!
Door Peet
#302837
Afgezien van het feit dat vleeswaren niets met verse rauwe voeding te maken heeft... ::)...wil ik je heel veel succes wensen.

Soms wordt je inderdaad horendol van alle info die uit diverse richtingen krijgt... ;D...de kunst is voor jezelf na te gaan wat jouw gevoel aangeeft...jij kent je hond het beste. Raak niet gestressed of beledigd door de adviezen die je hier krijgt, alles is goed bedoeld. Tenslotte zijn op de Barfplaats al heel wat honden van hun problemen af gekomen (en dat is niet om op te scheppen ;)).

Ik hoop dat de supplementen aanslaan en dat je hondje's gezondheid in stijgende lijn verbeterd.

Boreage olie zit oa in de visolie capsules van de Hema.
Succes met Mannix!
Door sambabal
#302839
Op naar de Hema :D
Dank en ja je slaat de spijker op zn kop Peet! Ik ben intussen horendol! Als Mannix beter is, ben ik aan de beurt! ;)
Door Lizzy
#302875
Niet welkom...? Nou ja, natuurlijk ben je wel welkom! Maar ja, wij zijn hier natuurlijk wel voornamelijk gespecialiseerd in rauwe/verse voeding.....

OK, de vitamine/mineralencomplex kun je bijv. bestellen via http://www.puurnatuur.nl

En visolie capsules met borage olie kun je inderdaad bij Hema of Etos kopen. Nu zou ik daar wel ontzettend voorzichtig mee zijn en beginnen met een paar druppels te geven en dus geen hele capsule (nog niet eens de helft).

Eierschaalpoeder kun je zelf maken. Je neemt rauwe eierschalen, bijvoorkeur van biologische oorsprong. De eieren bak je lekker op voor jezelf ;D, en de schalen was je goed af onder koud water, zodat er geen eiwitslijm meer aan zit. Dan laat je de schalen goed drogen in de zon (let op dat ze niet wegwaaien) of in de oven, die je op 50 graden zet. Als de schalen droog zijn maal je ze in een koffiemolen tot fijn poeder. Je hebt 1 theelepel op 500 gram vis of vlees nodig.

Nou, ik zou dus beginnen met eierschaalpoeder, vitamine/mineralencomplex en een paar druppels visolie toe te gaan voegen.

En ja, dan moet je, zodra het in het lijfje rustig is, toch dingen gaan toevoegen. Andere vissoorten en groentes (heb je dat al geprobeerd, rauwe/gepureerde groentes? Of gekookte groentes?). En zo langzaam uit gaan breiden. Kijken waar hij wel en niet tegen kan. Overigens is vleeswaren inderdaad niet te vergelijken met versvleesvoeding.

Ik zal je recepten van gekookte voeding via een Prive Bericht toesturen, nu direct.

Groetjes, Lizzy
Door sambabal
#302886
Ik ben blij dat ik als niet barfer wel welkom ben! Jullie barfers weten nu eenmaal veel over de samenstelling van voeding en natuurlijke toepassingen.
Plakje vleeswaren was verkeerde voorbeeld, maar van een klein stukje kippestrot is Mannix behoorlijk ziek geweest.
Ik ga in de weer met de eitjes, viscapsules en Groene os. Ik heb gezocht naar info over chlorella en dat sprak me ook erg aan. Is dit ook geschikt als vitamine mineralen complex?
Groetjes Angenita
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#302895
sambabal schreef: foto toevoegen lukt niet >:(
Bij de laatste img moet een streepje tussen dus [/img] ;)
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 12 apr 2005, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#303151
hallo Sambabal.

Misschien is het ook een goed idee om advies te vragen bij een holistisch dierenarts. Hier op het forum zit Tannetje (hitam) en zij is een holistisch DA. Je kunt misschien bij haar op consult gaan of misschien weet ze wel een collega bij jou in de buurt?

Verder verkoopt Carnibest voer voor honden die allergisch zijn. ALS je het al wilt proberen zou ik het eerst koken (desnoods bij zo'n hypergevoelige hond beginnen met 1 theelepel door het voer wat hij nu krijgt) en dan langzaam uitbouwen naar helemaal rauw. Desnoods doe je er een jaar over, maar uiteindelijk is een hond gemaakt om rauwe voeding te verteren en geeft rauwe voeding het minste huid en maagdarmproblemen.

Geef je ook probiotica? In mijn ogen onmisbaar voor een hond met zulke darmklachten ;)

Corine van carnibest kun je altijd mailen, ze denkt heel erg met je mee en mailt meestal uitgebreid terug. Kijk maar eens op haar site (www.carnibest.nl)

Als je het mij vraagt moet je er met advies van een holistisch (!!!) dierenats en Corine wel uit kunnen komen....

Verder heel veel sterkte en we hopen je nog veel langer en beter te kunnen helpen hier!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#303183
sambabal schreef: Spercibonen is een optie als je hond te dik is, hier zit volgens velen alles in wat hij nodig heeft, dus wilde ik dat er bij hebben.
Nou die "velen" zitten er dan mooi naast. Sperziebonen bevatten 0,vreselijkweinig, dienen alleen als maagvulling. Inderdaad leuk als ze te dik zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door