Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3028709
In het seizoen heeft Gijs veel teken, heeeeel veel. Door zijn dikke vacht vind ik ze vaak niet, en hij heeft er echt last van. De afgelopen twee zomers heb ik een seresto band gebruikt. Werkte prima, maar juist in de zomer is altijd een band om zijn nek niet ideaal. Hij zwemt dan meer, hij hijgt dan meer, en de vacht onder de band, met name onder zijn kin, droogt dan slecht, gaat stinken, en uiteindelijk zelfs irriteren.

Dus ik ben op zoek naar wat anders. Het liefst niet echt rotzooi, maar betaalbaar is dan wel weer fijn. Door zijn gewicht zijn de meeste middelen gewoon echt heel erg veel te duur...  :-\
#3028721
In het tekenseizoen gebruik ik hier altijd de deospray van Tasman. Ik bewaar meestal een oude lege flacon en giet daar een beetje in over van de nieuwe, zodat ik daar nog wat aan toe kan voegen. Ik doe daar dan nl. een scheutje azijn en nog wat extra druppeltjes etherische olie bij zoals bijvoorbeeld teatree, lavendel, geranium, eucalyptus, lemongrass, (net wat ik voorhanden heb).
Ik spray ze daar voor ik naar het bos ga flink mee in. (Ook buik / borst, broek, hals) Als je het vaker hebt gebruikt en je vaak naar het bos gaat, hoeft dat niet iedere keer opnieuw meer. Ik denk dat het dan zo'n 2 à 3 keer per week wel voldoende is.
Honden vinden er zelf niets aan! :yucky:
Maar ze ruiken wel heerlijk  ;D
En hier werkt het super!
#3028776
Heb je de Tick-free van de huisdierendokter al eens geprobeerd? Wij gebruiken dat al een paar jaar en op anderhalve teek na, blijven ze er verschoond van.
En toch ook behoorlijk wat teken in de bos- en wandelgebieden hier.
En hoewel Lily geen Gijs is, zijn ze in haar zwarte krulletjes ook niet makkelijk te vinden. ;)
#3029072
Bijzonder...wat zit er in je spray dan?Misschien wat lavendel toevoegen om m rustiger te houden?!

Verder hier fenegriek door het eten tegen vlooien, maar of het echt werkt...heb geen plaag, maar helemaal weg zijn ze nog niet...ook gebruik ik diatomeeen aarde en alle producten van eco-style, waarbij ik het idee heb dat de schuim het beste werkt...

jammer dat de spray niet werkt, bij mij helpt een eigengemaakte spray tegen teken echt heel goed. Lavendel en teatree, met 1 andere olie die ik op dat moment goed acht.

van een aromatherapeut nog een goede tip tegen vlooien, wel specifiek voor mijn hond: peper, pepermunt en citroen olie, 2:2:1, op 10ml basis. Wel heel heftig, en dan met name de peper etherische olie.  Maar voor vlooien ook, want die gaan er dus echt dood van. Ik ga dit middel ieg proberen, nu nog goede peper olie scoren...

succes met vinden van een goed middeltje!
#3029112
Tick Free zal ik eens naar kijken!
Doranto schreef: :o

;D ;D
Ja, bij Gijs is dat best wel onhandig ;)

Papalou schreef: Bijzonder...wat zit er in je spray dan?Misschien wat lavendel toevoegen om m rustiger te houden?!

Verder hier fenegriek door het eten tegen vlooien, maar of het echt werkt...heb geen plaag, maar helemaal weg zijn ze nog niet...ook gebruik ik diatomeeen aarde en alle producten van eco-style, waarbij ik het idee heb dat de schuim het beste werkt...

jammer dat de spray niet werkt, bij mij helpt een eigengemaakte spray tegen teken echt heel goed. Lavendel en teatree, met 1 andere olie die ik op dat moment goed acht.

van een aromatherapeut nog een goede tip tegen vlooien, wel specifiek voor mijn hond: peper, pepermunt en citroen olie, 2:2:1, op 10ml basis. Wel heel heftig, en dan met name de peper etherische olie. Maar voor vlooien ook, want die gaan er dus echt dood van. Ik ga dit middel ieg proberen, nu nog goede peper olie scoren...

succes met vinden van een goed middeltje!
Elk geurtje wat je op m spuit is aanleiding tot ontploffen ::) gewoon het luchtje op zich al. Da's met alles wat je op m spuit of smeert en wat ruikt... Ik ga eens naar die Fenegriek kijken ook!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door