Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eefje
#302562
onze honden krijgen tegenwoordig kvv voer van duck.
maar nu krijgt de oudste hond last van hele vieze tanden en hij stinkt uit zijn bekkie.
Nu zat ik te denken om een paar keer per week een botje of zoiets te gaan geven maar wat zou dat dan kunnen zijn?
Hele karkassen gaat ie niet wegwerken want het is een tuthola en mijn moeder ziet dat ook weer niet zitten.
Maar zou bijvoorbeeld een mergpijp iets zijn?die ze altijd in de soep gooien?
Ze krijgen ook een paar keer per week een nieuwe kluif maar die hoeft hij ook niet of maar heel even en dan gaat de pup ermee vandoor ;D

groetjes eefje
Laatst gewijzigd door eefje op di 12 apr 2005, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#302599
Mergpijp is van dragend bot en dat is veel te hard. Zo hard zelfs dat je hond zijn gebit er mee kan slopen. Zijn kippennekjes of lamsribbetjes niks?
Door Lizzy
#302618
Ik vind mergpijpjes erg hard. En doordat ze zo hard zijn hebben ze niet echt een tandreinigende werking. Beter kun je toch een zacht bot geven. Bijv. een niet dragend deel bot van kalf. Maar, je moet je hond daar wel langzaam aan laten wennen en hem het bot niet in 1 keer laten opeten. Meer daarover in de Barfplaats bibliotheek "honden en het eten van botten" document.
Door eefje
#302651
ik ga even lezen maar die botten die jullie noemen,zijn die erg groot?
groetjes eefje
Door eefje
#302688
ik zie dat bijv.Kalfswervel maar 1x in de week gegeven mag worden,dit was ook precies wat ik wil want het is echt puur voor de tandjes en de leukigheid(ze worden helemaal blij van een lekker hapje)
maar ja net zoals kippenek enzo dat zie ik zelf niet echt zitten,om dat plat te gaan rammen enzo ben zelf ook een beetje een tutje ::)

maar kan ik nou wel of niet beginnen met kalfswervel?of is het echt beter om eerst wat met kip te proberen hoe ze het doen?

groetjes eefje
Door Lizzy
#302693
[quote="eefje"]
ik zie dat bijv.Kalfswervel maar 1x in de week gegeven mag worden,dit was ook precies wat ik wil want het is echt puur voor de tandjes en de leukigheid(ze worden helemaal blij van een lekker hapje)
maar ja net zoals kippenek enzo dat zie ik zelf niet echt zitten,om dat plat te gaan rammen enzo ben zelf ook een beetje een tutje ::)

maar kan ik nou wel of niet beginnen met kalfswervel?of is het echt beter om eerst wat met kip te proberen hoe ze het doen?

groetjes eefje
[/quote]

Hoe lang eet je hond al vers? Eet hij alleen vers of ook brokken?
Door eefje
#302697
ik geef pas een weekje kvv en nu zonder brokken.
maar ik zoek eigenlijk iets wat goed voor ze is en wat die tandjes een beetje bijhoudt maar echt als tussendoortje,1of2keer in de week.
dus niet een complete maaltijd .

groetjes eefje
Door Peet
#302863
Waarom probeer je niet een lapje pens?
Dat werkt ook op de tandjes omdat ze lekker moeten scheuren en trekken. En absoluut veilig ;)

Een hondje dat pas 1 weekje kvv krijgt, zou ik nog geen botjes geven ... :-\
Door eefje
#303079
oke en dat kan ik ook gewoon bij de slager kopen?
en moet ik dan gewoon vuile pens nemen(ik weet niet wat er in duck verwerkt zit,of dit vuile of schone is)
ze moeten het bij ons buiten krijgen want binnen hebben we vloerbedekking,dus 1in de hal en de ander op het balkon.
en kan dit ook gewoon bij de rest of moet ik dan bijvoorbeeld een maaltijd vervangen ofzo?
groetjes eefje
Door eefje
#305270
ik heb ze nu lamshart gegeven(in blokjes gesneden)dit vonden ze weer geweldig.
Ik ga vandaag eens bij de enige slager die nog zelf slacht vragen wat hij voor me kan beteken wat betreft pens en in het vervolg die kalfswervel

groetjes eefje
Door Lizzy
#305315
Kijk je wel uit dat je niet teveel orgaanvlees gaat voeren? In Duck zit ook al erg veel orgaanvlees. Hoeveel dagen per week wil je zelf een maaltijd samenstellen?

Pens verkopen ze overigens niet bij de slager. Misschien dat je meer succes hebt bij de Islamtische slager of anders gewoon bij een dierenwinkel.
Door eefje
#305635
nee ik wilde er gewoon iets bij en ik vervang een gedeelte van de duck voor de hart.
maar ik wil niet echt zelf samenstellen,nu nog niet in ieder geval.
dat van die wervel of zoiets dat wilde ik gewoon puur als een soort tandenborstel erbij.
de lamshart is maar een zakje en dat krijgen ze niet elke dag,gewoon 1keer in de week ofzo(ben nog niet helemaal zeker)
ik zal eens kijken bij een slager die nog zelf zijn koeien slacht,wat hij voor mij kan doen want wij hebben volgens mij nog geen islamitische slager hier.
als het niet goed is wat ik heb gedaan met die lamshart hoor ik het graag want ik wil het graag goed doen.
groetjes eefje
Door 202spots
#305639
Lamshart is wel lekker,en kan je gerust geven,
maar het maakt geen tanden schoon.
Door eefje
#305927
nee dat wist ik maar ik was er toevallig om duck te halen en zag dit liggen.
ik heb ivm de koop van een huis geen tijd gehad om naar de slager te gaan dus dat komt dan van de week.

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door