Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rees
#302838
Wie kan mij vertellen hoe besmettelijk kennelhoest is.

Ik zelf heb geen ervaring met deze ziekte .

Er loopt hier namelijk een vrouw haar hond uit te laten
LOS ??? en roept dan hou u hond maar bij u want mijn hond heeft de kennel ziekte.

En hij is erg ziek vandaar dat hij los loopt want anders doet hij niks.

Waarop ik eigenlijk alleen maar zei dat ze hem vast moest houden omdat de ziekte besmettelijk is .

Toen begon ze raar te doen en daar had ik geen zin in en ben weg gelopen maar ben wel erg geschrokken ervan.
Door Peet
#302843
Kennelhoest heeft de naam erg besmettelijk te zijn..... :-\...maar een gezonde hond met goede weerstand (bijvoorbeeld een niet-plat-geente-barfer ;)) kan er wel tegen hoor. Bij mij lopen zoveel honden met kennelhoest rond en Beau en Tunja hebben er nog nooit last van gehad.

Maar bedoelt ze wel kennelhoest? Als ze het heeft over De KennelZiekte....??? Bedoelt ze niet iets anders?
Door fritz
#302845
Het zal wel kennelhoest zijn anders laat ze hem niet los uit, als ie trekt met de riem om begint ie te kuchen, kennelhoest is besmettelijk maar is te vergelijken met een verkoudheid bij ons, op barfclub heb ik het verhaal eens uitgelegt daar ik er beroeps halve wel mee te maken heb.

groet fritz.

hier staat het http://www.barfclub.nl/Kennelkuch.htm

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel
Door rees
#302852
Peet schreef: Kennelhoest heeft de naam erg besmettelijk te zijn..... :-\...maar een gezonde hond met goede weerstand (bijvoorbeeld een niet-plat-geente-barfer ;)) kan er wel tegen hoor. Bij mij lopen zoveel honden met kennelhoest rond en Beau en Tunja hebben er nog nooit last van gehad.

Maar bedoelt ze wel kennelhoest? Als ze het heeft over De KennelZiekte....??? Bedoelt ze niet iets anders?
Ben ik blij dat ze gezond zijn :)

Ze riep kennel hoest en kennel ziekte in een zin dus ik weet niet wat ze bedoelde .

Hoop haar nog een keer tegen te komen dan vraag ik het wel .
Door Lizzy
#302877
Ik denk dat ze inderdaad kennelhoest bedoelt. En honden met een zwakke gezondheid kunnen daar heel ziek van zijn. Net zoals bijv. hele oude mensen ook heel ziek kunnen zijn van een verkoudheid. Een gezonde hond krijgt geen kennelhoest. Of een lichte vorm. En zodra je de eerste verschijnselen merkt: geef je hond dan maar tabletjes Tussistin van VSM. En wat Echinacea Extra Forte van Bloem (met Cat's Claw en Plantago. En vitamine C en dan komt het zo weer goed!

Mocht je je zorgen maken, geef je hond dan een weekje extra vitamine C als weerstandboost.
Door rees
#302928
Bedankt voor de reacties

We hebben al 25 jaar honden en hebben nog nooit met kennel hoest te maken gehad .

Dus vandaar mij reactie dat ik er van :o

Maar ze zijn heel gezond dus ik hoef me niet druk te maken gelukkig :)

Maar hou het wel in de gaten je weet nooit ;)
Door Laura2004
#304873
Kai heeft ook een keer kennelhoest gehad en Sarah mijn andere hond die heeft het niet gehad, dus het zal wel mee vallen.
Door casangio
#305276
Is het nu ook niet zo dat ze het ook via de urine kunnen krijgen??? IK bedoel hiermee de reuen die minuten diep met hun neus en tong aan urine van anderen ruiken, voor zover het je ruiken kunt noemen ;D ;D ;D
Door rees
#305278
CaSanGio schreef: Is het nu ook niet zo dat ze het ook via de urine kunnen krijgen??? IK bedoel hiermee de reuen die minuten diep met hun neus en tong aan urine van anderen ruiken, voor zover het je ruiken kunt noemen ;D ;D ;D
leuk gebracht ;D maar dat dacht ik dus ook vandaar mijn reactie dat ik schrok
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door