Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door corina
#3028243
Bij ons in het dorp woont een schapenboer en in de lammertijd gaat er wel eens wat mis.
Soms bij de geboorte al of een paar dagen later.

Jammer voor de boer en voor het moeder schaap en haar lammetje. :'(
Maar onze honden denken daar toch echt anders over. :P

Als een lam dood gaat en het heeft al een oormerk verdwijnt ie in de kliko.
Maar als een lam doodgaat en heeft nog geen oormerk kunnen wij die krijgen,
De boer brengt ze gratis  aan de deur en wij geven dan af en toe een bloemetje of een doosje chocolade.

Afbeelding
Balou vind het wel lekker

Afbeelding
Luka vind het ook wel lekker.

Afbeelding
Fanny gaat ook beginnen.

Afbeelding
Luka en Balou (moeder en zoon)
Gebruikersavatar
Door winni
#3028265
:o..ik denk dat ik maar weer op brokken overstap ;)
Zal die verf niet schadelijk zijn? t zit ook altijd op oren en ik probeer het er altijd af te krabben.
Door Tamara
#3028322
[quote="winni"]
:o..ik denk dat ik maar weer op brokken overstap ;)
Zal die verf niet schadelijk zijn? t zit ook altijd op oren en ik probeer het er altijd af te krabben.
[/quote]

Over die verf dacht ik hetzelfde.


Ik voer eigenlijk altijd dieren zonder vacht, behalve kuikens aan mijn ratten.
moest je ze niet eerst scheren trouwens? zit al aardig wat wol op  :biggrin2: 
Gebruikersavatar
Door corina
#3028354
[quote="winni"]
:o..ik denk dat ik maar weer op brokken overstap ;)
Zal die verf niet schadelijk zijn? t zit ook altijd op oren en ik probeer het er altijd af te krabben.
[/quote]

Goeie opmerking over de verf, Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk die verf  er af te halen.
Toen ik bezig was dit topic te maken zag ik het ook op de foto's.

Ik schaam me diep hoe stom kan ik zijn :-[
En ik loop niet weg voor mijn eigen fouten.

Maar ik dacht zet er toch op want ze hebben het allang op.
En verwachte er wel een reactie op te krijgen en misschien wel van iemand die echt weet hoe schadelijk het is
als ze het voor 1 keer opeten.

Zo kunnen we allemaal van elkaar leren toch?

[quote="Tamara"]


Over die verf dacht ik hetzelfde.


Ik voer eigenlijk altijd dieren zonder vacht, behalve kuikens aan mijn ratten.
moest je ze niet eerst scheren trouwens? zit al aardig wat wol op  :biggrin2: 
[/quote]

Als wij hele dieren geven blijft de vacht er meestal gewoon op.
Wat we hier dan zien is dat er vaak allen een stuk vacht over blijft.
En als we dan de volgende dag de ontlasting onderzoeken vinden we maar een heel klein beetje vacht terug.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3028424
Phoe, hier moet je toch maar tegen kunnen. Stom eigenlijk, als het losse delen zijn heb ik er geen moeite mee.
Ach die verf, fouten kan je maken toch?
Door Lizzy
#3028627
Stoer zeg, dat jouw honden dit eten! Zodra er 1 plukkie vacht op zit zie je mijn honden denken " ::), zeg, ben jij niet wat vergeten ofzo ::)". En ze vreten het echt niet meer he!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3028633
[quote="Hope"]
Phoe, hier moet je toch maar tegen kunnen. Stom eigenlijk, als het losse delen zijn heb ik er geen moeite mee.
Ach die verf, fouten kan je maken toch?
[/quote]

+1. Met losse delen heb ik ook geen problemen en vissies die me aankijken gaan ook nog wel, maar wooow...dit is ff andere koek.
Wat is het verschil met een lam met en zonder oormerk? Oormerk eruit en lam kan dan toch ook gegeten worden? Waarom mag dat dan niet?
Door eelke
#3028678
[quote="Els&Flow"]
+1. Met losse delen heb ik ook geen problemen en vissies die me aankijken gaan ook nog wel, maar wooow...dit is ff andere koek.
Wat is het verschil met een lam met en zonder oormerk? Oormerk eruit en lam kan dan toch ook gegeten worden? Waarom mag dat dan niet?
[/quote]

Ik denk dat het lam dan geregistreerd is en officieel afgevoerd moet worden.

Stoere foto's! De verf zal vast geen ramp zijn, echt lekker is het natuurlijk niet, volgende keer beter daar de vacht wegknippen ofzo. Maar ik zou me er nu niet druk om maken. Zou dat ook geen 'diervriendelijke' verf zijn ivm likken aan elkaar enzo?
Door Anne in Zweden
#3028689
Aaah, dit is echt oertijdbarfen! Mooi hoor! Geweldig dat ze ook zo in elkaars bijzijn kunnen knabbelen. Ik gaf Max en Scotch een paar maanden geleden in de tuin een elandoor, en Scotch moet dan altijd even checken of hij wel het mooiste, grootste en lekkerste stuk heeft gekregen, maar hij had nog geen stap in Max' richting gezet of Max vloog hem al aan. Resultaat: Scotch een gaatje en alle oren maar weer afgepakt, want het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Door Laura2004
#3028749
Wauw! Dat is een lekkere maaltijd.  Hoeveel weegt zo'n lammetje? Prachtige honden trouwens! 
Door Martine-Tom
#3028780
Mag ik opmerken dat ik blij ben dat mijn hond zo klein is dat dit geen optie is  :biggrin2:
Maar geweldig om te zien (beetje leguber ook, maar na 5 jaar barf went bijna alles  :biggrin2:) toch ergens fijn en mooi dat de lammetjes iig niet voor niks gestorven zijn, kringloop der natuur enzo.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3028837
Klinkt heel stom maar dit zou voor mij toch echt te ver gaan...
Maar wel super wanneer je op die manier direct van de boer het vlees kan krijgen :)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3028886
[quote="dinky89"]
Klinkt heel stom maar dit zou voor mij toch echt te ver gaan...
Maar wel super wanneer je op die manier direct van de boer het vlees kan krijgen :)
[/quote]

Gaat me veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door