Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3027134
Ik ben elke dag weer verbaasd over de vorderingen van mijn lieve Jones alias zwart Joepie. Gelet op een extreem nat veld in combi met een kapotte knie loop ik al 2 weken lang door het dorp. Iets dat hij een half jaar geleden niet aan kon gelet op de hoeveelheid prikkels. Nu veel mensen, honden en ook gekke dingen als ladders, mensen op daken etc. het gaat goed. Ben behoorlijk trots op hem. Wie weet gaan we ooit nog en eens op een terrasje zitten.
Door Borke
#3027142
Lizzy schreef: Ik mag hopen dat je ook trots bent op jezelf!
Ik dacht precies hetzelfde toen ik het las.
Meid, wat een mooi resultaat van al je trainen!
Door Lil
#3027145
Lizzy schreef: Ik mag hopen dat je ook trots bent op jezelf!
Ja en nee hihi. Ik ben heel anders tegen training gaan aankijken. Helaas heb ik dit niet alleen met koekjes gered en dat vind ik niet zo leuk. Van de andere kant: ja geweldig dat ik de kennis die ik had heb kunnen toepassen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3027159
Lil schreef: Ja en nee hihi. Ik ben heel anders tegen training gaan aankijken. Helaas heb ik dit niet alleen met koekjes gered en dat vind ik niet zo leuk. Van de andere kant: ja geweldig dat ik de kennis die ik had heb kunnen toepassen.
Waarom vind je dat niet leuk? Hoe had het dan willen doen?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3027173
Lil, je bent zo super ver gekomen met Jones!! Volgend jaar zomer zit jij in Noordwijk op een terras, voetjes in het zand, drankje op tafel, in het zonnetje met 2 honden, daar ben ik van overtuigd. geloof in jezelf want jij en Jones kunnen het. De resultaten zijn daar bewijs van. :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3027198
Ontzettend knap wat je Jones allemaal geleerd hebt! In de zomer zitten Boris, Jones en jij aan het water op het terras, naar bootjes met doorgedraaide hondjes te kijken  ;D :D
Door Lil
#3027303
Kaela schreef: Waarom vind je dat niet leuk? Hoe had het dan willen doen?
Ik had het fijn gevonden als ik met koekjes en een glad leren halsband alles bereikt had, maar meneer heeft af en toe een snuk aan de lijn nodig of een tik op zijn kop om maar wat te noemen. Om daarna uiteraard weer direct beloond te worden. Maar hij loopt bijv. niet 3x tegen het einde van de lijn, maar 10x en dan steeds harder en met trucs want he zeg snapt baas niet dat ik daaaaar naar toe moet?! Hij probeert soms doelbewust de lijn uit handen te rukken. Bij Boris en Cay hielp het aan de lijn lopen met koekje of soms een ferme nee. Zou je die een ruk hebben gegeven zouden ze helemaal gestrest raken. Jones heeft aan een koekje (of val idd worst etc) als hij iets wilt geen boodschap aan. Vraag mij heel vaak af of iemand hem als pup ooit grenzen heeft gesteld. Lijkt wel alsof hij dat fenomeen dat je niet alles wat je wilt kunt doen pas snapt als het botst en ik wil niet botsen met mijn hond en vriend. Maar van de andere kant hij is dolenthousiast als ik de lijn pak (veel te enthousiast hij molt mijn huisraad zonder het in de gaten te hebben). Blij dus met mijn IPO achtergrond met ook vreemde honden, waar lijncorrectie en beloning elkaar razendsnel opvolgden. Dus ja ik wil tot op de dag van vandaag liever anders doen, maar ben wel super bij met hoe het gaat. En hij krijgt regelmatig zoveel koek dat ik het van het voer aftrek, daar niet van.
Door Lil
#3027304
Els en Fenixjuh, ja dolgraag want dat betekend dat Boris er ook nog is komende zomer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3027336
Lil schreef: Ik had het fijn gevonden als ik met koekjes en een glad leren halsband alles bereikt had, maar meneer heeft af en toe een snuk aan de lijn nodig of een tik op zijn kop om maar wat te noemen. Om daarna uiteraard weer direct beloond te worden. Maar hij loopt bijv. niet 3x tegen het einde van de lijn, maar 10x en dan steeds harder en met trucs want he zeg snapt baas niet dat ik daaaaar naar toe moet?! Hij probeert soms doelbewust de lijn uit handen te rukken. Bij Boris en Cay hielp het aan de lijn lopen met koekje of soms een ferme nee. Zou je die een ruk hebben gegeven zouden ze helemaal gestrest raken. Jones heeft aan een koekje (of val idd worst etc) als hij iets wilt geen boodschap aan. Vraag mij heel vaak af of iemand hem als pup ooit grenzen heeft gesteld. Lijkt wel alsof hij dat fenomeen dat je niet alles wat je wilt kunt doen pas snapt als het botst en ik wil niet botsen met mijn hond en vriend. Maar van de andere kant hij is dolenthousiast als ik de lijn pak (veel te enthousiast hij molt mijn huisraad zonder het in de gaten te hebben). Blij dus met mijn IPO achtergrond met ook vreemde honden, waar lijncorrectie en beloning elkaar razendsnel opvolgden. Dus ja ik wil tot op de dag van vandaag liever anders doen, maar ben wel super bij met hoe het gaat. En hij krijgt regelmatig zoveel koek dat ik het van het voer aftrek, daar niet van.
Ooooh sorry ik heb het verkeerd gelezen! Ik las eerder: ik heb dit alleen met koekjes gered en ik snapte al niet wat daar niet leuk aan was. Nee, ik begrijp je. Maar dan nog, mag je heel trots op jezelf zijn! Velen zouden stranden in die correcties, jij blijft terug gaan naar het positieve. En je bent gewoon blij met hem zoals ie is. Dat is ook een kunst op zich!
Door Lil
#3028148
rosmin schreef: Geweldig he, als trainen vruchten afwerpt!
Ja, dat is echt heel erg fijn. Fijner dan dat alles gewoon vanaf dag 1 als vanzelf gaat (hoewel dat wel eens een welkome afwisseling zou zijn  :P ::) :biggrin2:).

Gisteravond kreeg ik nog een heel groot compliment: mag ik vragen wat jij anders doet dan al die mensen die hier met ook zulke grote honden lopen en deze niet kunnen houden als ze andere honden zien? Die van jou reageerde vroeger toch ook hé of was dat deze hond niet maar een andere hond?
En dat dus vragen op een afstand van 1,5 meter met twee grote labradors in de hand, waarvan eentje beetje begon te grommen.

Jawel, dat is uiteraard deze (nu) brave hond en geen andere.  :D
Het enige dat ik mij kan bedenken wat ik zo veel anders doe dan de andere twee even grote (zeer enthousiaste en nog jonge) honden in het dorp is management. De ervaring hebben van wanneer moet je afleiden of omlopen of kan het wel of niet of simpele dingen als de lijn op een lengte pakken dat je weet dat je hond niet zomaar een reuze jump kan maken en je uit balans kan trekken of zo iets eenvoudigs is het vaak en timing zal een rol spelen.


@Kaela, nooit verwacht maar ik ben idd helemaal tevreden met hoe hij is. Hij is gewoon ontzettend leuk.  :smitten: De ongemakken waren gemakkelijk op te lossen: ergens anders wandelen en beetje prikkels vermijden, maakte het niet minder leuk.
Door eelke
#3028155
Lekker gevoel is dat! Gezien onderstaande, heb jij zelf nooit andere honden dan herder-achtige gehad? Ik herken het namelijk enorm!
Lil schreef: Ik had het fijn gevonden als ik met koekjes en een glad leren halsband alles bereikt had, maar meneer heeft af en toe een snuk aan de lijn nodig of een tik op zijn kop om maar wat te noemen. Om daarna uiteraard weer direct beloond te worden. Maar hij loopt bijv. niet 3x tegen het einde van de lijn, maar 10x en dan steeds harder en met trucs want he zeg snapt baas niet dat ik daaaaar naar toe moet?! Hij probeert soms doelbewust de lijn uit handen te rukken. Bij Boris en Cay hielp het aan de lijn lopen met koekje of soms een ferme nee. Zou je die een ruk hebben gegeven zouden ze helemaal gestrest raken. Jones heeft aan een koekje (of val idd worst etc) als hij iets wilt geen boodschap aan. Vraag mij heel vaak af of iemand hem als pup ooit grenzen heeft gesteld. Lijkt wel alsof hij dat fenomeen dat je niet alles wat je wilt kunt doen pas snapt als het botst en ik wil niet botsen met mijn hond en vriend. Maar van de andere kant hij is dolenthousiast als ik de lijn pak (veel te enthousiast hij molt mijn huisraad zonder het in de gaten te hebben). Blij dus met mijn IPO achtergrond met ook vreemde honden, waar lijncorrectie en beloning elkaar razendsnel opvolgden. Dus ja ik wil tot op de dag van vandaag liever anders doen, maar ben wel super bij met hoe het gaat. En hij krijgt regelmatig zoveel koek dat ik het van het voer aftrek, daar niet van.
Door Martine-Tom
#3028173
Lil schreef: Ik had het fijn gevonden als ik met koekjes en een glad leren halsband alles bereikt had, maar meneer heeft af en toe een snuk aan de lijn nodig of een tik op zijn kop om maar wat te noemen. Om daarna uiteraard weer direct beloond te worden. Maar hij loopt bijv. niet 3x tegen het einde van de lijn, maar 10x en dan steeds harder en met trucs want he zeg snapt baas niet dat ik daaaaar naar toe moet?! Hij probeert soms doelbewust de lijn uit handen te rukken. Bij Boris en Cay hielp het aan de lijn lopen met koekje of soms een ferme nee. Zou je die een ruk hebben gegeven zouden ze helemaal gestrest raken. Jones heeft aan een koekje (of val idd worst etc) als hij iets wilt geen boodschap aan. Vraag mij heel vaak af of iemand hem als pup ooit grenzen heeft gesteld. Lijkt wel alsof hij dat fenomeen dat je niet alles wat je wilt kunt doen pas snapt als het botst en ik wil niet botsen met mijn hond en vriend. Maar van de andere kant hij is dolenthousiast als ik de lijn pak (veel te enthousiast hij molt mijn huisraad zonder het in de gaten te hebben). Blij dus met mijn IPO achtergrond met ook vreemde honden, waar lijncorrectie en beloning elkaar razendsnel opvolgden. Dus ja ik wil tot op de dag van vandaag liever anders doen, maar ben wel super bij met hoe het gaat. En hij krijgt regelmatig zoveel koek dat ik het van het voer aftrek, daar niet van.
Een goede trainer stemt de methode af op de hond, dus je hebt het gewoon super gedaan. Sommige honden, de modelletjes "bord voor de kop" enzo bereik je nou eenmaal niet alleen met een koekje, lukt mij hier ook niet hoor ;)
Trainen is maatwerk, het moet bij jou als persoon passen en de hond moet er goed op reageren, en als wat jij gedaan hebt werkt...helemaal TOP gedaan dus!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door