Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3028047
Ik erger me vaak genoeg groen en geel aan de bazen van loslopende honden, dus het verbaast mij helemaal niets.
Kom ook zelden meer in grote bekende natuurgebieden, veel te stressvol.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3028049
Ach, als 60% had aangegeven geen last te hebben van anderen, hadden ze alsnog geconcludeert dat er genoeg draagvlak is voor hun besluiten. Enquet is voor de vorm, je legt 'm naderhand gewoon uit zoals het je zelf het beste uitkomt.

Dat betaald parkeren daar was maar iets van 34% voor en toch gaan ze het doen, want die 34% vinden ze genoeg draagvlak.

Deze club is ook weer zo'n mooi voorbeeld van een doorgeslagen op belastingcenten terende eliteclub.
Door Jantina
#3028071
Dat vind ik echt zo fout, betaald parkeren om te kunnen wandelen ergens. Zo blijven er toch geen gratis uitjes meer over? In een tijd waarin steeds meer mensen het financieel moeilijk hebben moet je toch minstens gratis van de natuur kunnen genieten. Triest.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3028096
Lil schreef: Ik erger me vaak genoeg groen en geel aan de bazen van loslopende honden, dus het verbaast mij helemaal niets.
Kom ook zelden meer in grote bekende natuurgebieden, veel te stressvol.
Ik ook, het is verschrikkelijk. Iedereen gooit zijn hond altijd maar los terwijl ze ook nog eens van geen meter luisteren.  Gister had ik speurtraining en ik heb dan ogen en oren overal.. gelukkig konden we 2 honden afweren. Hou je hond toch gewoon aan de lijn waar dat moet. Van mij part zetten ze daar iemand neer die lekker boetes uit gaat delen daarvoor, heb je meteen een andere inkomstenbron en hoef je misschien niet mensen te laten betalen voor parkeren  :biggrin2:

Ik ken ook bossen waar je entree moet betalen. Tsja er komen nu eenmaal kosten achterweg als mensen verwachtingen hebben mbt prullenbakken, boswachters, onderhoud aan natuur en paden, parkeermogelijkheden, borden, speeltuinen etc etc. Dat geld moet toch ergens vandaan komen..
Door eelke
#3028099
Nou mijn punten staan d'r in hoor. Ik wil best vrijwillige boswachtster worden, erger mij aan loslopende honden waar dat niet mag, wil extra losloopgebieden (al is een veldje met een hekje waar ze ff kunnen rauzen voor dat we het bos in gaan) en heb een hekel aan de meeste mountainbikers.
Door Lil
#3028136
zurca schreef: Betaald parkeren om in het bos te mogen wandelen?!! Nahhhh dan kunnen we er op wachten tot de dag komt dat we intree moeten gaan betalen om het bos in te mogen!! :-X :-X :-X
Er zijn al jaaaaaaaaaaren plaatsen waar je eerste entree moet betalen voordat je mag wandelen. Van de zotte is dat wel, hoewel ik het ook wel weer snap. Prullenbakken, hondengedeeltes, paardengedeeltes, fietspaden. Beetje maf hoe wij met natuur omgaan: is niets natuurlijks meer aan  ;)
eelke schreef: Nou mijn punten staan d'r in hoor. Ik wil best vrijwillige boswachtster worden, erger mij aan loslopende honden waar dat niet mag, wil extra losloopgebieden (al is een veldje met een hekje waar ze ff kunnen rauzen voor dat we het bos in gaan) en heb een hekel aan de meeste mountainbikers.
Go, eelke, go!!!  O0
Door eelke
#3028141
Op zich vind ik betalen ook zo gek nog niet. Ik ben bv geen lid van natuurmonumenten ofzo. Maar het onderhoud aan de natuur moet wel betaald worden. Als je parkeer geld vraag, betalen wel juist de mensen die er gebruik van maken.


Oh nee, he. Natuurlijk alleen de mensen die met de auto gaan. Hmm... moet ik nog even over nadenken.
#3028221
Tja wel slim eigenlijk. Eerst ga je mensen propaganderen dat buitenlucht belangrijk en goed voor je is. Het terug naar de natuur principe. Als dat dan succes heeft dan maak je daar je nieuwe melkkoe van.  :-X
En het feit van dan betalen mensen die er ook gebruik van maken vind ik zo'n dooddoener. We betalen ook allemaal belasting voor andermans kinderen enz. Ook als je bewust kinderloos bent, waarom dan niet voor dat stukje natuur waar we in feite sowieso allemaal gebruik van maken door de fauna en de schonere lucht die het produceert.
Door Lil
#3028225
hannabelgje schreef: Tja wel slim eigenlijk. Eerst ga je mensen propaganderen dat buitenlucht belangrijk en goed voor je is. Het terug naar de natuur principe. Als dat dan succes heeft dan maak je daar je nieuwe melkkoe van.  :-X
En het feit van dan betalen mensen die er ook gebruik van maken vind ik zo'n dooddoener. We betalen ook allemaal belasting voor andermans kinderen enz. Ook als je bewust kinderloos bent, waarom dan niet voor dat stukje natuur waar we in feite sowieso allemaal gebruik van maken door de fauna en de schonere lucht die het produceert.
Omdat natuurmonumenten een privaat persoon is, niet de staat (dat is alleen staatsbosbeheer). Dus natuurmonumenten krijgt geen geld van de staat, die moeten zelf zorgen dat ze geld hebben (weet niet of ze subsidie krijgen). Maar van mij mag alles terug naar Staatsbosbeheer, daar niet van. Maar de staat heeft juist heel veel verkocht, omdat ze ervan af wilden...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3028242
Ergens moet natuurlijk geld vandaan komen.

We ergeren er ons ook aan dat er weinig gebieden zijn waar honden los mogen, klagen als er een boom over een wandelpad ligt en we willen ook dat het parkeerterrein wordt onderhouden zodat onze auto er kan staan. Dat moet allemaal ergens van betaald worden.

Natuur kost geld. Helaas maar waar. En zolang je geen entree hoeft te betalen voor het bezoeken van het bos op zich, hoeft het ook nog niet zo'n probleem te zijn om betaald te parkeren. Hoeveel mensen gaan een hele dag het bos in? Een uurtje, een middag, maar dan houdt het toch ver op. De bijstandsmoeder die eikels gaat rapen met haar kids gaat waarschijnlijk op de fiets.

Ook ik erger me aan loslopende honden. Ik snap het dan ook niet zo heel goed dat ik vaak raar wordt aangekeken als ik met Nelson door een losloopgebied loop aan een lange lijn. Nee, ik ga het niet uit de weg. Ik kan wel naar een rustig gebied gaan zonder andere honden, maar dan kan ik het probleem gewoon niet trainen (hond zien = daaaaaaag baas!). Mensen zeggen vaak genoeg: ach joh, laat hem toch los, hij is nog jong, hij moet het nog leren. Jaja. Tot hij straks 35 kilo ongeleid projectiel is en iemands jas vies maakt, dan moet je ze eens horen.
In de Loonse en Drunense duinen heb je voor ruiterpaden en mountainbike routes een vergunning nodig. Kost 15 euro per jaar. Ideaal vind ik dat. Je kan gewoon het bos in en je draagt toch je steentje bij.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3028506
Ik vind parkeerkosten op zich niet erg, maar we hebben hier een gebied waar in het laagseizoen nog €4 parkeergeld kost. . Vind ik een beetje duur voor 1 tot anderhalf uur wandelen. .
Loslopen, tsjah, mijn hond loopt eigenlijk ook los waar het niet mag en krijg altijd alleen maar positieve reacties omdat ik bewust laat zien dat hij onder controle staat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door