Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3027946
Op verzoek hier ook wat foto's van de kittens.
Izzy heeft op 1 november een prachtig nestje van 4 zwartzilver kittens gekregen (somali).
De vader is Loki, een wildkleur kater, die ik op een show tegenkwam en daar zooooo mega lief en relaxd was, dat ik als een blok viel voor zijn karakter ! Gelukkig was de rest ook goed, zoals de gezondheidsuitslagen en stambomen enzo.
Voor Izzy is het haar eerste nestje, maar alles gaat zover perfect. Ze is erg zorgzaam en heeft meer dan genoeg melk.
Ze is mega relaxd en vind het ook allemaal prima dat de honden af en toe komen kennismaken of helpen in de opvoeding  :biggrin2:
De kittens zullen net zo worden als hun moeder....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#3028074
Kim_S schreef: Ik ben wel benieuwd naar het ras, kun je wat vertellen over hun karakter? En wat voor baasjes goed bij een Somali zouden passen?
Ik zeg altijd de somali is de border collie onder de katten ;) Het zijn hele lieve nieuwsgierige katten die vooral alles Samen willen doen met hun baasje. Dus als ik de was op ga hangen, dan zit er altijd wel eentje naast te hengelen die de sokken er weer af trekt... en als ik mn bed opmaak, dus zit er gegarandeerd eentje tussen het matras en het laken... en als ik ga koken dan zit er eentje op het tafeltje achter me mee te kijken... Het is absoluut geen ras dat ergens de hele dag gaat liggen slapen... Ze willen graag interactie en kunnen veel leren. Ik woon in Delft, mijn vriend in Leiden, en ze verhuizen regelmatig van het ene huis naar het andere. Of samen bij mij, of samen bij hem, of de 1 bij mij en de ander bij hem, en dat vinden ze allemaal prima.
Ook gingen ze altijd mee naar de honden wedstrijden als die meerdere dagen duurde... tijdens de wedstrijd zat Sien dan in de bench en daarna aan een tuigje. Ze vond dat geweldig. Veel katten houden niet van dat soort gesleep of verandering, dit ras wel. Zodra de mandjes worden gepakt kruipen ze er al in...
Ik verkoop dus ook absoluut geen kitten aan mensen waar ze de hele dag alleen komen te zitten.... daar gaan ze echt kapot aan. Werken is prima hoor, maar dan wel liefst 2 katten samen of anders samen met een hond... Ik zal hieronder een paar oude foto's van me zetten van kat/hond.
En verder het liefste/voorkeur een afgezette tuin... of kattenren... door hun vreselijkk nieuwsgierige karakter komen ze anders snel in de problemen....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze 3 foto's zijn dus oude foto's....
#3028077
Thessa en Shanti schreef: En wat die foto's met de honden erbij.
Ik vind het heel byzonder om te zien inderdaad. De honden kiezen er zelf voor. Mickey ging al een poosje erg slecht, mega dement. Maar tijdens de bevalling werd ze "wakker" en wilde bij elk kitten even kijken en een lik geven. Sinds de geboorte gaat ze  minstens 1x per dag bij de werpkist staan en dan wil ze op een stoel om even te kijken... de andere, vooral Vivi en Foxy hebben dat ook heel sterk. Zodra ik met de kittens bezig ben of ze vast pak om te wegen, dan staan ze naast me. De kittens krijgen dan een lik, worden even besnuffeld, en dan is het goed. Sientje vond dat bij haar eerste nestje maar niks, dan wilde ze het kitten uit je handen pakken en terug leggen... maar deze moederpoes vind het dus allemaal prima, en zolang het haar geen stres geeft vind ik het ook goed. Je ziet nu al dat als 1 van de honden bij de kittens komt, dat de kittens er naar toe gaan, en dat dus normaal vinden :)
#3028078
Klinkt leuk!

Sowieso willen we er binnen nu en 2-3 jaar geen kat bij hoor, maar voor daarna zou een Somali best bij ons kunnen passen.
Er moet hier (helaas) wel gewerkt worden, maar er zullen altijd meerdere dieren (hond en / of kat) in huis zijn.
Hoe zijn ze met kinderen? En bezoek en zo?

Mooie foto's  :)
Op die laatste lijkt het alsof de kat zegt: zo, deze heb ik gevangen  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door