Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3027801
Morgen gaat de energieleverancier allerlei kabels en kastjes vervangen. We zullen dan een hele dag zonder stroom en gas zitten.

Ik maak me zorgen om mijn twee vriezers. Moet ik ze vannacht misschien wat extra laten vriezen? Ze staan nu op -18, zijn netjes gevuld en ik heb ze laatst nog ontdooid.

En verder? Zonder stroom en gas heb ik neem ik aan geen verwarming. Warm water zal er niet inzitten, en ook kan ik niet even wat water warm maken op het fornuis, dus ik wil vóór die tijd een thermosfles vullen met gekookt water. Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken? Stekkers ergens uit bijvoorbeeld, of iets anders?
Lastig zeg, je staat er normaal helemaal niet bij stil hoe vaak je electriciteit gebruikt  ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3027803
Je vriezers zullen het wel uithouden voor een dag. Zelfs wel twee. Vooral dicht laten, dus vast pakken wat je nodig hebt.

Mocht je een gasbrandertje, zo'n camping geval hebben of kunnen lenen, dan kun je die gebruiken om een kopje thee te zetten of een kruikje te vullen. En trek wat warms aan  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3027808
Vriezers dichtlaten, gebeurd niks mee in een dag tijd.

De rest is wat lastiger, geen verwarming, geen warme douche.  :-\
Thermo-ondergoed?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3027809
Wij zitten al een tijdje in de kou (cv stuk, wordt vervangen) en zolang je niet steeds stilzit en een trui aan doet valt het wel mee hoor. Tipvan Zhiva die ik kreegm: bij die action hebben ze van die branders op een soort gel, blijkt ook lekker warm.

Ik zou de electricien even vragen naar piekspanning. Lijkt me onwaarschijnlijk maar het is mogelijk dat er piekspanning is nadat je een tijd geen stroom hebt gehad.. dit kan schadelijk zijn voor apparaten
Gebruikersavatar
Door Hope
#3027817
Sher schreef: De leveranciers lekker hun gang laten gaan en zelf er een dagje op uit met de hond?
Manlief gaat ergens anders werken, want die kan niet zonder zijn internetverbinding. Ik moet zelf thuis aan de slag. Hopelijk is het mooi weer.
De vriezers zal ik dicht laten dan, slim. Dat van die piekspanning is ook een goede  :-\
Door Ruisje
#3027829
Alles wat opgeladen kan worden en je misschien morgen nodig hebt - telefoons, tablet, laptop, etc, nu en vannacht opladen!

Verder zou ik de verwarming vannacht iets hoger dan normaal 's nachts zetten. Dan is het morgen toch wat langer lekker warm.

Verder hopen op een beetje zon morgen en in beweging blijven. ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3027911
lauraV schreef: verlengkabel naar de buren ...
Het hele dorp zit zonder. Dus we kunnen niet pinnen, de koeling van de super werkt niet, elektrische deuren kunnen niet open, geen licht etc. Heel onhandig.
Door Borke
#3027923
Ik zou nu inderdaad flink stoken en morgenochtend een thermoskan koffie zetten.
Heb je zaken als elektrische hekken, rolluiken, luxaflex oid?
Zet die dan tijdig in de dagstand.
Vriezers dichthouden en dus nu er uit halen wat je morgen er uit zou willen halen.
Regel zaklantarens en kaarsen.
Een koelbox lenen voor bederfelijke waar in de koelkast, al werkt dichthouden of buiten zetten (van inhoud) nu ook goed.

Zoek een goed boek op en een warme plaid.
Succes morgen!
Door orinake
#3027945
Sieglinde schreef: Ik zou idd alle elektrische apparaten uithalen en dan geleidelijk aan weer ansluiten.

Is iets wat ze in BE ok aanraden als de stroom word uitgeschakeld
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door