Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#3024614
Ik lees bij veel berners dat ze een voedselallergie hebben. Zo ook die van mij.

Nou zoek ik een topic oid waarin het eliminatiedieet staat beschreven. zodat ik dat aan die mensen kan laten lezen. Ik heb gezocht in de bibliotheek maar kon het niet vinden.
Door Miranda 1
#3027513
Dat zou heel fijn zijn Lizzy.

We hebben met de berners een facebook groep met bijna 1500 leden!!! En daar kom ik allergische reacties nog wel eens tegen. Nou heb ik zelf een eliminatiedieet gevolgd met mijn Berner. Dus kan wel wat vertellen maar het zou zijn als er een stuk is waarvan ik de link kan plaatsen. Nu wordt het eventjes kort beschreven.

Bedankt voor de linken Els en Hope.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3027564
Lizzy schreef: Ik heb dit gemaakt: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 9#p3027529. Zou je 'm willen lezen voor me?
In de kvv hoek is er momenteel ook een topic over elimineren. Het valt mij op dat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van kvv bij elimineren en volgens mij is het in beginsel altijd de bedoeling geweest dit te doen met barf. Ik zou het een goede toevoeging op het artikel vinden als je hier ook wat over zou willen zeggen.
Door Miranda 1
#3027614
Geweldig Lizzy, dank je wel.  :-*

Kvv is idd een goede aanvulling. Ik hoor zelf ook regelmatig dat honden niet allergisch kunnen zijn voor vis. Voornamelijk door verkopers.  ;)

En het valt me op dat je adviaeert om 12 weken 1 diersoort te geven. Toen ik 3 jaar geleden begon was het 6 weken. Dus mooie nieuwe info want ik adviseer dus 6 weken.

Ik kreeg een goede vraag nav je stuk. Wat als je hond al bijna alle diersoorten heeft gegeten zo nu en dan?
Nou is die kans bij honden die brokken eten vrij klein maar voor vers etende honden toch wel van toepassing.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op di 25 nov 2014, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#3029674
Mijn allergiehond heeft zelfs 4 maanden op 1 diersoort gestaan... Echt geen spijt van gehad, want het was een goede basis die we niet opnieuw hebben hoeven leggen. Ik zou dus geen vast tijdsbestek koppelen aan het toevoegen van diersoorten.
Door Miranda 1
#3029680
Nou dat is ook zo Xerox. Het is per hond verschillend. Als mijn hond ergens op reageerde wachtte ik ook lang voordat ik weer een nieuw diersoort probeerde.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door