Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3027147
Waar baseer je dat op? Ik ben altijd redelijk tevreden geweest over mijn da, maar ben nu aan het twijfelen. Hij heeft heel weinig faciliteiten en mogelijkheden voor onderzoek. Zijn prijzen zijn wel heel schappelijk en hij zit hier in het dorp.
Nu met Jip twijfel ik nogal erg. Er us niet gesproken over mogelijke leververvetting wat ik nu wel raar vindt.
Een paar dorpen verder zit een grotere praktijk met veel faciliteiten en heel modern.  Echo apparatuur, laparoscopie, narcose met bewaking enz.
Daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. Ze zijn ook 24 uur bereikbaar. Het is 15-20 minuten rijden schat ik.
Zouden jullie overstappen?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3027149
Wij hadden een dierenarts hier vlakbij. Bleek toch niet zo'n succes.
Inmiddels bij een andere dierenarts, die op 30 autominuten afstand zit, 24/7 bereikbaar en alle vertrouwen geniet.
Door Lil
#3027154
Op de combi van alles. Kunnen zij karakter van mijn dier bepalen, hebben ze 24 uurs service of moet ik 25 km verderop buiten openingstijden, welke faciliteiten hebben ze, ervaring van de da etc. Ben vaak gewisseld en heb ook wel eens twee tegelijkertijd.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3027155
Ik wil dat een dierenarts lief is voor mijn dieren, wil zelf ook een klik met een dierenarts, en de dierenarts moet wel willen luisteren naar de baasjes van zijn patienten en niet zijn/haar eigen wil doordrijven
Onze dierenarts weet ontzettend veel, is lief voor dieren en bespreekt alle wegen ... Ook qua voer en entingen ed
Heeft niet zelf alle apparatuur maar weet wel de adresjes die hij dan bespreekt en waar wij dan vaak dezelfde dag nog heen kunnen
Dat vind ik belangrijk, en voor eventuele spoedgevallen die buiten zijn praktijkuren om zijn (al is hij altijd op de praktijk als ik bel haha) zou ik dan maar voor lief nemen bij een ander
Door Cathy
#3027157
Ik stap niet over , maar heb nu wel een da voor het simpele werk , en het echte werk ga ik toch wat verder .
Door Lil
#3027158
Monique77 schreef: Ik wil dat een dierenarts lief is voor mijn dieren, wil zelf ook een klik met een dierenarts, en de dierenarts moet wel willen luisteren naar de baasjes van zijn patienten en niet zijn/haar eigen wil doordrijven
Onze dierenarts weet ontzettend veel, is lief voor dieren en bespreekt alle wegen ... Ook qua voer en entingen ed
Heeft niet zelf alle apparatuur maar weet wel de adresjes die hij dan bespreekt en waar wij dan vaak dezelfde dag nog heen kunnen
Dat vind ik belangrijk, en voor eventuele spoedgevallen die buiten zijn praktijkuren om zijn (al is hij altijd op de praktijk als ik bel haha) zou ik dan maar voor lief nemen bij een ander
Hele nare ervaringen met vreemden in avond uren en weekenden. Ik neem dat niet meer voor lief.
Door Nadia
#3027162
Ik kies ook per geval mijn da. Gelukkig hoef ik hier amper of geen gebruik van te maken. De standaard dingen ga ik naar de zelfde. Waarbij ik kennis en kunde belangrijkste vind. Scholing cq up tot date blijven. Mijn wensen respecteerd (voeding en enten). Daarnaast vind ik 24u bereikbaarheid erg belangrijk.
Prijzen dan weer minder.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3027164
Angelique schreef: Waarom perse overstappen. Je kan toch ook per geval bepalen waar je heen gaat.
Zo doe ik dat ook, voor de RX en operaties naar Budel, akkupunktuur en de epilepsiepatiënt naar Ramsel (BE), de reguliere dingen onze vaste DA, en voor uitgebreide bloedtesten naar Best.
En voor de fysio naar het Waterhof.
Door hannabelgje
#3027169
Ik kan met de katten de grens niet over. Ik blijf dus wel in de buurt. Het lijkt mij ivm dossieropbouw niet handig om meerdere da's te hebben.
Door Martine-Tom
#3027175
Angelique schreef: Waarom perse overstappen. Je kan toch ook per geval bepalen waar je heen gaat.
Dat dus.
Ik heb ook al een paar jaar geen vaste da meer, ligt eraan waar ik voor ga, nu heeft Tom last van zijn teen, weet ik wat ik wil en is het niet ingewikkeld dus ben ik bij de budget da geweest die ook weinig kan onderzoeken....heb ik toch niet nodig ;)
Bloedspoed zit er op 5 minuten een 24 uurs kliniek, kan me niet vinden in hun werkwijze op sommige punten, maar bij bloedspoed maakt me dat niet uit, dan moet er gewoon gehandeld worden.
En zoals nu met Jip heb ik een da waar ik een halfuur voor moet reizen, die duur is, maar wel alles on site kan onderzoeken, alle bijscholingen volgt, goed met mens en dier om kan gaan, goed uit kan leggen enz.
En dan zijn er nog 3 da;s waar ik kom, als het zo uit komt, ligt er maar net aan met welk die en waarom ik er heen ga, het vaste da concept heb ik los gelaten, en dat bevalt eigenlijk prima  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door