Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3027237
Mijn opa en oma zijn de 80 ruim gepasseerd en hebben ongeveer 0.0 met honden, en met dieren in het algemeen eigenlijk  :P
Toen ik daar een dagje was en kipkarkas voor Tom had was ik al voorbereid op de spottende "joh brokjes is veel makkelijker wat verwen je dat beest toch" opmerkingen, maar niks was minder waar, voor hun was het heel normaal dat een hond met de pot mee at oid. Brokjes kennen ze amper omdat ze gewoon niks met dieren hebben dus dat niet in hun beleving voorkomt, als je een dier neemt dan voer je dat gewoon zoals je jezelf voert, met verse producten die je bereid (ok nou doen wij dat iets anders maar toch, vond het grappig dat hun er zo over dachten, in hun wereld heb je een dier met een doel, en 1 van de doelen van een hond is om van je afval af te komen, vetrandjes van de kipfilet over? In de hond. Aardappels over? In de hond. Enz....en wees eerlijk...dat is altijd nog een betere kijk op hondenvoeding dan de brokjes...ok liever iets beter uitbalanceren, maar ik zouliever zien dat een hodn van tafel mee eet dan brokjes hihi)
Door Lil
#3027495
kaszi schreef: Mijn ouders gaven de honden vroeger pens uit het slachthuis.
precies, dat kocht je toen gewoon bij de slager op het dorp. En een slager slachtte toen dus nog gewoon zelf. Mensen hadden de varkens, konijnen en de kippen etc. gewoon als dier thuis rondlopen en 1 of 2 keer per jaar kwam dan de slager/slachter en dan had je vlees en kwam er weer een nieuw dier rondlopen in tuin/huis.

Ik zou het niet kunnen, maar weet wel zeker dat die dieren echt een geweldig mooi leven hadden. Ook geen stress van het vervoer naar en het verblijf op het slachthuis.
#3027511
Lil schreef: In de tijd dat mijn ouders kind waren was brok iets dat men niet kende. snee brood, resten warm eten en afval van de slager gaf je aan een hond.
Mijn vader voerde vroeger: Oud brood dat de bakker weg wilde gooien, pens en een soort KVV, iemand die zelf maalde in een dorp verderop.. Mijn vader luistert ook echt als ik iets vertel  ::)
M'n moeder voert haar hond wel vers omdat ik het zeg, maar wel met brokjes want dat is makkelijk  :-\  Als m'n vader ooit terugkomt uit Zwitserland, maak ik hem wel wijs dat hij voor hondje moet gaan zorgen ipv m'n moeder  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door