Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2891342
Hallo allemaal,

ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het product Synofit, het bevat ;

100% pure groenlipmossel
curcumine , antioxidant dat gezonde weefsels en cellen beschermd
ribes nigrum bladextract ( vd zwarte bes)dat een verzorgende invloed op spieren en gewrichten heeft.
vit C
calcium
vit D3


??
#3026219
Ik hijs dit topic even op omdat ik dezelfde vraag heb.
Ik lees goede recensies hierover. Het schijnt ook wetenschappelijk onderzocht en bevestigd te zijn.
Corta rx heeft zich ook bewezen maar zou dit een welkome aanvulling kunnen zijn als de hond b.v. overgevoelig is voor de visolie?
Of wordt het allemaal een beetje te veel?
Ik heb trouwens niets gelezen over vit C, D3 of calcium.
Wel dat het in vloeibare vorm het beste is i.t.t. een extract of poeder.
Zie http://www.synofit.nl

Ik denk dat dit bij Alternatieve geneeswijzen moet staan. :-[
Laatst gewijzigd door Greece op zo 23 nov 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#3026347
Helen44 schreef: Hallo allemaal,

ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het product Synofit, het bevat ;

100% pure groenlipmossel
curcumine , antioxidant dat gezonde weefsels en cellen beschermd
ribes nigrum bladextract ( vd zwarte bes)dat een verzorgende invloed op spieren en gewrichten heeft.
vit C
calcium
vit D3


??
Ja, ik zou dit dus niet aan mijn hond geven..... Ik houd er niet van om vitamine C te geven, niet om calcium te geven en niet om vitamine D3 te geven. Dus wat ik zelf zou doen? Een goede biologische kurkuma gaan geven. Met desnoods groenlipmossel. Zie voor kurkuma dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 564.0.html.

Ik weet niet hoeveel vitamine D3 er in dit product zit, maar vitamine D in hoge concentraties is helemaaaaaal niet goed voor honden. Zeg maar gerust giftig.
#3026636
Rosalie schreef: Nog even verder gezocht en idd er zit vitamine C, D3 en calcium in.
Nee dan maar liever niet.
Maar groenlipmossel met kurkuma zou wel een goede vervanger voor visolie zijn, toch?
Zeker. Groenlipmossel bevat omega 3 vetzuren en kurkuma werkt o.a. ontstekingsremmend.
#3027078
Yep, poeder is beter dan een extract. En dit was ik precies van plan om over een poosje te doen. Nu eerst alleen de groenlipmossel.
Kurkuma nu nog even niet want dit schijnt ontgiftend te werken. En dat is niet handig bij een ab kuur. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door