Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3026865
Op facebook van de HBC , hollandse bulldoggenclub, staat een stukje van de voorzitter die gevraagd is voor een interview.
Dat wordt kromme tenen vanavond.
Tja Radar schopt graag overal tegenaan, had niet anders verwacht. :-X
Door Martine-Tom
#3026868
Tja, terwijl je ook hier in het topic van rassen die je mooi vind maar nooit zou kopen toch ook dezelfde dingen als op tv verteld worden.
Berners krijgen kanker en gaan jong dood, teckels hebben slechte ruggen enz. Opgeklopt zal het wek worden hoor, maar de waarheid is dat het met veel rassen toch ook niet zo heel goed gaat...
Door Jantina
#3026869
Toch is het met veel aandoeningen ook wel een kwestie van bij de goede fokker en uit de juiste lijnen kopen hoor. En een stuk voorlichting naar de pupkoper toe, kennis van het ras van de koper enz enz.  Het is allemaal vreselijk moeilijk en zo niet te generaliseren.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#3026871
deels moet ik martine tom toch gelijk geven  :-X  het is niet zo slecht als de media doet geloven en niet zo goed als voorstanders van die rassen doen laten geloven...  het is nou eenmaal een feit dat er bij bepaalde rassen veel ziektes voorkomen, of dat veel bullen amper nog honden genoemd kunnen worden...
Door fransbulletje
#3026877
De franse bulldog is inderdaad een ras met de nodige problemen.
Door een aantal fokkers wordt er echt hard gewerkt aan het fokken van een gezondere bulldog.
Als een programma als Radar gelijk in de aanval gaat en een ras gewoon kapot wil maken dan vind ik dat triest.
Ach na al het gezeur over banken/woekerpolissen en meer gezeik zoeken ze wat nieuws.
Kijk er nooit naar want zit altijd met kromme tenen.
Door Lizzy
#3026890
Ik hoop ook niet dat het een "let's bash the pedigree dog" uitzending wordt. Maar, geheel kritiekloos hoeft het natuurlijk ook niet te zijn. Er zijn gewoon genoeg problemen binnen de rashondenfokkerij. Problemen die rashondenfokkers weigeren op te lossen of die ze niet kunnen oplossen omdat ze door regeltjes met de rug tegen de muur zijn gezet.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3026895
Ik zeg ook niet dat er geen kern van waarheid in zit maar wat ik om me heen hoor is juist het tegenovergestelde dan dat wat ze er mee willen bereiken!
' ik koop wel een hondje via mp want die al die rashonden zijn niet gezond'
Door nikèdog2000
#3026914
fransbulletje schreef: De franse bulldog is inderdaad een ras met de nodige problemen.
Door een aantal fokkers wordt er echt hard gewerkt aan het fokken van een gezondere bulldog.
Als een programma als Radar gelijk in de aanval gaat en een ras gewoon kapot wil maken dan vind ik dat triest.
Ach na al het gezeur over banken/woekerpolissen en meer gezeik zoeken ze wat nieuws.
Kijk er nooit naar want zit altijd met kromme tenen.

dat kun jij nou wel vinden
maar ik pas s'zomers op een franse buldog na 20 meter gaat hij al op zijn buik liggen en dan is het niet eens zo heel erg warm
vind je dat normaal?
loopt de hele godganse dag te hijgen
ik vind dat zo zielig
van mij mogen ze dat ras verbieden
en lang leve radar
Door Lizzy
#3026920
**Marjolijn** schreef: Ik zeg ook niet dat er geen kern van waarheid in zit maar wat ik om me heen hoor is juist het tegenovergestelde dan dat wat ze er mee willen bereiken!
' ik koop wel een hondje via mp want die al die rashonden zijn niet gezond'
Ja, daar heb je absoluut een punt. Misschien zelfs wel een stuk of 10..... Ik zie inderdaad dezelfde trend. En dat is dat mensen dommer worden bij de aanschaf van een hond :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3026943
nikèdog2000 schreef:
dat kun jij nou wel vinden
maar ik pas s'zomers op een franse buldog na 20 meter gaat hij al op zijn buik liggen en dan is het niet eens zo heel erg warm
vind je dat normaal?
loopt de hele godganse dag te hijgen
ik vind dat zo zielig
van mij mogen ze dat ras verbieden
en lang leve radar
Als verbieden had gekund, was jouw ras als eerste aan de beurt geweest.
Door Kinnie
#3026950
Angelique schreef: Als verbieden had gekund, was jouw ras als eerste aan de beurt geweest.
+1 ook al heb ik er zelf (nu nog maar) 1.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3026971
Lizzy schreef: Ja, daar heb je absoluut een punt. Misschien zelfs wel een stuk of 10..... Ik zie inderdaad dezelfde trend. En dat is dat mensen dommer worden bij de aanschaf van een hond :-X
Ik weet niet of men nu en masse dommer wordt. Misschien wel gemakkelijker, omdat de meesten uit naaste omgeving of van tv wel een aantal gevallen kent van " netjes gefokte honden" die helaas ook niet gezond bleken en dat je dan net als bij " we mogen niks meer" het gevoel krijgt dat het toch niks uitmaakt.  De ene zegt koop een rashond want....de andere zegt...koop ,m niet want....komen er bij de rashond nog een paar minpunten in de vorm van wachttijd en hogere aanschafprijs en veelal goedgekeurd moeten worden om te mogen kopen en de keus is snel gemaakt als je gewoon op zoek bent naar een leuk hondje om mee op stap te gaan.
Tuurlijk wordt het ook als slecht excuus gebruikt, maar het vervelende is dat het een niet per definitie goed is en het andere slecht.

Vroeger thuis hadden wij altijd honden uit oepsnestjes en als je zin had nam je zo,n hondje mee en hoopte je dat de vader geen duitse dog geweest was ofzo. Meer verwachtingen hadden we er niet van. En ja, die honden mankeerden in hun leven heus wel wat, maar geen andere dingen dan je zou kunnen gebeuren met een rashond.

En nu predik ik niet voor mp-nestjes, want de broodfokkerij tiert daar natuurlijk ook welig, maar ik zou me voor kunnen stellen als iemand een paar teleurstellingen heeft gehad met een rashond,, of dit van dichtbij heeft meegemaakt, dat die denkt....who cares. Want niemand kan hem garantie geven dat zijn hond oud wordt.
Door fransbulletje
#3027002
nikèdog2000 schreef:
dat kun jij nou wel vinden
maar ik pas s'zomers op een franse buldog na 20 meter gaat hij al op zijn buik liggen en dan is het niet eens zo heel erg warm
vind je dat normaal?
loopt de hele godganse dag te hijgen
ik vind dat zo zielig
van mij mogen ze dat ras verbieden
en lang leve radar
Ik heb franse bulldoggen bij goede fokkers vandaan waar ik rustig een uur mee kan wandelen zonder problemen.
Jammer dat je op  de gezondheid van die ene franse bulldog af gaat.
Op de HBC facebookpagina staat inmiddels een heel stuk over Radar vanavond met de feiten erbij.
Het grootste gros van de problemen wordt veroorzaakt door de handel op marktplaats in hondjes zonder stamboom, weet ik veel waar vandaan. Ook het fokken van bepaalde niet erkende kleuren wordt leuk gevonden met alle gezondheidsproblemen van dien.
Maar mensen vragen om goedkoop want hebben geen 1500-2000 euro over voor een pup.
Voor 500-1000 euro wordt er een hondje gekocht op marktplaats met allerlei problemen en wie krijgt de schuld???? Uiteraard het ras... want die franse bulldog is zo ongezond.
Wij hebben inmiddels 20 jaar franse bulldoggen en hebben ook echt wel de nodige problemen gehad omdat wij ook niet wisten wat een goede/minder goede fokker was.
Gelukkig ken ik een aantal fokkers die heel goed bezig zijn en hun stinkende best doen een gezonde bulldog te fokken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door