Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Shibatommy
#3026748
Even een vraag,
Sinds enkele dagen zijn we van KVV naar Barf gegaan. We hebben eend, konijn, hert of vis op het menu staan met een de orgaanvlees. We hebben gekozen om verschillende organen te mengen. ( nier, hart, long maag en een beetje lever) Maar hoe ik het ook verwerk onze hond eet het niet. Iemand tips!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3026750
Shibatommy schreef: Even een vraag,
Sinds enkele dagen zijn we van KVV naar Barf gegaan. We hebben eend, konijn, hert of vis op het menu staan met een de orgaanvlees. We hebben gekozen om verschillende organen te mengen. ( nier, hart, long maag en een beetje lever) Maar hoe ik het ook verwerk onze hond eet het niet. Iemand tips!
Welkom op Barfplaats! :)
Beetje pens erdoorheen wellicht een optie?
Door Lizzy
#3026758
Shibatommy schreef: Even een vraag,
Sinds enkele dagen zijn we van KVV naar Barf gegaan. We hebben eend, konijn, hert of vis op het menu staan met een de orgaanvlees. We hebben gekozen om verschillende organen te mengen. ( nier, hart, long maag en een beetje lever) Maar hoe ik het ook verwerk onze hond eet het niet. Iemand tips!
Van welk diersoort voer je deze organen?

Je kunt het inderdaad met stukken pens mengen en dan een paar uur door elkaar geroerd op kamer temperatuur laten staan. En eventueel een blikje sardientjes op olijfolie (geen zonnebloemolie) erdoor mengen. Dat wil ook nog wel eens helpen :biggrin2:

En als dat ook niet lukt, even snel aanbakken in de kokosolie of olijfolie.
Gebruikersavatar
Door pike
#3027080
En voor het even koken of even aanbakken geldt; Elke keer dat je orgaan voert doe je dat steeds een beetje korter koken/bakken totdat je het uiteindelijk helemaal rauw kan geven.
Door Shibatommy
#3028103
dank je wel, goede tips. Het gaat al iets beter. De nieuwsgierigheid wint het van de afkeer.... hij likt en probeert het weg te krijgen. Het voelt voor hem volgens mij ook vreemd aan.
Gebruikersavatar
Door Mil
#3032947
Ik bestel rollen bij degomeat, orgaanmix (verschillende organen van verschillende dieren) gemalen en rollen gemalen lamspens. Gooi van beide een kg in een bak en mengen maar. Hier vinden ze het heerlijk! De bak is wel in twee dagen leeg weet niet hoe groot je hond is.... :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door