Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
#3026502
Gezien... ja OK.. echter ik denk dat genen toch ook wel een grote rol spelen en alles niet alleen op vlees afgewenteld kan worden. Er spelen meerdere factoren een rol..
Als ik alleen naar mezelf kijk.. Elke dag vlees met vers voer erbij... Geen blikjes..pakjes..of pingmaaltijden.
Uitslaagjes bij de HA zien er altijd kerngezond uit...

http://www.npo.nl/focus-is-vlees-eten-echt-ongezond/23-11-2014/VPWON_1231946
Laatst gewijzigd door BusKay op zo 23 nov 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#3026594
Ik vond het ook interessant, dacht eerst even dat we ook bijbelles kregen :biggrin2:, ,
Ik wil toch nog meer minderen, :-\ met vlees. Goede alternatieven voor sommige dingen gaan zoeken.
Kant en klare happen at ik al niet meer en weer een bevestiging dat groente, veel groente gewoon goed is.
Door Parelridder
#3026622
Erg interessant! Ik eet al járen weinig vlees en dan voor zover thuis, eigenlijk altijd biologisch. Ik had echter geen benul dat bewerkt vlees zo ongezond/schadelijk is! Dit is voor mij zéker aanleiding dit van m'n menu te schrappen. Ik zal echt wel met de pot mee eten als er ergens bijv. worst wordt geserveerd, maar ik ga het eten er van wel terug brengen naar die situaties.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3026625
Stukje gezien, en mijn dochter van bijna 22 is al vanaf dat ze 10 is volledig vegetariër ( eigen keus) en mijn zoontje lust bijna niks van vlees dus ik zelf eet daardoor praktische ook geen vlees.
Mijn dochter heeft het wel gekeken en zei dat vegetariërs gezonder zijn en over het algemeen een langere levens verwachting hebben zeiden ze in het programma.
En voornamelijk rood vlees en varkens vlees slecht is, nou ja ik ben er ook wel van overtuigd dat het nou niet zo gezond kan zijn als je ziet wat die dieren allemaal te eten krijgen en wat er allemaal gebruikt word om het zo gauw mogelijk naar de slacht te krijgen.
En als je het goed aanvult met groente en evt vit en vlees vervangers is dat in mijn ogen goed cq beter, ze is in ieder geval nooit ziek
Door lianneke
#3026637
Lida. S schreef: Helaas niet gezien. Welk programma was het? Misschien kan ik het zien op uitzending gemist.
Het was op NPO2 gisteravond vroeg en heette Focus.
Door Lizzy
#3026638
Ik vond het wel interessant, na die maanden veel te veel vlees te hebben gegeten had hij dus een hogere bloeddruk en een aanzienlijk hoger cholesterol gehalte.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3026642
Aranka mijn dochter zei dat ook en ook met geen vlees eten minder kans op hart klachten
Het is wat , toch goed om over na te denken
Door Lizzy
#3026648
Eigenlijk kwam het er in het heel kort op neer dat je geen bewerkt vlees moet eten. Dus geen ham, spek, worst, salami, etc. En verder dat als je 2 keer per week een klein beetje rood vlees eet, is dat prima, heeft dat waarschijnlijk geen invloed op je gezondheid.
Door Lida. S
#3026687
Lizzy schreef: Eigenlijk kwam het er in het heel kort op neer dat je geen bewerkt vlees moet eten. Dus geen ham, spek, worst, salami, etc. En verder dat als je 2 keer per week een klein beetje rood vlees eet, is dat prima, heeft dat waarschijnlijk geen invloed op je gezondheid.
Dat is nu jammer. Ik eet weinig vlees, maar wat ik vnl aan vlees eet is spek, worst en salami. 
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3026695
Lida. S schreef: Dat is nu jammer. Ik eet weinig vlees, maar wat ik vnl aan vlees eet is spek, worst en salami.
Vooral blijven doen. Dit topic past wel bij het "we mogen niets meer" topic. Leven is ook genieten!

Waarbij vlees minderen natuurlijk altijd goed is. Overal waar te voor staat is niet goed en in zijn algemeenheid is de vleesconsumptie natuurlijk volledig de spuigaten uit gelopen. Dus ja, dat zoveel vlees niet gezond is, verbaasd met niets. En in het kader van dierenwelzijn is minderen ook niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3026696
Kaela schreef: Vooral blijven doen. Dit topic past wel bij het "we mogen niets meer" topic. Leven is ook genieten!

Waarbij vlees minderen natuurlijk altijd goed is. Overal waar te voor staat is niet goed en in zijn algemeenheid is de vleesconsumptie natuurlijk volledig de spuigaten uit gelopen. Dus ja, dat zoveel vlees niet gezond is, verbaasd met niets. En in het kader van dierenwelzijn is minderen ook niet verkeerd.
+1
Bedankt voor het typen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door