Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#3026266
Oké gister echt een heel dom ongeluk gehad met de scooter, het ging even helemaal mis en ik ben omgevallen met een flinke vaart tijdens het weg rijden.

Haku zat in het mantje achterop, gelukkig een dicht mantje dus hij heeft niks en kon niet weg lopen of zo.
Mijn vader was er bij dus die heeft haku toen gelijke uit het mantje gehaald, ik ben vol op mijn rechter knie gevallen dus zijn we gezellig met zijn allen ( papa, haku en ik ) in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Gelukkig niks gebroken maar ze weten nog niet zeker of mijn banden niet beschadigt zijn, echt mobiel ben ik nu dus niet  :(

Nu heb ik even een klein vraagje over haku.

Hij is natuurlijke ook heel erg geschrokken door alles wat er gebeurd is, hij gromt nu heel snel naar Vriendlief en ook soms naar mij.
Het is volgens mij echt angst dus straffen we hem er niet voor, zelfs als hij zelf naar vriendlief toe gaat gromt hij terwel hij dus wel echt naar hem toe wilt.

Hoe kan ik haku hier in begeleiden?
Wat kan ik meer doen dan spelen, snoepjes en leuk dingen doen?
Ik heb net even gezocht en ik heb wel Bach rescue maar dat is een spray, lijkt me niet fijn voor haku om dat in zijn mond te sprayen.

Ga morgen ook gelijk de hondenschool bellen om te vragen wat zij adviseerden en om de cursus af te zeggen waar we net mee begonnen waren.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3026271
Ik zou zeggen op het moment dat hij niks mankeert behalve stress, gewoon de scooter even laten voor wat het is en doen alsof er niets gebeurd is.
Door Esther Q
#3026276
Vervelend joh! Weet je zeker dat hij geen pijn heeft? Anders idd, zou ik hem normaal behandelen zoals altijd en voorlopig niet meer in diezelfde situatie brengen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3026345
jasmijn schreef: Oké gister echt een heel dom ongeluk gehad met de scooter, het ging even helemaal mis en ik ben omgevallen met een flinke vaart tijdens het weg rijden.

Haku zat in het mantje achterop, gelukkig een dicht mantje dus hij heeft niks en kon niet weg lopen of zo.
Mijn vader was er bij dus die heeft haku toen gelijke uit het mantje gehaald, ik ben vol op mijn rechter knie gevallen dus zijn we gezellig met zijn allen ( papa, haku en ik ) in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Gelukkig niks gebroken maar ze weten nog niet zeker of mijn banden niet beschadigt zijn, echt mobiel ben ik nu dus niet  :(

Nu heb ik even een klein vraagje over haku.

Hij is natuurlijke ook heel erg geschrokken door alles wat er gebeurd is, hij gromt nu heel snel naar Vriendlief en ook soms naar mij.
Het is volgens mij echt angst dus straffen we hem er niet voor, zelfs als hij zelf naar vriendlief toe gaat gromt hij terwel hij dus wel echt naar hem toe wilt.

Hoe kan ik haku hier in begeleiden?
Wat kan ik meer doen dan spelen, snoepjes en leuk dingen doen?
Ik heb net even gezocht en ik heb wel Bach rescue maar dat is een spray, lijkt me niet fijn voor haku om dat in zijn mond te sprayen.

Ga morgen ook gelijk de hondenschool bellen om te vragen wat zij adviseerden en om de cursus af te zeggen waar we net mee begonnen waren.
Spray het op een boterham, of iets anders wat hij lekker vindt.

Beterschap en sterkte met de schrik e.d.
Door jasmijn
#3026431
eelke schreef: Haku gromde eerder toch ook al tegen je vriend? Was dat al helemaal voorbij?
Ja dat hadden we er uit gekregen, maar nu is het dus weer terug en erg dan eerst.
Hij is dus best bangig en onzeker hondje.
In het begin vertrouwden hij mijn vriend nog niet echt, door dat mijn vriend veel met haku is gaan doen is hij dus opgehouden met grommen.
Daarbij duidelijke regels en mijn vriend die ook zelf rustig duidelijk zijn eigen grenzen aan geeft, maar goed dat is nu dus weer helemaal terug bij af. 
Daarbij gromt hij ook een beetje naar mij, hij is echt bang lijkt het.

Vooral als hij net wakker is, dan gromt hij het meest.
Ook als je niet aan hem zit, in zijn buurt bewegen is al genoeg.

Ik zal zo even de Bach rescue op iets lekkers spraye, dank je voor de tip Angelique  :)

De scooter ga ik ook niet meer op, niet veilig voor me.
Haku gaat er dus ook niet meer op.
Mijn vriend gaat hem gebruiken en als we verhuist zijn krijg ik een auto, dat is toch veel fijner  ;)

Normaal als hij ergens bang voor is dan speel ik altijd een spelletje met hem, met de clicker en dan eerst kijken, dan er naar toe lopen, dan aanraken enzo voorst.
Hij was daar door al veel minder bang, pas ging hij zelf na maar 4 keer click pardoes op een plastie zakje staan waar hij daar voor van geschrokken was  8)

Nu vrees ik echt weer helemaal opnieuw te moeten beginnen, hij is nu al meerderen keren van iets kleins hier in huis echt heel erg geschrokken  :'(

Morgen ga ik nog even overleggen met de honden school wat te doen, misschien ga ik ook vragen of ze weer even langs kunnen komen om te kijken hoe we hier nu weer mee om moeten gaan.
Door eelke
#3026433
Fijn dat dat verbetert was!

Ben je naar de dierenarts geweest met hem? Denk dat je pijn echt moet uitsluiten. Heeft ie de bach al gehad?
Door jasmijn
#3026445
eelke schreef: Fijn dat dat verbetert was!

Ben je naar de dierenarts geweest met hem? Denk dat je pijn echt moet uitsluiten. Heeft ie de bach al gehad?
Nee ben nog niet met hem naar de dieren arts geweest, ik ga even overleggen met vriendlief om morgen toch even te gaan.

Hij heeft nu net Bach gehad, even aankijken wat dat doet.
Door jasmijn
#3026460
Ja vriendlief gaat met haku naar de da, moest alleen even overleggen wanneer en zo  ;)

Ik wil even zeker uitsluiten dat hij geen pijn heeft, had ik heel eerlijke er zelf nog niet aan gedacht om naar de da te gaan maar goed ben ook nog een beetje onderste boven van alles.

Heb er wel echt moeite mee om te zien hoe hij er aan toe is, ik pakte net iets uit de kast naast te bank wat ik op de grond zetten.
Hij zat schoot gelijke uit zijn mandje onder het bureau, uit eindelijke door snoepje zijn richting op te gooien er weer onder vandaan gekregen en nu zit hij na een helen berg snoepjes eindelijke weer op de bank.
Maar als ik iets pak wat in zijn buurt ligt zit hij weer op de grond  :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door