Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3025862
Wij hebben het dak van onze schuur verlengd, wat ons nu een beschutter plekje in de winterzon geeft.
Het lijkt me ideaal om daar een elektrische terrasheater op te hangen, maar ik zoek naar ervaringen en tips  :biggrin2:
#3025877
Ze verbruiken allemaal idioot veel stroom, maar dat wist je vast al. Verder lijkt een gasgestookte op een paal mij het lekkerste, maar je hebt zole ook in de vorm van een bouwlamp met gloeispiraal. Het stroomverbruik heeft mij altijd tegen gehouden er een aan te schaffen, dus geen ervaring hier.
#3025890
Wij hebben/hadden zelf een staande die we een paar keer gebruikt hebben. Als je er voor zat was het lekker warm maar na een paar meter was dat al stukken minder.
Op vakantie hadden we een mini mee en die was wel lekker warm maar niet heel handig doordat hij maar een weinig verwarmt en je er ook dichtbij moest zitten.

Op mijn werk (restaurant) hebben ze terrasheaters (op het overdekte terras) zoals Mini's 3-tal die beschrijft en die zijn ook lekker warm als je er echt onder zit, op een beetje afstand merk je er niet zoveel meer van.

Mijn ervaring met die dingen is dus niet zo geweldig Ik vind plaids handiger en warmer.
Door sella
#3025893
Ik vind de gas terassheaters veel prettiger, qua verbruik, maar ook qua warmte.
In Egmond zitten we onder "douchekachteltjes"op gas als het een paar graden vriest en geen probleem.
Die hangen dus aan de gevel onder de zonneluifels bij een restaurant en zijn goddelijk warm.
Ik ben bij diverse mensen op bezoek geweest die er een op gas hadden en een op electra. Die op gas heeft verreweg de voorkeur omdat hij prettiger warm is.
#3025919
sella schreef: Ik ben bij diverse mensen op bezoek geweest die er een op gas hadden en een op electra. Die op gas heeft verreweg de voorkeur omdat hij prettiger warm is.
Dat is inderdaad wel zo, wat het verschil precies is zou ik niet weten maar het voelt fijner.  :)
Door Borke
#3025938
Lizzy schreef: Ik weet alleen dat ze inderdaad belachelijk veel stroom verbruiken. Gietijzeren terrashaard, ook heel lekker :)
Wij hebben wel een tuinhaard en dat is heerlijk als je lang buiten wilt zitten.
Het duurt alleen wel even voordat hij warm is.
Een heater geeft direct warmte af en is ideaal als je kortere tijd buiten bent.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3025951
Zelf geen ervaring, maar schoonfamilie heeft ze allebei. Als gast zou ik voor de gas gaan, meteen heet, warmte in te stellen en je kunt hem verplaatsen, niet afhankelijk van stroom- of ophangpunt.
Door Borke
#3025954
We hebben daar stroom, dus mijn voorkeur is stroom.
Ik wil hem ophangen, dat kan daar prima.
Met huisdieren vind ik dat ook veiliger dan een standaard met gas waarop de heater staat..
Door Peter79
#3025979
Wij hebben ook het dak van de schuur door getrokken en hebben daar een straalkachel op gas staan, geeft geweldig veel en behaaglijke warmte en je doet erg lang met een gasfles.
Wij hebben 'm staan, kan je 'm neer zetten waar je wilt.
Staat heel stevig, maar je zou 'm ook op kunnen hangen.
Nog nooit problemen met onze hond gehad.
Wij hebben voor gas gekozen, omdat je anders voor 1 heater al zowat een aparte groep nodig hebt.

http://www.gasproducten.nl/verwarming/i ... rarood.htm
Door Borke
#3026007
Peter79 schreef: Wij hebben ook het dak van de schuur door getrokken en hebben daar een straalkachel op gas staan, geeft geweldig veel en behaaglijke warmte en je doet erg lang met een gasfles.
Wij hebben 'm staan, kan je 'm neer zetten waar je wilt.
Staat heel stevig, maar je zou 'm ook op kunnen hangen.
Nog nooit problemen met onze hond gehad.
Wij hebben voor gas gekozen, omdat je anders voor 1 heater al zowat een aparte groep nodig hebt.

http://www.gasproducten.nl/verwarming/i ... rarood.htm
Tja... dat is dan ook wel weer interessant.
Heb je een foto van jullie situatie met kachel en gasfles?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door