Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3023679
Ik ga voor het eerst runderlong, neusmasker en slokdarm drogen. Alle topics hier doorgespit of ik tijden kan vinden dat het duren moet. Wat ik vond: Runderslokdarm zo'n 12 uur, long 8 uur en neusmasker kon ik niets over vinden.
Iemand die dit laatste weet en/of nog opmerkingen heeft over bovengenoemde tijden om te drogen? Heb een Sedona en droog praktisch alles op 68 graden, van 8 uur tot 4 dagen.
#3023716
Runderlong is inderdaad niet lang. Maar slokdarm heb ik volgens mij een pak langer dan 12u gedroogd. Hier vonden ze het heel lekker, maar ik vond het enorm lang drogen voor iets dat ze zo weg hadden.
Neus heb ik de laatste keer in kleinere stukken gesneden en denk toch ook langer dan 24u gedroogd.
1 maal volledige neuzen gedroogd en die hadden toch 48 uur nodig in de bomann als ik me goed herinner.
#3024115
Hier alleen bekend met het drogen van runderlippen en r-luchtpijp.

Op een volle droger  liggen 5 kilo r lippen en die hebben snel 14 uur nodig op de hoogste stand, en dat is 68 gr. bij de excalibur.
Hoe kouder buiten, hoe langer de droogtijd.

De luchtpijp heeft hier 18 uur op de droger gelegen, als ik me goed herinner,  ook totaal 5 kilo op de  rekken

Vet was eraf gehaald
#3025173
Nou, dat is wel duidelijk :biggrin2:
Vanmiddag (ca 15 uur na start drogen) een stuk -warme- luchtpijp, was maar zozo... De twee kerels hebben het opgegeten, de beide dames lieten het liggen. Het stuk slokdarm daarentegen was zo weg :D
Ik had de slokdarm in stukken van ca 10 cm gesneden en dan nog eens overlangs doormidden. Was vanmiddag nog niet helemaal droog, maar ze vonden het heerlijk.
Dus luchtpijp hoeft hier niet meer, maar als ik ook slokdarm los kan krijgen, wordt dat een nieuwe snack hier  ::)
#3025432
Ik droog slokdarm niet meer omdat het binnen 5 sec.op is. Een halve dan....want ik had ze doormidden gedaan opdat ze op de bladen van de Sedona pasten. Dus ik vind het drogen hiervan niet opwegen tegen het opvreten. Met een konijnenoor doet ze nog langer en díe zijn met 24u droog.
Luchtpijp is ook helemaal droog met 24u en daar doet ze wel een half uur over...
Dan vind ik het niet zo begrotelijk ;)
#3025457
winni schreef: Ik droog slokdarm niet meer omdat het binnen 5 sec.op is. Een halve dan....want ik had ze doormidden gedaan opdat ze op de bladen van de Sedona pasten. Dus ik vind het drogen hiervan niet opwegen tegen het opvreten. Met een konijnenoor doet ze nog langer en díe zijn met 24u droog.
Luchtpijp is ook helemaal droog met 24u en daar doet ze wel een half uur over...
Dan vind ik het niet zo begrotelijk ;)
Maar een terriër van mij past wel tig x in een terriër van jou ;Dus dan gaat het verorberen automatisch wat minder snel... Zeker gezien de leeftijd van de mijne...
En ik vind het toch ook wel leuk als ze het erg lekker vinden. Luchtpijp stinkt gewoon niet genoeg én is geen vlees. Die stinkerdjes willen vlees of in ieder geval iets dat lekker stinkt, zoals pens. Aan de konijnenoren zit vaak nog een stuk huid/vlees, dus dat vinden ze ook lekker. Of eendennek. Of varkensoor.
Anyway, mijn favorieten tot nu toe: pens en eendennek, altijd geliefd. Konijnenoor redelijk, net als long, terwijl het verse oor het wint van het gedroogde oor. Maar ja, zo'n vers oor is slllurp, weg..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door