Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3024640
Al een poosje. De laatste tijd ging het wat beter, maar gisteren en vandaag weer niet.
Morgen toch maar na laten kijken. Hij is pas vier jaar oud en hij lijkt wel een oud mannetje. Een rode duivel is hij zeker niet op dit moment.
Door hannabelgje
#3025220
Vanavond gaan we. Ik vrees voor behoorlijke nierschade eigenlijk. Na zijn castratie heeft hij een bijna dodelijke reactie gehad op de penciline die ze gespoten hadden. Hij was toen volledig in shock en heeft vier dagen kritiek gelegen bij de da toen. Hij is toen wel opgeknapt, maar of er toen niks beschadigd is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3025264
hannabelgje schreef: Vanavond gaan we. Ik vrees voor behoorlijke nierschade eigenlijk. Na zijn castratie heeft hij een bijna dodelijke reactie gehad op de penciline die ze gespoten hadden. Hij was toen volledig in shock en heeft vier dagen kritiek gelegen bij de da toen. Hij is toen wel opgeknapt, maar of er toen niks beschadigd is weet ik niet.
Oei, dat wist ik niet!

Een reactie op penicilline, gaan daarvan in shock? Of deed hij er een niercrisis op?
Poeh, klinkt wel heftig.

Ik hoop dat je vanavond meer duidelijkheid krijgt.
Door hannabelgje
#3025265
Duimen hebben niet geholpen. Jip heeft een probleem met zijn lever en de da ziet het somber in. We gaan een behandeling starten, we geven een kuur van 10 dagen en kijken dan hoe het gaat. Ik zal me ook even inlezen in een leverdieet.
Door hannabelgje
#3025267
pearlsofpassion schreef: Oei, dat wist ik niet!

Een reactie op penicilline, gaan daarvan in shock? Of deed hij er een niercrisis op?
Poeh, klinkt wel heftig.

Ik hoop dat je vanavond meer duidelijkheid krijgt.
Hij had een zware allergische reactie op de amoxciline die hij toen gekregen had. Dat geeft nu ook weer problemen want de ab die de da graag zou geven durven we nu dus ook niet te geven. Hij krijgt nu baytrill.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3025269
Oh jee  :(

Das niet waar je op hoopt.
Ik hoop dat hij opknapt op het leverdieet, maar ik weet dat het heel wat problemen geeft.

Als je graag wat begeleiding wil, denk ik dat je best in de hondensectie een topic opent.  Tenslotte kan je veel zaken uit de honden ook toepassen op katten, of met aanpassingen toepassen en daar zit een stuk meer ervaring die niet hier in de kattensectie kijken.
Leverdiëten, gaat mijn petje echt te boven, daar weet ik zo goed als niets van.

(doet er mij wel aan denken dat ik dat ook eens in de kattenbieb moet krijgen...  :-[)
Door Ruisje
#3025273
O sh*t! :'(
Ik hoop dat de behandeling aanslaat en je met een aangepast dieet nog wat kunt bereiken. Jip is nog veel te jong om Ruis nu al te volgen... Ik ga heel hard voor jullie duimen!! :duimen:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3025275
Ja, gewoon opletten met groentenpercentage's.
Altijd vergelijkend werken. Normaal krijgen honden zo'n 10% groenten, dus als ze nu bv 20% zouden krijgen, is dat wat meer dan normaal en zou je Jip misschien ook een percentage groenten kunnen geven. Maar niet 20% natuurlijk, max 10% lijkt me.  Anders ga je zijn organen te veel belasten, vrees ik.
Maar zoals gezegd, ik weet weinig van de lever af en misschien kan je gewoon niet anders...  Tis altijd het beste van twee kwaden, zo'n orgaansparende dieten... :-\
Door hannabelgje
#3025277
Tja hij moet het ook nog willen eten natuurlijk. Hij eet ronduit slecht. Kuikens eet hij wel. Zou hij die dagelijks mogen hebben?
Door Ruisje
#3025281
Ik weet ook niet veel van leverbesparende dieten, dan alleen dat het mager, mager en mager moet zijn. Niet veel vet dus!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door