Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3025150
Sorry voor de onsmakelijke vraag ;) ik ben mijn pup aan het overzetten van KVV naar BARF. Nou heb ik een perfecte eter gelukkig, nog niks heeft hij laten liggen én hij is een goede kauwer, heerlijk! Alleen vroeg ik mij af of het normaal is dat zijn ontlasting verandert. Toen ik het gisteren opruimde voelde ik door het zakje heen allemaal puntjes (niet echt scherp maar ook niet bot) en vanochtend zag ik hele stukjes erin, volgens mij eischaal of bot. Ik las dat het bot in BARF er voor zorgt dat anaalklieren uitgedrukt worden dus het zou me niet verbazen als dit normaal is, maar wil het toch zeker weten :)
Door Lizzy
#3025199
Staken de botjes echt uit of moest je er eerst in knijpen voor je het voelde? Dat laatste is wel normaal hoor. En pup verteerd nog niet optimaal dus geplette beginnersbotten zijn nu echt een goed idee.
#3025239
Nee, stak niet uit, was een normale drol. Ok, dan doen we weer een stapje terug. Hij had van de week het één en ander van een mede-BARF'er gekregen. Parelhoenkarkas, kwartelkarkas en kipkarkas. Daar dus nog even mee wachten en het bij nekjes en dergelijke houden?
#3025271
Nee, dat zijn zachtje botjes hoor. Zeker de kip en kwartel.  Wel voldoende spier bijgeven zodat je niet te kaal voert.
En verder gewoon deze wat volhouden.  Niet te snel opbouwen naar hardere soorten, dus misschien eend nog even laten voor wat het is.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door