Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tamara
#3024952
Hallo mensen,

Ik ben helemaal gek van honden en zwemmen en wil graag een hondenschool opzetten over een paar jaar waar er naast de normale lessen ik ook allerlei dock diving lessen wil geven.
Nu vroeg ik me af of mensen hier wel op zitten te wachten? En hoeveel mensen bereid zijn voor dit te betalen voor 1 uur of 1,5 uur les met ongeveer 5 honden. 
Ik vraag me af of ik ook privé lessen hierin kan geven. En hoeveel zijn mensen bereid hiervoor uit te geven?

Ik vraag me dit af omdat zo'n bad nogal duur is en ik een kostenplaatje wil maken of het haalbaar is. Of de hele school haalbaar is.
Of mensen het wel willen want het is toch iets waar ik veel lessen in zou willen geven dan.
Ik moet dan als het goed is ook voor cursus naar Engeland of Duitsland. Maar als er totaal geen vraag naar is  ::)
Door DJ_Doerak_Tucker
#3025008
Je bent natuurlijk regio gebonden, daarom denk ik dat je de vraag beter kunt stellen met de vermelding van regio. Ik denk dat het wel even duurt voordat je de kosten van zo'n zwembad er weer uit hebt met een hondenschool  ;).
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3025038
Ik betaal voor schapendrijven €15 en sport&spel €14
Bij schapendrijven ben ik een ochtend kwijt, maar trainen we ongeveer 3x15 minuten, sport&spel is ook ongeveer 3 kwartier tot een uur. . Ik denk dat dit gemiddelde groepspreizen zijn.
Of er echt vraag naar is, denk net zoveel als frisbee, leuk om 2-3 lesjes te doen, maar dan echt voor de lol thuis oefenen/spelen. .
Door sella
#3025041
Ik ken iemand die goldens heeft en ja die doen dat graag.
Ik ben wel blij dat mijn hondenschool aqua training wil gaan aanbieden, dat vindt ik erg handig omdat ik dat wel wil gebruiken voor de honden.
Maar ik heb geen behoefte om dat het hele jaar door voor de fun te doen, dus dogdiving bv.
Dan gaan we liever met zijn allen naar het strand.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3025080
Ik kies ook eerder voor prive les en dan liefst in een tig meter lang bad, rechtuit zwemmen, geen geklooi met andere honden. Spieren opbouwen. Spelen doet ze in haar eigen tijd, op het strand of in een meertje.

Dock diving wil ik persoonlijk niet, want het risico dat ze dan buiten ook lukraak gaat springen vind ik doodeng, er liggen hier nogal eens verborgen dingen onder het water. Paaltjes om bootjes aan te meren, prikkeldraad, ect. Die ervaring heb ik al 1x gehad met een hond en dat hoeft wat mij betreft nooit meer herhaald te worden. :-X Een lab die eenmaal springt blijft dat doen, ook als ie normaal goed onder appél staat.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3025159
Els&Flow schreef: Ik kies ook eerder voor prive les en dan liefst in een tig meter lang bad, rechtuit zwemmen, geen geklooi met andere honden. Spieren opbouwen. Spelen doet ze in haar eigen tijd, op het strand of in een meertje.

Dock diving wil ik persoonlijk niet, want het risico dat ze dan buiten ook lukraak gaat springen vind ik doodeng, er liggen hier nogal eens verborgen dingen onder het water. Paaltjes om bootjes aan te meren, prikkeldraad, ect. Die ervaring heb ik al 1x gehad met een hond en dat hoeft wat mij betreft nooit meer herhaald te worden. :-X Een lab die eenmaal springt blijft dat doen, ook als ie normaal goed onder appél staat.
Kan me hier volledig bij aansluiten  :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3025163
Scott zie ik nog niet dock diven maar gewoon vrij zwemmen of een ander soort les lijkt me leuk. Uitgaand van privéles vind ik 20-25 euro voor een halfuur redelijk. Vrij zwemmen 15-20 euro voor een halfuur.

Welke regio denk je aan?
Door Tanna
#3025176
Wij zijn al heel vaak hier geweest : 

http://www.hondenzwembad.nl/foto-s/#

Mijn hond staat als eerste in het fotoalbum, zie ik net! :D

Je hond zwemt in principe alleen, maar honden die elkaar kennen mogen wel samen zwemmen. Ik kan me herinneren dat er iemand kwam met 3 Newfoundlanders, dan was het bad knap vol! 8)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3025180
Tanna schreef: Wij zijn al heel vaak hier geweest : 

http://www.hondenzwembad.nl/foto-s/#

Mijn hond staat als eerste in het fotoalbum, zie ik net! :D

Je hond zwemt in principe alleen, maar honden die elkaar kennen mogen wel samen zwemmen. Ik kan me herinneren dat er iemand kwam met 3 Newfoundlanders, dan was het bad knap vol! 8)
Das wel heel ver rijden . Maar zou leuk zijn voor Pupje P om die beter te leren zwemmen!!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3025198
MarijeEnBoomer schreef: Das wel heel ver rijden . Maar zou leuk zijn voor Pupje P om die beter te leren zwemmen!!
Marije, dit is de fysiotherapeut van onze honden, en ik weet dat je hier ook kunt zwemmen tegen betaling (training en/of vrij zwemmen)
Het is ook wel even rijden, maar misschien is dit wel te doen voor je ?

http://elmabakker.nl/zwemmen-2/
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3025206
Monique77 schreef: Marije, dit is de fysiotherapeut van onze honden, en ik weet dat je hier ook kunt zwemmen tegen betaling (training en/of vrij zwemmen)
Het is ook wel even rijden, maar misschien is dit wel te doen voor je ?

http://elmabakker.nl/zwemmen-2/
Ook leuk  :D
Maar daar staat bij dat ze al moet kunnen zwemmen ... Dat kan ze wel al maar nog maar mini stukjes.
Ze is nog steeds gek op water en niet bang dus ik heb goeie hoop dat ik 1 van de weinige setters heb die zwemt.
We zijn vandaag begonnen met een balletje apporteren uit het water (daar waar ze nog makkelijk kan staan) en misschien dat ik dat kan uitbreiden in het voorjaar naar zwemmen om de bal te pakken  :D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3025215
MarijeEnBoomer schreef: Ook leuk  :D
Maar daar staat bij dat ze al moet kunnen zwemmen ... Dat kan ze wel al maar nog maar mini stukjes.
Ze is nog steeds gek op water en niet bang dus ik heb goeie hoop dat ik 1 van de weinige setters heb die zwemt.
We zijn vandaag begonnen met een balletje apporteren uit het water (daar waar ze nog makkelijk kan staan) en misschien dat ik dat kan uitbreiden in het voorjaar naar zwemmen om de bal te pakken  :D
Monique der mannen hebben Flow leren zwemmen en van haar watervrees af geholpen. ;) Zien zwemmen doet vaak zwemmen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door