Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jerassy
#3023918
Ik ben al een tijdje lid van de facebookpagina 'Ik voer vers' en nu kom ik steeds vaker tegen dat mensen Kvv en brok combineren. Nu kan ik met mijn volle verstand niet begrijpen waarom mensen dat doen en vraag ik dat ook aan hen. Als antwoord krijgt ik: Het is achterhaald dat het combineren van Kvv en brok slecht is voor de hond. En dat vooral geperste brok prima i.c.m rauw kan  :o  Hier geloof ik natuurlijk geen snars van. En als ik vraag wat de reden is dat het achterhaald is krijgt ik geen duidelijk antwoord.

Wat vinden jullie hiervan?  ???
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3023930
De ene staat er achter en de andere niet. Ik zelf doe het ook niet. Maar bijvoorbeeld mijn trainster waar ik ook mijn KVV vandaan haalt geeft 's ochtends brok van Dog Lovers Gold en 's middags Darf. Haar honden doen het er goed op en haar reden zijn de kosten. Zij heeft namelijk grotere 4 honden.
Zo heeft iedereen zijn eigen reden. Naar mijn mening zijn er brokken die je wel kan combineren met KVV, als je het maar in 2 verschillende maaltijden doet en zeker niet mengt! Maar er zijn zeker ook genoeg brokken die je niet moet combineren met brok
Door Lizzy
#3023937
[quote="Jerassy"]
Ik ben al een tijdje lid van de facebookpagina 'Ik voer vers' en nu kom ik steeds vaker tegen dat mensen Kvv en brok combineren. Nu kan ik met mijn volle verstand niet begrijpen waarom mensen dat doen en vraag ik dat ook aan hen. Als antwoord krijgt ik: Het is achterhaald dat het combineren van Kvv en brok slecht is voor de hond. En dat vooral geperste brok prima i.c.m rauw kan  :o  Hier geloof ik natuurlijk geen snars van. En als ik vraag wat de reden is dat het achterhaald is krijgt ik geen duidelijk antwoord.

Wat vinden jullie hiervan?  ???
[/quote]

Die mensen voeren natuurlijk niet vers maar deels vers. En optimaal kan ik het niet noemen. Maar vraag je je af of het erg is als mensen brok en KVV in 1 bak gooien? Want als je hond daar tegen kan: is het prima. Dat er 8 uur tussen moet zitten is inderdaad achterhaald. Maar, zat honden die aan de schijterij gaan van brok + KVV in 1 bak dus voor deze honden is het kennelijk niet achterhaald.

Het had te doen met het maagzuur van een hond. Voor rauwe voeding heeft een hond heel zuur maagzuur nodig om te verteren. En in brok zit veel koolhydraat, waardoor maagzuur stijgt, meer alkalisch wordt. Alkalischer dan wanneer je rauw voert. Maar op pubmed staat dus ook een onderzoek waarbij je ziet dat het maagzuur in beide gevallen even zuur is (of ze dus rauw of brok eten). Meer in dit topic : http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 341.0.html
Door CelineS
#3024478
Als het is vanwege de kosten dan moet je wel een hele goedkope brok ernaast voeren,want een beetje "fatsoenlijk"merk is vaak net zo duur als kvv.Ik heb eens gekeken en als ik Royal Canin zou gaan voeren dan zou ik 10 euro duurder uit zijn dan nu met CB.
Door Martine-Tom
#3024561
[quote="CelineS"]
Als het is vanwege de kosten dan moet je wel een hele goedkope brok ernaast voeren,want een beetje "fatsoenlijk"merk is vaak net zo duur als kvv.Ik heb eens gekeken en als ik Royal Canin zou gaan voeren dan zou ik 10 euro duurder uit zijn dan nu met CB.
[/quote]Royal Canin is dan ook geen fatsoenlijk merk  :P
Net eens gekeken, voor een brok die ik niet al te beroerd vind betaal ik 8.70 de kilo, hij eet daar volgens hun 100 gram per dag van, 87ct per dag.
Voer ik Darf kost dat 3.75 de kilo (de goedkoopste) en daar eet hij 200 gram van, dus 75ct per dag.
Dus brok zou 3.60 per maand duurder zijn, heb ik van beiden een middenmoter gepakt  ;)
(Leuk om eens uit te rekenen)

OT: Ik zou het zelf niet doen maar zie het om me heen ook steeds meer gebeuren en meestal gaat dat eigenlijk gewoon goed. Zolang de hond niet spuugt of diarree heeft ofzo, tja...
Ik vind het altijd wat raar overkomen, het idee van je kiest of voor vers of voor commercieel maar voor veel mensen blijkt dat dus niet zo te werken.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3024565
Ik ken ook veel mensen die het combineren... Vind ik vreemd, maar het is hun feestje ::) Is wel altijd KVV overigens en geen BARF
Ik vraag me alleen af hoe ze erbij komen dat het goedkoper is... Je hebt namelijk zo ook weer de nadelen van brok (tandsteen, DA-bezoek etc)
Alhoewel, je hebt wel een vriezer nodig en die moet je wel aanschaffen.

Het gaat bij de mensen die ik ken wel allemaal om een koudgeperste brok, dus dat is idd wel te combineren.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3024596
Zo ben ik ooit ook begonnen, wist ik veel  ;D
Ach ik denk maar zo, liever IETS van vers er bij dan helemaal niks. Ben al lang blij dat men tegenwoordig ook eens een rolletje kvv durft te voeren.  :)
Ex collega van me voerde door de week brok en in het weekend barf (ja, die rollen dus.. beetje jammer dat het merk Barfmenu heet).
Gebruikersavatar
Door inouk46
#3024643
Ik combineer ook barf met brok.
Twee dagen per week krijgt hij brok, omdat ik dan aan het werk ben. En ik niet mijn uitlaatservice wil opzadelen met mijn barf patroon. ;)
Dis dan krijgt hij brok. Verder gewoon lekker barf.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3024646
[quote="inouk46"]
Ik combineer ook barf met brok.
Twee dagen per week krijgt hij brok, omdat ik dan aan het werk ben. En ik niet mijn uitlaatservice wil opzadelen met mijn barf patroon. ;)
Dis dan krijgt hij brok. Verder gewoon lekker barf.
[/quote]

Die snap ik niet. Wat heeft de uitlaatservice te maken met wat de hond eet?
Door CelineS
#3024724
[quote="inouk46"]
Ik combineer ook barf met brok.
Twee dagen per week krijgt hij brok, omdat ik dan aan het werk ben. En ik niet mijn uitlaatservice wil opzadelen met mijn barf patroon. ;)
Dis dan krijgt hij brok. Verder gewoon lekker barf.
[/quote]Voor de 2 dagen gaf ik dan voor het gemak kvv,dat is net zoveel werk als een hand brokken geven.Zet het klaar in afgewogen porties en ze hoeven het alleen in de etensbak te gooien.
Gebruikersavatar
Door inouk46
#3024957
De uitlaat geeft 'm ook te eten. ;) En om ze te vragen of ze 'm barf willen geven en erbij te blijven totdat hij het op heeft vind ik teveel gevraagd. Vandaar dan de brokken.
Door CelineS
#3024991
[quote="inouk46"]
De uitlaat geeft 'm ook te eten. ;) En om ze te vragen of ze 'm barf willen geven en erbij te blijven totdat hij het op heeft vind ik teveel gevraagd. Vandaar dan de brokken.
[/quote]KVV! ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3024999
[quote="inouk46"]
De uitlaat geeft 'm ook te eten. ;) En om ze te vragen of ze 'm barf willen geven en erbij te blijven totdat hij het op heeft vind ik teveel gevraagd. Vandaar dan de brokken.
[/quote]

Oh zo. Dat je ze niet wil laten wachten tot de barf op is, snap ik. Maar dan zou ik dus ook voor kvv kiezen. Afgemeten portie in een bakje, dat is zo voor ze neergezet. Of je voert gewoon minder vaak op een dag, wij voeren 1 keer dag in de avond, dus dat is met alle uitjes en activiteiten heel praktisch.

Kijk, je mag het natuurlijk helemaal zelf weten. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet helemaal snap hoor. Als vers voert, dan doe je dat omdat je geen granen wil voeren, omdat je geen doodgekookte voedinsstoffen wil voeren opgeleukt met een vitaminepil, omdat je met vers voeren weet wat je voert enz enz. Voor mij is dat niet te combineren met brok. Al helemaal niet, omdat voor de meeste praktische problemen (vakantie, oppas ed) er hier altijd zo een oplossing uit de mouw wordt geschud.
Door briitje
#3025004
Ik voer geperste brok smorgens en savonds kvv. Rede waarom? We voerden eerst altijd brokken, maar zijn sinds een paar jaar overgegaan op kvv. Het is voor ons puur het gemak. Ben ik vergeten vlees uit te halen, simpel schep brokken in de bak. Daarnaast doet mijn hond het er prima op, dus why not?
Door keetje
#3025029
[quote="briitje"]
Ik voer geperste brok smorgens en savonds kvv. Rede waarom? We voerden eerst altijd brokken, maar zijn sinds een paar jaar overgegaan op kvv. Het is voor ons puur het gemak. Ben ik vergeten vlees uit te halen, simpel schep brokken in de bak. Daarnaast doet mijn hond het er prima op, dus why not?
[/quote]

En dat vraag je op BP?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door